SuperGjest Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Har slitt noen år med huden min. Den blir knusktørr etter dusjing (så tørr at den sprekker opp på beina og armene og det svir), så jeg må smøre meg med lotion fra topp til tå for å holde problemet under sjakk. Men etter en ukes tid hvor jeg smører meg inn med krem så begynner jeg å få utslett som klør noe helt utrolig. Små områder rundt på kroppen som blir rød og nuppete. Hva gjør jeg? Jeg har forsøkt alle mulige kremer, for å se om det er noe jeg ikke tåler, men kan ikke finne noen sammenheng. Spenol er faktisk det som har fungert best til nå, men ikke lenger enn 1 1/2 uke
Saeria Skrevet 22. april 2008 #2 Skrevet 22. april 2008 Du burde kanskje prøve kuren til Pludre . Ta en flaske spenol, bland inn så mye Udos choice som spenolen klarer å absorbere, rør sammen til jevn krem. Tilsett så et par dråper lavendelolje (både for duft og fordi lavendel virker beroligende på irritert hud). lagre i kjøleskapet og smør deg hver dag. Dette virket på hennes gutt som hadde atopisk eksem. Hun kunne droppe kortisonet! :-D
Liisemoj Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Du burde nok dra til hudlege for å få sjekka det mener nå jeg. Jeg sliter med noe av det samme, men jeg veit hvorfor. Så bare bestill time hos hudlegen og du får et svar..
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Er det snakk om gloyp.så må legen straks vassless.Denne hudlidelsen henger ved,ved dobesøk også.Vanskelig og revurdere.
SuperGjest Skrevet 25. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2008 Er det snakk om gloyp.så må legen straks vassless.Denne hudlidelsen henger ved,ved dobesøk også.Vanskelig og revurdere. Gloyp? :klø: Har ikke problemer med dobesøk Det er huden min jeg sliter med.
Liisemoj Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Har du vært hos hudlege og bestilt time? Jeg tror det er atopisk eksem, fordi det høres slik ut, hvertfall fra egen erfaring.. Men jeg er jo ikke lege, så du burde vel finne ut på den måten..
SuperGjest Skrevet 26. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2008 Sliter litt med økonomien for tiden, så har ikke råd til å gå til hudlege akkurat nå. Men skal gjøre det så fort jeg har råd
Liisemoj Skrevet 26. april 2008 #8 Skrevet 26. april 2008 Flott Beklager om jeg virker litt pushy, men bare kjenner igjen de problemene.
SuperGjest Skrevet 26. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. april 2008 Flott Beklager om jeg virker litt pushy, men bare kjenner igjen de problemene. Ikke noe problem Kan jeg spørre hva dine hudproblemer skyldtes? Du trenger selvsagt ikke svare.
Liisemoj Skrevet 28. april 2008 #10 Skrevet 28. april 2008 (endret) Det går helt fint, svarer jeg. Mine kommer fra atopisk eksem, og akkurat det med å ha vært i dusjen er ikke gøy, blir tørr i ansiktet og klør over kroppen. Grunnen til dette er fordi huden min ikke greier å skape et nytt fettlag på kroppen, verst i ansiktet. Så jeg var kvisefri som tenåring *ler* Før jeg fikk diagnosen og råd på hvordan jeg skal holde eksemen nede, hadde jeg sår i leddområder, væskende sår.. Så det er ingenting nå mot hva det var før.. Endret 28. april 2008 av Liisemoj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå