jette26 Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Er ei jente på 26...jeg fant ut på lørdag at han samboeren min gjennom 7 år,hadde lagt inn en profil på ett kjent skjekkested....sjekket mailen hans da jeg hadde mistanke og etter og ha sjekket loggen på internett hvilken sider han har vært inne på....der fortalte han alt om seg selv,at han var singel og bodde alene...var sååå sårende og lese alt dette..... så nå sitter jeg her hjemme,mens han er reist på jobb...skal være borte i to uker... han innrømmet også på lørdag at for mange år siden hadde han sovet hos ei venninne mens han sa han hadde vært hos en kammerat...nå gråter han bare i tlf når han ringer og sier han er glad i meg og at det er meg han vil han..... vi forsøker også og få barn....har vært inne til utredning og planen er at vi skal ha prøverør...går for tiden på pergo kur....men nå må iallefall det utsettes...er bare så glad jeg ikke er gravid nå.... er så fortvilet,for det er jo han jeg vil ha....kan ikke tenke meg og miste han heller....alt har liksom vært perfekt frem til nå....er det noen andre som har opplevd noe lignende? hvordan skal jeg klare og tilgi han? dette ble nokså langt og innviklende,men håper noen tar seg tid til og svare....
Nabodama Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Det er helt klart veldig sårende å oppdage noe sånt, MEN det kunne vært langt verre! Han har ikke vært utro, han har ikke innledet kontakt med noen. Det han har gjort er å gå bak ryggen på deg i en mulig hensikt å få kontakt med noen. Vi vet jo ikke engang om han ville brukt den siden i det hele tatt, kanskje det var en liten nysgjerrighet der, som han ville glemt i neste øyeblikk. En annen ting er at du sier dere prøver å få barn, og at dere er til utredning for evt prøverør. Det sier meg at dere har prøvd en stund, og sliter med dette. Det å ikke få til å få barn selv, er noe som kan påvirke forholdet i stor grad. Det kan også påvirke sexlivet, i og med at sexen for en stor del dreier seg om å bli gravid. Kan godt være han sliter pga dette, og i stedet for å snakke med deg om det, drømmer han seg litt bort i stedet. Det kan også hende at han opplever at dere som par og kjærester kommer i bakgrunnen i alt styret med å få barn. Alle forhold opplever prøvelser, og det er kanskje deres tur nå. Det høres ut som dere har et godt forhold, og jeg ville nok tilgitt en sånn ting denne gangen. Dette kan derimot være en oppvekker for dere begge til å snakke om hvordan dere opplever forholdet. Mange par "glemmer" forholdet seg i mellom, spesielt når det er bra. Og når en prøver å få barn, er det lett å bli helt oppslukt i det, og da er det også vanskeligere å se hverandre oppi situasjonen.
jette26 Skrevet 21. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2008 Det er helt klart veldig sårende å oppdage noe sånt, MEN det kunne vært langt verre! Han har ikke vært utro, han har ikke innledet kontakt med noen. Det han har gjort er å gå bak ryggen på deg i en mulig hensikt å få kontakt med noen. Vi vet jo ikke engang om han ville brukt den siden i det hele tatt, kanskje det var en liten nysgjerrighet der, som han ville glemt i neste øyeblikk. En annen ting er at du sier dere prøver å få barn, og at dere er til utredning for evt prøverør. Det sier meg at dere har prøvd en stund, og sliter med dette. Det å ikke få til å få barn selv, er noe som kan påvirke forholdet i stor grad. Det kan også påvirke sexlivet, i og med at sexen for en stor del dreier seg om å bli gravid. Kan godt være han sliter pga dette, og i stedet for å snakke med deg om det, drømmer han seg litt bort i stedet. Det kan også hende at han opplever at dere som par og kjærester kommer i bakgrunnen i alt styret med å få barn. Alle forhold opplever prøvelser, og det er kanskje deres tur nå. Det høres ut som dere har et godt forhold, og jeg ville nok tilgitt en sånn ting denne gangen. Dette kan derimot være en oppvekker for dere begge til å snakke om hvordan dere opplever forholdet. Mange par "glemmer" forholdet seg i mellom, spesielt når det er bra. Og når en prøver å få barn, er det lett å bli helt oppslukt i det, og da er det også vanskeligere å se hverandre oppi situasjonen. Hei,og tusen takk for ett godt svar. sitter og gråter når jeg leser det og er vel kommet frem til at du har rett i det når det gjelder barn.... vi har,som du sier, prøvd i ett par år....det eneste de er kommet frem til er at min samboer har dårlig sæd kvalitet. dette sa han da dette kom frem at han fikk en liten nedtur etter dette...men som jeg sier til han at det er egentlig ikke en unnskyldning...du har rett i det at vi nesten ikke har noe sexliv uten når jeg har eggløsning....blir sliten av det,ja...vi har egentlig ett veldig godt forhold-vært sammen i mange år,stabile ,gode jobber begge to....hus og bil....men vet bare ikke om jeg kan stole på han igjen....det var sååå sårende og lese hva han søker etter,hvordan han ville at hun skulle se ut o l. du har rett i at han ikke har vært utro,men tror nesten jeg ville taklet det bedre enn at han søker etter ett kjærlighetsforhold...vanskelig og snakke m han på tlf når han bare gråter....skulle jo ønske at han var hjemme,men godt alikevel og få det på avstand....jeg har sagt at jeg iallefall er her når han kommer hjem,men kan ikke love at jeg blir.....men når vi pratet om dette på lørdag,fikk vi frem en del ting som var godt kom opp.....det er som du sier enn har lett for og glemme parforholdet når vi ønsker så sterkt ett barn....men hvordan skal jeg klare og tilgi ham,ta på han o l?? hm.....har ikke så lyst til og snakke m noen om det i tillfelle det ordner seg....som jeg sa til han i dag på tlf --jeg har så lyst til at alt skal bli som før,men vet ikke om jeg orker og synke så lavt.....har dårlig selvtillit fra før og er ganse rolig av meg..... Tusen takk for t du iallefalll tok det tid til og svare meg... klem
Nabodama Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 (endret) Hei,og tusen takk for ett godt svar. sitter og gråter når jeg leser det og er vel kommet frem til at du har rett i det når det gjelder barn.... vi har,som du sier, prøvd i ett par år....det eneste de er kommet frem til er at min samboer har dårlig sæd kvalitet. dette sa han da dette kom frem at han fikk en liten nedtur etter dette...men som jeg sier til han at det er egentlig ikke en unnskyldning...du har rett i det at vi nesten ikke har noe sexliv uten når jeg har eggløsning....blir sliten av det,ja...vi har egentlig ett veldig godt forhold-vært sammen i mange år,stabile ,gode jobber begge to....hus og bil....men vet bare ikke om jeg kan stole på han igjen....det var sååå sårende og lese hva han søker etter,hvordan han ville at hun skulle se ut o l. du har rett i at han ikke har vært utro,men tror nesten jeg ville taklet det bedre enn at han søker etter ett kjærlighetsforhold...vanskelig og snakke m han på tlf når han bare gråter....skulle jo ønske at han var hjemme,men godt alikevel og få det på avstand....jeg har sagt at jeg iallefall er her når han kommer hjem,men kan ikke love at jeg blir.....men når vi pratet om dette på lørdag,fikk vi frem en del ting som var godt kom opp.....det er som du sier enn har lett for og glemme parforholdet når vi ønsker så sterkt ett barn....men hvordan skal jeg klare og tilgi ham,ta på han o l?? hm.....har ikke så lyst til og snakke m noen om det i tillfelle det ordner seg....som jeg sa til han i dag på tlf --jeg har så lyst til at alt skal bli som før,men vet ikke om jeg orker og synke så lavt.....har dårlig selvtillit fra før og er ganse rolig av meg..... Tusen takk for t du iallefalll tok det tid til og svare meg... klem Fint at jeg kunne hjelpe deg litt. Vet du hva, jeg tror han også kan slite med selvtilliten. Han har fått beskjed om at han har dårlig sædkvalitet, og han sier selv han fikk en nedtur da. Det kan jeg godt forstå. Dere/du ønsker veldig sterkt et barn, og pga han er det vanskelig. Jeg tror at for en mann, er det en verdi i seg selv det å være i stand til å lage barn. Dette med dårlig sædkvalitet kan derfor gå hardt utover selvfølelsen hans, dette med å føle seg som en MANN. Dette, i tillegg til at forholdet har kommet i bakgrunnen, er kanskje noe som gjør at han trenger bekreftelse på seg selv. (Det gjør jo vi kvinner også.) I sin dumhet, og sikkert også litt fortvilelse, søker han bekreftelse fra andre. Jeg tror du skal se denne hendelsen som et symptom på at mannen din sliter med noe....kanskje dette jeg nevnte her, kanskje også andre ting. Bruk det heller til å rette på det som er galt, i stedet for å få ham til å føle seg enda verre. Jeg vet at dette er forferdelig vanskelig og sårende for deg, men jeg tror at om du tilgir og åpner for en god samtale, så vil dere begge få det bedre etterpå, kanskje bedre enn på lenge. Alle mennesker gjør feil av og til, og i et forhold bør det også være rom for å gjøre feil (innen visse grenser, selvfølgelig). Mannen din er tydeligvis veldig lei seg for dette. Du er veldig såret nå, men ved å være litt romslig, vil dere nok komme hverandre mye nærmere. Glem alt som heter stolthet, ikke si at du ikke orker å synke så lavt. Har du den innstillingen, kommer dere ikke langt som par. Skal dere komme gjennom dette på en god måte, må dere tørre å være åpne, og prøve å sette dere i hverandres situasjon for å forstå. Begge to. Og forresten, jeg tror du godt kan stole på ham igjen. Dette var nok et feilskjær. Endret 21. april 2008 av Nabodama
Pokahonta Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Ojojoj.. Du har litt å deale med her ja.. Ta det som det kommer, men akkurat nå synes jeg ikke du skal prate med han på telefonen. Han har ikke rett til å være den som gråter og får trøst akkurat nå. Si dere får prates når han er hjemme, og gå i tenkeboksen du. Og, finn et menneske du virkelig stoler på og prat ut om dette. I værste fall finner du en dyr og flink privat praktiserende psykolog du kan prate med. Ikke gå der alene. Det blir du sprø av!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå