Gå til innhold

tørr hud kviser

Anbefalte innlegg

Gjest den stygge andungen
Skrevet

Jeg tenkte å kjøpe noe fra biotherm for blandingshud men hva. tørr ikke dra på et parfyemeri eller hudpleier sånn jeg ser ut nå!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt turen til hudpleier å kjøpt krem for tørr hud, eller evt. prøvd Physiogel sin A.I creme som du kan kjøpe på boots apotekene på nett.

Skrevet
Jeg tenkte å kjøpe noe fra biotherm for blandingshud men hva. tørr ikke dra på et parfyemeri eller hudpleier sånn jeg ser ut nå!!!!

Er du sikker på at produkter for blandingshud passer best? Jeg har også hatt dette problemet,tørr hud og kviser... :kjefte: Produkter for blandingshud gjorde bare alt verre..De ga for lite fuktighet,og det virker som om huden lettere blir mer rød og irritert når den er tørr,og at det igjen forsterker hele kviseproblemet. Det eneste som hjalp meg,var å først tilføre nok fuktighet med en fuktighetskrem for normal eller tørr hud,og samtidig behandle kviseproblemet med Basiron fra apoteket.(Basiron er jo i seg selv ganske uttørkende på huden).Min erfaring er ihvertfall at jeg aldri får mer kviser av fuktighetskremer for tørr hud så lenge jeg bruker gode renseprodukter morgen og kveld.Men det er nok store forskjeller fra person til person.

Skrevet

Hei jeg er hudterapeut. Og det man bør gjøre når man har et tilfelle av tørr kvisehud er å få pøset på med masse fuktighet.

Da demper det seg som regel en del.

Og det rare er at man faktisk kan få kviser av å ha for tørr hud også! Huden blir irritert og man forstyrrer avskallingen av huden. Og vips så får man kviser.

Så fuktighet først for å balansere huden. Blir du ikke bedre med kvisene av det så behandler du så dem når du har orden på den tørre huden din :)

Jeg ville anbefalt en maske jeg, eller rett og slett aloe vera som du lar ligge på huden i tyukt lag en god stund før du skyller og legger på en god fuktighetskrem.

Gjerne en uten altfor mye fett, men med masse fuktighet...

Gå på apoteket og hør, men da bør du være litt kritisk til det som står av ing. Eller helst gå til en hudterapeut. Den siste du trenger å være flau over kvisene dine for er hudterapeuten. Vi har sett alt :)

Og du... Drikk masse vann fremover nå...

Skrevet

Anbefaler virkelig en krem fra clinique, pore minimizer. Blir litt dyrt å teste ut alle kremer, når ingen virkelig funker... Men etter flere ulike kremer og renseprodukter, fant jeg ut at denne funket for meg. Fant den billig hos redbeauty.no. Påføres fuktet ansikt, og skal virke i ca. 5 min. Effektiv på meg...!

Skrevet

Sier som de andre jeg, pass paa aa faa tiloert masse fuktighet!

Vaer ogsaa paapasselig med aa drikke nok vann, ta gjaerne tran og sjekk ogsaa om det er visse matvaren huden din kan reagere paa.

Jeg f.eks faar masse kviser naar jeg spiser sukker og mannen min faar kviser av enkelte noetter. Ogsaa noe aa tenke paa :)

Jeg har forresten veldig god erfaring med Superdefense Triple Action Moisturizer ( Normal to Dry Skin ) og jojobaolje funker ogsaa veldig bra paa min hud (har ogsaa toerr hud med kviser).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...