Gjest vilhabil Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Er student med deltidsjobb, ønsker bil til rundt 50.000, men har ikke penger til innskudd. Ønsker bil før sommeren pga mye reising i sommer, så har ikke tid til å spare opp innskudd heller. Er det noen steder som gir billån på 100% av kjøpssummen?
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 En bil til 50 000 tror jeg ikke du får vanlig billån for, men må ta opp et forbrukslån. Det er vel kun for biler med høyere verdi man får billån (med pant i bilen). Jeg vil tro du kan få lånt hele summen.
Gjest Tigerjente Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Det gjesten over her sier stemmer. Du kan få ta opp et forbrukslån med hele summen. Men, det spørs litt også hvor mye lån du evt. har fra fra før av- Om du kjøper en nyere bil, lurer på om banken sa max 6år, da blir det billån med sikring i bilen. Husk også på forsikring og omregistrering
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Virkelig? Er det bare forbrukslån man kan få på en bil til 50.000? Blir ikke det helt fæle betingelser da?
Gjest _Leela_ Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Jeg fikk billån til bilen min, over 100% faktisk (lånte også penger til omregistrering). Dvs totalt et lån på 35000,-. Hadde et langt kundeforhold til banken, utsikter til grei lønn og ikke minst en pappa som stilte med sikkerhet.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Hmm, jeg fikk da lån til 100% av beløpet jeg når jeg kjøpte bilen min til 85 000. Det var et slikt billånfirma som samarbeidet med bilforhandleren(inkl alle avgifter). Nå husker jeg ikke hva det het.. Elcon eller noe sånt...
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Jeg fikk billån til bilen min, over 100% faktisk (lånte også penger til omregistrering). Dvs totalt et lån på 35000,-. Hadde et langt kundeforhold til banken, utsikter til grei lønn og ikke minst en pappa som stilte med sikkerhet. Ja, hvis noen kan stille sikkerhet i bolig, formue eller i bilen er det vel billån man får. Men uten noe å ta pant i tror jeg ikke man får billån. Samboern min tok i hvert fall opp forbrukslån (med ok betingelser i den lokale banken) fordi vi leide hus og kjøpte billig bil - selv om han hadde fast jobb på det tidspunktet.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 Hvor får man billigst mulig forbrukslån? Er kunde i Nordea og skal sjekke Check-in-programmet, men vil se på andre muligheter også. Må vel låne 65.000 cirka (med omregistrering, årsavgift og første betaling på forsikringen).
Gjest Gjest_Sol79_* Skrevet 21. april 2008 #9 Skrevet 21. april 2008 Jeg lånte 100% av kjøpesummen på min forrige bil i DnB NOR. Lånet var på kr 70 000 og de hadde pant i bilen - i tillegg til at mamma kausjonerte for meg.
Gir Skrevet 22. april 2008 #10 Skrevet 22. april 2008 Med kausjonist eller bolig å sette som sikkerhet kommer man langt. Hvis ikke tror jeg også at forbrukslån er eneste alternativ. Husk at de fleste banker også tilbyr forbrukslån, selv om de ikke annonserer med dette. Mange kaller det ikke forbrukslån men forbuksfinansiering. Her (banken min) ser det forresten ut som du kan låne inntil 100% for å kjøpe bil... men står ikke noe om renta. Har du tenkt på leasing som et alternativ til kjøp av bil?
Gjest Britt Banditt Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 Du kan få det hos Elcon tror jeg. Og det har ikke noe med summen å gjøre, men med hvor gammel bilen er. Tror ikke den kan være mer enn 7 (?) år.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2008 #12 Skrevet 24. april 2008 Hvordan får du råd til å betale renter og avdrag når du ikke har råd til å spare? Forbrukslån har skyhøy rente og bilen synker i verdi. Mitt råd er å vente, og heller prøve å spare opp litt egenkapital. Unntaket er hvis du skal begynne å jobbe i sommer og trenger bil i den forbindelse. Da vil du jo få mer utbetalt hver måned og har dermed råd til større utgifter.
Gjest ts Skrevet 24. april 2008 #13 Skrevet 24. april 2008 Med kausjonist eller bolig å sette som sikkerhet kommer man langt. Hvis ikke tror jeg også at forbrukslån er eneste alternativ. Husk at de fleste banker også tilbyr forbrukslån, selv om de ikke annonserer med dette. Mange kaller det ikke forbrukslån men forbuksfinansiering. Her (banken min) ser det forresten ut som du kan låne inntil 100% for å kjøpe bil... men står ikke noe om renta. Har du tenkt på leasing som et alternativ til kjøp av bil? Trenger bil i 3 mnd i sommer, og da blir leasing like dyrt som hele bilen Takk for svar! Har ikke bolig å sette som sikkerhet fordi jeg leier. Hvordan får du råd til å betale renter og avdrag når du ikke har råd til å spare? Jeg har aldri sagt at jeg ikke har råd til å spare, jeg sa jeg ikke har tid. Jeg trenger bil i sommer, men rekker ikke å spare opp til innskudd. * Har nå søkt på forbrukslån på 65 000 (låner til omregistrering og årsavgift også). Det skal gå veldig bra, blir vel å betale oppimot 2000 i mnd i renter og avdrag. Deretter kommer det er par hundre i mnd i forsikring, samt bensin.
Gjest Bond Skrevet 24. april 2008 #14 Skrevet 24. april 2008 Hvorfor ta opp forbrukslån med skyhøy rente og betale så mye mer for bilen? Hvorfor heller ikke et par år nyere bil og 100% finansiering og få en grei rente? :klø:
Gjest ts Skrevet 24. april 2008 #15 Skrevet 24. april 2008 Hvorfor ta opp forbrukslån med skyhøy rente og betale så mye mer for bilen? Hvorfor heller ikke et par år nyere bil og 100% finansiering og få en grei rente? :klø: Rente på 11 prosent er vel ikke så ille i forhold til billån? Har ikke råd til å betale mer enn 2000 i måneden i lån, og har derfor ikke råd til dyrere bil, til tross for at det fører til lavere rente.
Gjest Phoenix Skrevet 24. april 2008 #16 Skrevet 24. april 2008 Jeg fikk billån til bilen min, over 100% faktisk (lånte også penger til omregistrering). Dvs totalt et lån på 35000,-. Hadde et langt kundeforhold til banken, utsikter til grei lønn og ikke minst en pappa som stilte med sikkerhet. Samme her, men litt over 100 000 mindre. Pant i eiendom, lånte mer enn kjøpesummen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå