Gå til innhold

Navnebytte..

Gjest Gjest_Majka_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Majka_*
Skrevet

Dere som har byttet navn da dere giftet dere.. Fikk dere noen form for beskjed/tilbakemelding fra Folkeregisteret om at det er i orden? Har sendt inn skjema for navneendring, men er usikker på når jeg kan ta i bruk mitt nye etternavn.. Førte ikke opp noen dato for endringen, skrev kun at det var navnebytte i forbindelse med giftemål. Gjelder det da fra datoen vi gifter oss??

Synes nesten jeg må vite at det er i orden før jeg begynner å ta i bruk mitt nye etternavn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du sendte inn navneendringsskjema sammen med prøvingspapirene, blir navnet ditt gjeldende fra bryllupsdatoen. Jeg ringte til folkeregisteret noen dager etter bryllupet, og fikk vite at det var i orden.

Det nye navnet ditt kommer på vigselsattesten som du får en ukes tid eller to etter bryllupet.

Gjest Gjest_Majka_*
Skrevet
Dersom du sendte inn navneendringsskjema sammen med prøvingspapirene, blir navnet ditt gjeldende fra bryllupsdatoen. Jeg ringte til folkeregisteret noen dager etter bryllupet, og fikk vite at det var i orden.

Det nye navnet ditt kommer på vigselsattesten som du får en ukes tid eller to etter bryllupet.

Ja jeg gjorde det. Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...