Gå til innhold

Oppholdstillatelse i USA

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_nemi_*
Skrevet

Noen som vet? Har hørt om www.visa123.no men siden virker litt useriøs syns jeg. De ville ha kort nr mitt og andre kort opplysninger!? Skeptisk. Det må jo være andre plasser man kan søke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har du tenkt til aa oppholde deg i USA og hva har du tenkt til aa gjoere der?

Skrevet
Hvor lenge har du tenkt til aa oppholde deg i USA og hva har du tenkt til aa gjoere der?

Hei! Jeg lurer i grunn på det samme... har tenkt meg til usa i august 09,og håper å kunne bli i 2-3 år. Min samboer skal utdanne seg til helikopter pilot, og jeg håpet på å følge med for å jobbe. Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal gå frem å søke??

Gjest Lacuna
Skrevet

Du får neppe oppholdstillatelse for så lang tid hvis du ikke kan vise til jobb eller studieplass. USA er veldig strenge på dette området.

Skrevet

Du får ikke innvilget oppholds- eller arbeidstillatelse på såpass løst grunnlag. Du må ha en allerede eksisterende jobb før du søker.

Hvis det gjelder utdannelse, må man ha kommet inn på det kurset eller den skolen man skal gå på, ha dokumentasjon på det, og så søke om studentvisa.

Alt dette gjøres ved ambassaden i Oslo.

Skrevet
Du får ikke innvilget oppholds- eller arbeidstillatelse på såpass løst grunnlag. Du må ha en allerede eksisterende jobb før du søker.

Hvis det gjelder utdannelse, må man ha kommet inn på det kurset eller den skolen man skal gå på, ha dokumentasjon på det, og så søke om studentvisa.

Alt dette gjøres ved ambassaden i Oslo.

takk

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Tone_*
Skrevet
Hei! Jeg lurer i grunn på det samme... har tenkt meg til usa i august 09,og håper å kunne bli i 2-3 år. Min samboer skal utdanne seg til helikopter pilot, og jeg håpet på å følge med for å jobbe. Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal gå frem å søke??

Hei!

Min mann skal også kanskje til USA og bli helikopterpilot!

Og jeg vil bli med....Har du funnet ut noe mer ang oppholdstillatelse???

Gjest Gjest
Skrevet

Som ektefelle kan en søke om å være med en person som skal studere. Ektefellen din må bevise at han kan forsørge deg under hele oppholdet.

Generelt er det svært vanskelig å få oppholdstillatelse i USA med mindre en skal studere. Oppholdstillatelse krever at en bedrift finner kvaliteter hos deg som de ønsker og dermed søker om grønt kort til deg. En vil så være med i en årlig loddtrekning blant andre kvalifiserte søkere. Pga få gørnne kort vil bare 1/5 av aktuelle søkere få oppholdstillatelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...