Serenity88 Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Er hair extensions bortkastet med penger (mange penger og:O) og sliter ut håret? Eller gjør det håret mitt lengre/fyldigere, og varer og varer:P Fristet til å teste ut, men ingen jeg kjenner har prøvd det... Jeg har hår ca til skuldrene, ganske tykt, men fryktelig flatt og kjedelig! Prøvde meg på permanent for noen år siden, 1500kr ut av vinduet, krøllene gikk ut etter første vask og de var svært små og lite synlige! Takk for svar:)
jeanineK Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Jeg har har helt stritt hår og i tilegg tynne hårstrå, så jeg bruker hairextentions for å få langt hår. Mitt eget hår blir ikke fint når det blir for langt. Jeg har alltid hatt det i omtrent 3 måneder og har vært kjempe fornøyd. I mellom så har jeg en pause på ca. 6 måneder. Håret blir selfølgelig både tykkere og lengre av extentions, hvor mye avhenger jo av hvor my du setter på og hvor på hodebunnen de blir plassert. Forklar frisøren din hva du ønsker slik at hun kan plassere de slik at det blir riktig for deg. Eks. ønsker du mer volum på toppen, så legger hun kanskje en linje ekstra der Når man først bruker masse penger på extentions så må man være flink til å ta vare på håret; bruk shampoo & balsam fra frisøren (dagligvare-shampoo har ett stoff i seg som gjør at det legger seg en "hinne" på håret slik at extentions raskt kan skli ut), flett håret om natten, bruk "blå-spray" (blander vann og en blå væske som fåes kjøpt i frisørsalonger i en sprayflaske, dette gir det døde håret fuktiget), bruk hårkur 1 dag i uka og beskytt håret mot vær og vind! Så hvor lenge håret holder seg fint er egentlig opp til deg selv Jeg har forresten også prøvd meg på permanent og det ble helt forferdelig på håret mitt. Det så ut som om at jeg hadde hatt håret i en dårlig flette og det var fryktelig bustete!
Yougogirl Skrevet 22. april 2008 #3 Skrevet 22. april 2008 Heisann! Jeg anbefaler IKKE å sette på hairextencions. Ihvertfall ikke de med limet som man smelter på håret. Jeg ville gjerne ha en enkel overgang når jeg sparte til langt hår, og har ganske tykt, men fint hår. Håret mitt var helt ødelagt etterpå,- og jeg dro av rester av limet i mange mnd etterpå. Frisøren som satt det på, sa at det ikke kom til å slite på håret, men det gjør det!! Håret var slitt og og rart etterpå. ( spes der extencionsen satt fast) Var hos en frisør for et par uker siden, og hun setter ikke på extencions i sin salong, det var ikke bra for håret. Men det er min opplevelse av det da, det var jo morsomt mens det varte, men jeg hadde aldri gjort det igjen.
Bjørnemor Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Hei, jeg kjøpte hairextentions på qxl i fjor sommer. Tenkte at nå skulle jeg bli fin til sommeren med langt bølgete hår.. Satt det i selv med smeltetang og det ble helt unatrulig. Så skulle jeg ta det av... Mista halve håret mitt i prosessen med å ta det av.. Jeg annbefaler det ikke... Bruker heller clip-on hairextentions fra Sara.. http://www.saras.no/ Da kan jeg ha nydelig langt hår en kveld, og det er så deilig å ta det ut når man legger seg.. Jeg fikset ikke all den lugginga...
Nana Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 jeg anbefaler det heller ikke! Har hatt extensions i tre-fire år (skulle liksom ha men det vokste ut) men håret knekker i festene og blir mye tynnere. IKKE gjør det!
sebra Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 Når man først bruker masse penger på extentions så må man være flink til å ta vare på håret; bruk shampoo & balsam fra frisøren (dagligvare-shampoo har ett stoff i seg som gjør at det legger seg en "hinne" på håret slik at extentions raskt kan skli ut), flett håret om natten, bruk "blå-spray" (blander vann og en blå væske som fåes kjøpt i frisørsalonger i en sprayflaske, dette gir det døde håret fuktiget), bruk hårkur 1 dag i uka og beskytt håret mot vær og vind! noen frisører kommer kanskje til å prøve å prakke på deg dyre spesial shampoer til extensions, men det er ikke nødvendig. jeg fikk beskjed av frisøren som satte extensions på meg at man skulle behandle det som sitt eget hår. det tåler det håret ditt tåler. selvfølgelig er frisør shampoer bedre enn dagligvare shampoer, men det går bra med de og. jeg mista også masse hår etter å ha hatt extensions, er veldig tynn i håret nå. men jeg kommer sikkert til å gjøre det igjen. liker den snarveien til langt og fyldig hår.
Gjest Venetia Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Det som er veldig slitsomt med påsveiset extensions er f.eks at du ikke kan føne det fordi det ikke skal komme varme i festene. For en som alltid dusjer om morgen blir det bare stress. Dessuten er det ikke lurt å ha det på sommeren, på ferier osv. Når du bader på stranden og får masse vind og sand i det etterpå, kan det resultere i at håret klumper seg og blir til store HÅRBALLER. Det skjedde med meg, måtte til frisøren og fjerne det. Endte opp med veldig tynt og slitt hår etterpå. Ellers var håret utrolig fint, glatt og mykt..... fremtil jeg vasket det. Etter det ble det utrolig tørt, knuskete og tuppene var absolutt ikke fine. Dessuten kan det være lett å se når ditt eget hår slutter, altså at det blir et slags "lag" som ikke er fint! Så det er mye som veier negativt...
Gjest Gjest_Rikke_* Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har gode nyheter!!! Har lest masse om extensions på nett, og ble bare mer og mer deppa.. Ønsket meg extensions men har ganske langt, men veldig tynt hår, og ville ikke miste det lille jeg har. Så, jeg leste som sagt masse og fant ut at å sette fast weft (remse med hår) med noen få microringfester var løsningen. Har nå akkurat satt inn håret mitt, betalte 1000,- hos en salong som selger ekte hår, og kjøpte microringer og tang på nettet. Mamma har satt de inn for meg ettersom det er vanskelig å gjøre det selv, og det ble faktisk kjempefint! Det som er så bra er at det er få fester, som sitter veldig godt, men som er lette å få ut igjen uten at du river av deg halve hodet. Få fester = få klumper og mindre slitt hår. I tillegg er det veeeeldig mye billigere enn hos frisøren, betalte 995 for hår og 1 kr per microring på nettet. Lykke til, jenter!
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har tynt hår, og har brukt extensions for å få mer tykkelse. Har vært fornøyd med resultatet, MEN det har lett for å floke seg, særlig hvis man ikke er keen på å grè håret hver halvtime. Det skapte litt problemer for meg, og jeg fikk store floker. Ellers skilte extensionshåret seg litt ut i fra mitt eget, men det var kanskje bare jeg som la merke til det. Fikk aldri noen negative tilbakemeldinger.
Gjest Hårdilla Skrevet 22. oktober 2008 #12 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har hatt både extencions man sveiser på og slike man clipser på selv. Og jeg er veldig fornøyd med sistnevnte! De man sveiser på koster utrolig mye, iallfall om man vil ha det fyldig. Jeg tror jeg måtte ut med 7000 kr, og det er mye med tanke på at de ikke varer så lenge (4-6 måneder). Nå bruker jeg clips, altså hårremser med spenner som du fester i ditt eget hår selv. Jeg betalte 1400 kr for 3 remser, og da fikk jeg veldig fyldig hår. Dessuten varer håret lenge Du fester det ved å lage punkter innerst ved hårrøttene, ved at du tuperer med hårspray, for så å hekte på håret og feste spennen. Det tar litt tid, men så fort man blir vant med teknikken går det lettere. Det som er fint med disse, er at du ikke får disse "stripene" i håret, slik du gjør med de du sveiser på. Så det ser mer naturlig ut. Også slipper du jo etterveksten, siden de ikke sitter fast i ditt eget hår Så eneste ulempen er at du må bruke tid på å sette det på, men det er absolutt verdt det
Gjest hairwizz Skrevet 23. oktober 2008 #13 Skrevet 23. oktober 2008 Et rimeligere alternativ er å sy på hår... Da fletter man ditt eget hår og syr fast remser med ekstensions (weft kalles det) Jeg har selv sydd på hår, og mitt vokser og det er minimalt med slitasje på mitt eget hår. (viktig at du gjør dette hos noen som kan det. Dersom flettene under er for stram vil det skade ditt eget hår) Hvor dyrt det er kommer ann på hvor du gjør det + kvaliteten på håret du kjøper. Kjøper du et godt hår kan det brukes flere ganger så i lengden lønner det seg. Det finnes både human hair og syntetisk. Jeg gjørt dette for 600 kroner, så om du bor i oslo eller i nærheten kan jeg hjelpe deg. (hår får du fra 100 kroner og oppover)
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #14 Skrevet 15. april 2009 Ambelfale også clip on extensions. Kjøpt på www.bellahairextension.com, supert!
Gjest Confused girl Skrevet 31. juli 2009 #15 Skrevet 31. juli 2009 Hei, Jeg også tok hair extensions som ble sveiset på i USA. Noe av det verste jeg har gjort noensinne. Anbefales ikke! Limet løsnet og satte seg fast i resten av håret, noe som førte til kjempe knuter i håret som jeg bare ble nødt til å klippe av. Jeg ble fortalt at man kan ha dette i 4-6 mnder dersom man er flink til å ta vare på det... men det tok vel 1 1/2 måned før håret så helt forferdelig ut og festene løsnet. Jeg har lyst til å prøve å sy på hår nå, jeg har veldig kort hår og ønsker lengde på det. Hvor fikk du gjort dette for 600 kr? Et rimeligere alternativ er å sy på hår... Da fletter man ditt eget hår og syr fast remser med ekstensions (weft kalles det) Jeg har selv sydd på hår, og mitt vokser og det er minimalt med slitasje på mitt eget hår. (viktig at du gjør dette hos noen som kan det. Dersom flettene under er for stram vil det skade ditt eget hår) Hvor dyrt det er kommer ann på hvor du gjør det + kvaliteten på håret du kjøper. Kjøper du et godt hår kan det brukes flere ganger så i lengden lønner det seg. Det finnes både human hair og syntetisk. Jeg gjørt dette for 600 kroner, så om du bor i oslo eller i nærheten kan jeg hjelpe deg. (hår får du fra 100 kroner og oppover)
Gjest :) Skrevet 13. november 2009 #16 Skrevet 13. november 2009 Virker som om at det er mange som betaler i ALT for dyre dommer for å få extensions, når det finnes så utrolig mange andre butikker på nett hvor man får samme kvalitet for mye mindre pris. rapunzelofsweden, saras osv.. er mange butikker der ute som selger til en rimelig pris, bare å google seg fram:) Har nå bestilt microring extension, å gleder meg som en liten unge, håper det sitter slik de lover. betaler ca 950 for 100 fester, microringer og tang på rapunzelofsweden.no
Gjest Gjest_monica_* Skrevet 15. november 2009 #17 Skrevet 15. november 2009 Confused girl [Jeg også tok hair extensions som ble sveiset på i USA. Noe av det verste jeg har gjort noensinne. Anbefales ikke! Limet løsnet og satte seg fast i resten av håret, noe som førte til kjempe knuter i håret som jeg bare ble nødt til å klippe av. Jeg ble fortalt at man kan ha dette i 4-6 mnder dersom man er flink til å ta vare på det... men det tok vel 1 1/2 måned før håret så helt forferdelig ut og festene løsnet.] - du har helt sikkert fått balsam på punktene dine, da smelter limen og renner ned i håret. den tabben gjorde jeg også. du må bare ta balsam i lengden, og ikke i punktene
wahaj Skrevet 15. november 2009 #18 Skrevet 15. november 2009 Virker som om at det er mange som betaler i ALT for dyre dommer for å få extensions, når det finnes så utrolig mange andre butikker på nett hvor man får samme kvalitet for mye mindre pris. rapunzelofsweden, saras osv.. er mange butikker der ute som selger til en rimelig pris, bare å google seg fram:) Har nå bestilt microring extension, å gleder meg som en liten unge, håper det sitter slik de lover. betaler ca 950 for 100 fester, microringer og tang på rapunzelofsweden.no Jeg hadde mikroringer, var kjempe fornøyd! Hadde de i noen mnd før jeg tok de ut, og da tror jeg det kun var et par stk som datt ut når jeg børstet håret, men det var fort gjort å feste de igjen. De kan jo også brukes flere ganger. Kjempe enkelt å feste og ta ut igjen. Ikke tar det lange tiden heller. Neste gang jeg skal ha extensions, så blir det mikroringer igjen :-)
Gjest Gjest_Atina_* Skrevet 1. januar 2010 #19 Skrevet 1. januar 2010 ang. sy på hår ! moren min gjør det, hun har veldig tynt hår, go har prøvd alt av extensions, også fikk hun vite om den måten ås y på hår.. og hun er kjempe fornøyd, hun har hatt det nå i 4 år... men om du har lyst på det, anbefaler jeg virkelig å dra til en afro salong, der er det mye billigere å gjøre det enn på vanlige norske salonger ! :D
Gjest Gjest_Tassa_* Skrevet 20. januar 2010 #20 Skrevet 20. januar 2010 Hei Hvor syr din mor på hår? ang. sy på hår ! moren min gjør det, hun har veldig tynt hår, go har prøvd alt av extensions, også fikk hun vite om den måten ås y på hår.. og hun er kjempe fornøyd, hun har hatt det nå i 4 år... men om du har lyst på det, anbefaler jeg virkelig å dra til en afro salong, der er det mye billigere å gjøre det enn på vanlige norske salonger ! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå