Gjest Pocahontas Skrevet 15. juli 2013 #81 Del Skrevet 15. juli 2013 Jeg har nå lest igjennom hele tråden, og jeg merker meg at dette er en gammel tråd, men jeg håper at noen tar seg tid til å svare likevel Høsten 2011 som 17åring fikk jeg min første kjæreste. Jeg hadde hatt sex tidligere, men alltid beskyttet meg(Har testet negativt på klamydia og lignende. Typen har heller ingen sykdommer). Etter rundt 3 måneder som kjærester begynte jeg på p-piller (Mercilon 28) og sexlivet var fantastisk. Så et par måneder etter begynte jeg å få en brennende følelse i hele "musa" etter sex. Det ble mørkerødt, begynte å svi og hovnet opp. Jeg måtte alltid rett i dusjen og skylle ut sperm og bakterier, før jeg satt med en ispose på musa i en time. deretter måtte vi vente et par timer før vi kunne ha sex igjen. Dette varte i perioder, men 75% av tilfellene skjedde dette. Vi ble overrasket hvis det ikke sved etterpå. Til slutt i desember 2012 fikk jeg karret meg til gynekologen. Jeg fikk påvist en sterk soppinfeksjon, og fikk noen blå piller (husker ikke navn) som jeg skulle ta en gang i uken i 6 måneder. Jeg har nå gjort dette i seks måneder og all sviingen og brannfølelsen er borte. Dog, for et par måneder siden oppdaget jeg plutselig en liten rift rett ved skjedeåpnngen som dere har diskutert over her. Den åpner seg nesten hver gang vi har sex, men når han først er inne gjør det ikke så vondt. Vi har prøvd å holde oss i både 2 uker og 2mnd uten sex,, og resultatet er én fantastisk runde før resten blir vond som f.. Dro til gynekolog og fikk beskjed om å ha på meg løse klær og "ikke ha så mye sex". Idiotisk rådgivning som ikke var verdt 400 kr.. De siste ukene har blitt uutholdelig. Vi kan ikke lenger ha sex da så fort penisen hans dytter litt mot åpningen så føles det ut som en kniv som skjærer meg opp. Han kan ikke engang ta en finger inn for det gjør så vondt. Dette ødelegger totalt for sexlivet vårt. Jeg går nå på en antibiotikakur mot urinveisinfeksjon og har i tillegg kjøpt Lactal pga dårlig lukt(som følge av infeksjonen). Jeg smører også på olivenolje hver gang jeg har dusjet og før jeg legger meg. For en uke siden oppdaget jeg en "usynlig" klump til høyre for skjedeåpningen. jeg prøvde først å klemme på den, men det gjorde så vondt og det kom ikke noe ut. Den vokste seg til dobbel str før den nå har begynt å synke ned. Vet ikke om det er relevant, men tenkte å nevne det. Helt sikkert bare en betent kjertel. Dette ble et forferdelig langt innlegg, men jeg håper virkelig noen gidder å lese det. Jeg og kjæresten har slitt med dette i snart 2 år nå, og jeg trodde virkelig at når soppen var borte skulle alt bli deilig igjen, før denne riften dukket opp. Bør jeg slutte på p-piller? Er det noe jeg kan smøre på? Er det en diagnose/sykdom dette minner dere om? PS: VELDIG lettet over at jeg ikke er den eneste som har dette problemet. Trodde jeg var unormal og har ikke turt å spørre noen venner eller lignende om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariHøna777 Skrevet 25. mai 2023 #82 Del Skrevet 25. mai 2023 Hei. Sitter med tårer i øynene av lettelse over at det finnes flere der ute. Jeg trodde jeg var alene om dette. Jeg ser jo at innleggene er veldig gamle, men jeg håper likevel det er noen som er aktive, og aller helst håper jeg jo at noen har noen svar. Min historie: Jeg er en jente i begynnelsen av 30-årene og har hatt dette problemet i 9 år nå. Problemet oppstod i forbindelse med min ex-kjæreste. En dag fikk jeg rift, nederst i åpningen som flere her beskriver, og hver eneste gang vi prøvde å ha sex etter dette fikk jeg ny rift. Dette endte med at jeg mistet all lyst på sex, og forholdet gikk sagte men sikkert til helvette. Etter dette ble sex vanskelig for meg. Jeg forbant det bare med smerte. Jeg valgte derfor å være singel og holde meg unna sex. Etter tre år som singel (og helt uten sex) lå jeg med en fyr. Samme greia: riftet på ny. Jeg ga opp og tenkte at jeg bare må lære meg å leve med denne intense smerten, som er som å få en skarp kniv inn i vaginaen. Jeg fortsatte derfor å date og ha sex. Jeg hadde jo ikke lyst på sex, men det hører liksom med om du skal finne en partner. Jeg nøt ikke sexen, men jeg nøt intimiteten - nærheten til en annen. Sex var bare noe som fulgte med, som jeg liksom «måtte». For 5 år siden møtte jeg min nåværende samboer, og et mirakel (i mine øyne) hadde skjedd: vi kunne ha sex 100% smerte- og riftfritt! Det var en lettelse jeg ikke kan beskrive med ord. (Men dere kan kanskje tenke dere hvordan det føltes og endelig ikke være mislykket mer (jeg følte meg enormt mislykket som ikke greide å ha sex, det er kanskje flere som føler det?)) i 2 år kunne jeg nye et normalt sexliv, før den den jævla riften plutselig en dag kom tilbake. Åh, som jeg HATER den og alt den fører med seg!! Her er jeg idag: rifter hver eneste gang jeg har sex. Noe som har endt med at all sexlyst er helt borte. Jeg har sikkert vært hos 10 forskjellige gynekologer. Noen mener det er psykisk og at sexolog er løsningen. (Dette har jeg ikke prøvd da jeg mener det er den fysiske riften som gjør at jeg psykisk ikke vil ha sex). Noen mener at det er soppinfeksjon (jeg er DRITT lei av å høre denne forklaringen. Jeg har testet meg alle 10 gangene for dette, men aldri hatt utslag. Likevel får jeg beskjed om å fullføre en kur for å utelukke det. Føler ikke jeg blir tatt på alvor, for det har ALDRI hjulpet) noen mener jeg skal tøye området med olje (har forsøkt dette, men er bare vondt og gir ingen resultater). Noen mener at jeg må slutte med intimsåpe og kun bruke vann og olje (dette har heller ikke hjulpet). Og så var det en gynekolog som mente at jeg var for trang og at å snitte meg opp ved riften skulle hjelpe. Dette hørtes for meg helt sykt ut, for det er jo tydelig at jeg ikke er for trang. Da ville jeg jo ikke kunnet ha de 2 årene med normal, smertefri sex. Så jeg fulgte ikke opp den tanken. Men nå har jeg altså møtt veggen. Jeg hater underlivet mitt, jeg hater at jeg ikke bare kan fungere normalt. Jeg hater riften og jeg er så lei av å føle meg mislykket som kvinne og kjæreste. Jeg skal til legen om en uke for å be om henvisning til denne gynekologen som mente jeg var for trang, og som mente det ville hjelpe å snitte meg opp. Selv om jeg ikke tror på det eller har noe lyst. Men jeg kan ikke leve som dette mer. Det tærer på forholdet vårt, på kjæresten min, og ikke minst på meg selv. Jeg er ulykkelig og lei meg, og føler meg dum og mislykket. Jeg vil også bare understreke at jeg og kjæresten har en fantastisk kommunikasjon om dette, og han er ingenting annet en super støttende og forståelsesfull. Så til de av dere som ikke har snakket med kjæresten om det: gjør det! Det hjelper så mye mer å ha den som står deg nærmest på laget ditt! Jeg har gått på p-piller siden jeg var 15 år, men sluttet i går. Håper det skal ha noen effekt. Kan ikke de som har skrevet innlegg tidligere gi en oppdatering på hvordan det går? Tror det er veldig viktig å stå sammen om dette, for det er ikke noe gøy å være alene. Jeg fikk håp bare av å lese at det finnes flere. Håper jeg hører fra flere! Sender også varme tanker til de som tenker som meg; at dette er veldig, veldig vanskelig. Jeg vet hvordan du har det, og det SUGER, men du er ikke alene ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #83 Del Skrevet 25. mai 2023 MariHøna777 skrev (1 time siden): Hei. Sitter med tårer i øynene av lettelse over at det finnes flere der ute. Jeg trodde jeg var alene om dette. Jeg ser jo at innleggene er veldig gamle, men jeg håper likevel det er noen som er aktive, og aller helst håper jeg jo at noen har noen svar. Min historie: Jeg er en jente i begynnelsen av 30-årene og har hatt dette problemet i 9 år nå. Problemet oppstod i forbindelse med min ex-kjæreste. En dag fikk jeg rift, nederst i åpningen som flere her beskriver, og hver eneste gang vi prøvde å ha sex etter dette fikk jeg ny rift. Dette endte med at jeg mistet all lyst på sex, og forholdet gikk sagte men sikkert til helvette. Etter dette ble sex vanskelig for meg. Jeg forbant det bare med smerte. Jeg valgte derfor å være singel og holde meg unna sex. Etter tre år som singel (og helt uten sex) lå jeg med en fyr. Samme greia: riftet på ny. Jeg ga opp og tenkte at jeg bare må lære meg å leve med denne intense smerten, som er som å få en skarp kniv inn i vaginaen. Jeg fortsatte derfor å date og ha sex. Jeg hadde jo ikke lyst på sex, men det hører liksom med om du skal finne en partner. Jeg nøt ikke sexen, men jeg nøt intimiteten - nærheten til en annen. Sex var bare noe som fulgte med, som jeg liksom «måtte». For 5 år siden møtte jeg min nåværende samboer, og et mirakel (i mine øyne) hadde skjedd: vi kunne ha sex 100% smerte- og riftfritt! Det var en lettelse jeg ikke kan beskrive med ord. (Men dere kan kanskje tenke dere hvordan det føltes og endelig ikke være mislykket mer (jeg følte meg enormt mislykket som ikke greide å ha sex, det er kanskje flere som føler det?)) i 2 år kunne jeg nye et normalt sexliv, før den den jævla riften plutselig en dag kom tilbake. Åh, som jeg HATER den og alt den fører med seg!! Her er jeg idag: rifter hver eneste gang jeg har sex. Noe som har endt med at all sexlyst er helt borte. Jeg har sikkert vært hos 10 forskjellige gynekologer. Noen mener det er psykisk og at sexolog er løsningen. (Dette har jeg ikke prøvd da jeg mener det er den fysiske riften som gjør at jeg psykisk ikke vil ha sex). Noen mener at det er soppinfeksjon (jeg er DRITT lei av å høre denne forklaringen. Jeg har testet meg alle 10 gangene for dette, men aldri hatt utslag. Likevel får jeg beskjed om å fullføre en kur for å utelukke det. Føler ikke jeg blir tatt på alvor, for det har ALDRI hjulpet) noen mener jeg skal tøye området med olje (har forsøkt dette, men er bare vondt og gir ingen resultater). Noen mener at jeg må slutte med intimsåpe og kun bruke vann og olje (dette har heller ikke hjulpet). Og så var det en gynekolog som mente at jeg var for trang og at å snitte meg opp ved riften skulle hjelpe. Dette hørtes for meg helt sykt ut, for det er jo tydelig at jeg ikke er for trang. Da ville jeg jo ikke kunnet ha de 2 årene med normal, smertefri sex. Så jeg fulgte ikke opp den tanken. Men nå har jeg altså møtt veggen. Jeg hater underlivet mitt, jeg hater at jeg ikke bare kan fungere normalt. Jeg hater riften og jeg er så lei av å føle meg mislykket som kvinne og kjæreste. Jeg skal til legen om en uke for å be om henvisning til denne gynekologen som mente jeg var for trang, og som mente det ville hjelpe å snitte meg opp. Selv om jeg ikke tror på det eller har noe lyst. Men jeg kan ikke leve som dette mer. Det tærer på forholdet vårt, på kjæresten min, og ikke minst på meg selv. Jeg er ulykkelig og lei meg, og føler meg dum og mislykket. Jeg vil også bare understreke at jeg og kjæresten har en fantastisk kommunikasjon om dette, og han er ingenting annet en super støttende og forståelsesfull. Så til de av dere som ikke har snakket med kjæresten om det: gjør det! Det hjelper så mye mer å ha den som står deg nærmest på laget ditt! Jeg har gått på p-piller siden jeg var 15 år, men sluttet i går. Håper det skal ha noen effekt. Kan ikke de som har skrevet innlegg tidligere gi en oppdatering på hvordan det går? Tror det er veldig viktig å stå sammen om dette, for det er ikke noe gøy å være alene. Jeg fikk håp bare av å lese at det finnes flere. Håper jeg hører fra flere! Sender også varme tanker til de som tenker som meg; at dette er veldig, veldig vanskelig. Jeg vet hvordan du har det, og det SUGER, men du er ikke alene ❤️ Gå til gynekolog og be om biopsi. https://www.helsenorge.no/sykdom/underliv/lichen-sclerosus/ Det er ganske sikkert dette som er problemet, jeg har det selv. Det finnes en løsning, Dermovat krem som man får på resept. Du må leve med tilstanden, men du kan lindre den og ha perioder uten rifter. Anonymkode: 42ab6...314 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariHøna777 Skrevet 25. mai 2023 #84 Del Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Gå til gynekolog og be om biopsi. https://www.helsenorge.no/sykdom/underliv/lichen-sclerosus/ Det er ganske sikkert dette som er problemet, jeg har det selv. Det finnes en løsning, Dermovat krem som man får på resept. Du må leve med tilstanden, men du kan lindre den og ha perioder uten rifter. Anonymkode: 42ab6...314 Hei. Jeg har lest om dette tidligere, og nevnt det for gynekolog, men det er ikke det. Jeg har ingen kløe, ingen farge- eller vevsforandringer i underlivet. Alt er som normalt bortsett fra denne riften. Men takk for svar! 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå