Gå til innhold

MacBook Pro som sier pipp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ca to år gammel MBP som i det siste har begynt å komme med et kort pipp tilsynelatende til tilfeldige tidspunkt. Lyden kommer fra venstre side nær skjermen, og det skjer ingenting annet - ikke kræsjing, frysing e.l. Jeg har nylig fått skiftet harddisk, denne har samme hastighet som den gamle. Jeg mistenker kanskje at det er vifta som prøver å si meg noe (men det er ikke en "mekanisk" lyd.. og kommer også om lyden er slått av), men finner ikke noe vettugt når jeg prøver å søke på nettet. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Grafica
Skrevet

Ta den med til nærmeste Eplehuset eller Humac. Den lyden hørtes ikke helt sunn ut.

Skrevet

Takk for svar :) Jeg har ikke så lyst til å ta den med på service; det er bare en måned siden sist, og det går utover jobben om jeg må levere den inn en uke *sukk*

Det som er rart er at jeg ikke finner info om liknende tilfeller når jeg leter på nettet?

Jeg mistenkte vifta eller f eks cpu-temperaturen, men det ser ikke ut til at det er dette heller (temperaturen på cpu holder seg på 50-60 grader). Jaja, i verste fall må den leveres inn - og jeg fikk overraskende grei service på Eplehuset sist.

Skrevet

Du kan jo kanskje spørre/ringe dem først der før du faktisk leverer den inn? Eller er det ikke mulig..?

Det skulle jo være noe online/telefonsupport også, nei?

Skrevet

Dette er et kjent problem med den MBP-modellen -- lever den til service, jeg håper du har garanti. De vil bytte hovedkort og strømkrets for å fikse det.

Apple sitt supportforum ("Discussions") har en rekke tråder om dette allerede.

Gjest Grafica
Skrevet

http://mac1.no er et utrolig godt forum for mac, på norsk :)

Det er ikke sikkert at du må levere den inn på service, det kan hende at de finner ut hva som er galt med den der, og kan hjelpe deg der og da. Kommer ann på om det er en butikk som har serviceavdeling eller ikke. Vet ikke hvor du bor, men Eplehuset i operapassasjen i Oslo har hjulpet meg MYE bare jeg har gått innom der. De fiksa en stor feil ved den gamle powerbooken min på ti minutter, uten at jeg måtte sende den inn :)

Skrevet
Dette er et kjent problem med den MBP-modellen -- lever den til service, jeg håper du har garanti. De vil bytte hovedkort og strømkrets for å fikse det.

Apple sitt supportforum ("Discussions") har en rekke tråder om dette allerede.

Tja, du er sikker på at du ikke mener den mer konstante pipinga som mange har hatt problem med? Det er ikke noe problem på min MBP - dette er ett og annet kort pip tilsynelatende umotivert :forvirret:

Jeg fikk skiftet harddisk på reklamasjon nylig, og maskinen er ikke fullt to år, så jeg regner med endel feil dekkes av Apple fortsatt, men det hadde vært greit å vite litt mer om hva dette er.

Jeg har også lest på Mac1, men ikke funnet noe som virker relevant. Mulig jeg ikke har lest nøye nok, men har brukt søkefunksjonen mange ganger.

Takk for hjelpen uansett :) Jeg får vurdere å reise og høre på Eplehuset. Telefonsupport tror jeg kanskje jeg må betale for?

Gjest Grafica
Skrevet

Tror telefonsupport koster penger, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...