Gå til innhold

rift i underlivet etter sex

mee mee

Anbefalte innlegg

Gjest anonymstudent

jeg hadde samme problem lenge! Fikk rift en gang, og så åpnet såret seg hver gang jeg hadde sex på nytt fordi det grodde aldri ordentlig tilbake selv om jeg trodde det gjorde det. Så hadde jeg ikke sex på 7 måneder og da fikk det grodd ordentlig tror jeg fordi jeg har hatt sex mange ganger siden da og problemet har fortsatt ikke kommet tilbake! :)

Så hvis du greier og si nei til sex lenge så kan det kansje være en god, men veldig kjip, løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hjelp!

jeg hadde samme problem lenge! Fikk rift en gang, og så åpnet såret seg hver gang jeg hadde sex på nytt fordi det grodde aldri ordentlig tilbake selv om jeg trodde det gjorde det. Så hadde jeg ikke sex på 7 måneder og da fikk det grodd ordentlig tror jeg fordi jeg har hatt sex mange ganger siden da og problemet har fortsatt ikke kommet tilbake! :)

Så hvis du greier og si nei til sex lenge så kan det kansje være en god, men veldig kjip, løsning.

Jeg som skrev tidligere idag... Ang. din situasjon, Fikk du da synlig sår? Eller med en slags skorpe på? Kan det høres ut som om jeg har fått sår nettopp pga rift og sex ? (Bare sånn i tilfelle du kunne være hobby-legen akkurat nå :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Lurer på om det er dett ejeg og plages med. Kan ha sex med typen, men hvis vi har sex igjen bare en liten stund etterpå, eller feks om kvelden, og så prøver igjen på morgenen, så svir det noe helt jæææævlig. Og så hender det at det blir litt blod på tissen hans etter at vi har hatt sex, og litt på papiret etter at jeg har vært på do. Utrolig plagsomt : -(

Jeg har ikke noe problemer med å bli våt. Men kanskje vi burde prøve glidemiddel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Dæh hvorfor har jeg ikke googlet dette tidligere. Har hatt d slik i ca 2-3 år nå, det jeg undrer meg over er at jeg var mye mer aktiv på sex-fronten før jeg fikk d.. men nå når jeg ikke har så ofte sex har jeg blitt plaget av rift. Tok motet til meg for ca 1 1/2mnd siden for å ta d opp med legen, hadde rift når jeg var hos han og han sa at d var ikke normalt og han visste ikke helt hva d var. Ga meg ingen råd eller noe som helst, fikk meg egentlig til å føle meg "unormal". Han mente at jeg måtte tøye skjedeåpningen med fingrene over en lengre periode. Har gått på p-piller siden jeg var 16år, merket problemet når jeg var ca 25år. Tror jeg skal stikke til en privat lege, heller bruke litt mer penger der de faktisk tar seg tid til å lytte. Jaja da må jeg selvfølgelig spørre om det andre som jeg ikke har tatt opp med lege, og d er at jeg helt øverst i rumpen også har begynt å få en sprekk i huden. D er akkurat som at huden ikke tåler noe som helst. D er ikke rundt analåpningen, men for å forklare d på en teit måte, så blir d der rumpen går over til rygg, i sprekken der. Noen andre som har opplevd d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg fikk problemer når jeg fikk ny kjæreste. Han er mye større enn det jeg har vært vant til tidligere. Jeg har også gått på p-piller i ca 10 år. Jeg er 28 år, og har hatt problemer med dette det først det siste halvåret. Det ble rift/sprekker mellom skjedeåpningen og anusåpningen en gang ved heftig sex. Og etter det så er det mindre som skal til for at det revner opp igjen. Noen stillinger går bra, men spesielt når jeg blir tatt bakfra så sprekker jeg lett. Tror det er fordi at huden strammes der da. Jeg merker ikke noe når jeg har sex, siden jeg er så "oppi det", men det svir veldig etterpå, og spesielt når jeg tisser (kommer vel noen dråper i riftene). Må også vente noen dager med å ha sex, slik at det får grodd.

Bestilte time hos Smestadgynekologene (som er svært dyktige). Men det var 3 måneder ventetid.. Når jeg endelig skulle ha timen, så avbestilte jeg pga det ikke var noe problem da (men da hadde jeg heller ikke hatt sex på noen uker). Men så hadde jeg sex igjen i en stilling som gjorde at jeg fikk rift og sprekker igjen.. så nå har jeg bestilt ny time med 3 måneder ventetid.. Gynekologen har kontortid, så har snakket med henne per telefon, og hun har anbefalt:

- smør med jordnøttolje

- kan være en hudsykdom: Lichen sclerosus

- kan være sopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest Maovkle

Jeg er en 14 år gammel jente som har akkurat det samme selv.. Det er ekstremt irriterende, spesielt når man er såpass ung som meg og ikke går på p-piller ! Glidemiddel har hjulpet, men nå har jeg fått en skikkelig rift spm silblør nesten uten stopp, pågått i 3 dager nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest jente 20

Jeg har sittet og lest gjennom alt dette før og har vært plaget med det samme som nevnes her: at jeg absolutt ikke sliter med å bli våt, men likevel får rift, svie, veldig sår og til tider blod etter sex. Noen ganger er jeg også det fremdeles. Jeg har likevel blitt veldig mye bedre og tenkte at kanskje det jeg har gjort kan hjelpe for andre også!

1. Vi tar oss mye bedre tid nå, når jeg faktisk har turd å fortelle om problemet mitt enn vi gjorde før. Vi har ofte lange vorspill, og selv om jeg føler meg klar, så holder vi alltid litt ekstra på før vi går over til selve penitreringen, for å si det så rett ut.

2. Gå på kondomeriet og spør etter glidemiddel som skal hjelpe for sårhet under sex!!!! beste jeg noen sinne har investert i. Den er litt dyrere enn normalt, men hvis man smører godt, spesielt der man pleier å sprekke opp, så hjelper det helt utrolig mye.

skjekk det ut:

http://www.kondomeriet.no/produkt/pjur-med-repair-glid/22091966

3. ikke stopp og ha sex. Bruk heller flittig og masse glidemiddel, samt ta dere god tid, og lek mye (Hvis man er veldig sår så går det an og bare kose sammen, uten penitreringen) Jeg føler i alle fall det er verre hvis det går lang tid mellom hver gang vi har sex, da blir jeg lettere sår og sprekker lettere.

Dette ble et voldsomt langt innlegg. Men håper likevel noen får nytte av det. Disse problemene har ødelagt masse for sex-lysten min, og den begynner endelig å komme tilbake, å det er helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste triks er å få to barn, og bli sydd sammen i en litt ny fasong hver gang. Jeg er kjempefornøyd med min "modell nummer tre", siden originalen var litt trang og jordmoren som sydde første gang ikke gjorde det helt optimalt men sydde litt for stramt. Men det er forsåvidt et noe vanskelig triks å kopiere.

For å unngå sårhet er det ganske mange ting jeg gjør uten å tenke over det:

bruker aldri såpe til vask, bare vann

bruker kun bomullstruser og ikke string

bruker kun uparfyrmert flytende vaskemiddel/tøymykner

ikke tamponger, bare tøybind

ikke billigtoalettpapir, bare Lambi

bruker glidemiddel, og bare en type som ikke irriterer. Ikke alt er like bra.

stopper med det samme om noe er for tørt eller for tidlig under sex, og finner på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hvis dere har såre slimhinner så hjelper ovesterin veldig - det er en østrogenkrem an kjøper reseptfritt på apoteket.

Ellers ville jeg vært veldig forsiktig ed å ha sex hvis det gjør vondt, man lærer kroppen at sex er vondt og risikerer å virkelig ødelegge forholdet til sex, evt få vestibulitt. De færreste leger kan noe særlig om smerter ved samleie, men det betyr ikke at det er få som har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest marit

Hudlegen min sa jeg måtte slutte å sykle så mye og bruke syntetiske truser og treningsklær, slik som de populære treningstightsene. Det hjalp plutselig på sårene. Men neste gang jeg hadde sex, med kondom, fikk jeg sår... men har tro på glidemiddel. Fastlegen min skrev ut en kur med vagifem. Men jeg har ikke fått testet det med sex enda... singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Skjønner akkurat hvordan du har det...

Selv så får jeg oftest en rift fra urinrøret og ned mot sjedeåpningen noe som ikke bare gjør det ubehagelig å ha sex, men også generell penetrering og i tillegg urinering.

Og dette er veldig irriterende i og med at jeg er i et fast forhold og vil jo gjerne både urinere og ha samleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Anonym

Oj så mangen med samme problem!

Eg rivner nedover (mot andre hullet) hver gang eg har sex! Blør gjør eg og. Har ikke det problemet med at eg må ha sex før gynekolog timen, for bare hun tar inni den åpner tingen? Så sprekker eg bare. Fikk en type salve som sku gjøre huden tykkere, men det hjalp ikke. Byttet p-piller, men hjalp heller ikke... Har vært hos sexolog, fikk beskjed om å smøre med en type olje. Stramme musklene flere ganger for dagen i 30 sek og slippe i 30 sek. Eg har hatt problemet i 3år, begynner å bli veldig lei! Noen som har noen ideer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym

Har ikke gått på p-pillen på en mnd no, skal fortsette med det å se om det blir noe forskjell ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Hei.

Ingen her som har hatt god effekt av kremer/glidemiddel?

Plages veldig med det samme og det begynner å bli veldig slitsomt. 70% av alle samleiene våre må avbrytes pågrunn av smerter fordi en og samme rift går opp hver j***a gang.

Bør jeg snakke med lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt samme problem og trodde jeg var unormalt! Total avholdenhet i 6 uker gjorde susen (avstandsforhold) og god oppvarming/glidekrem forhindret det fra å dukke opp igjen. På slutten var det så vondt at penis måtte lirkes forsiktig inn, men når vi først hadde fått den inn, merket jeg ikke så mye til det, men jeg begynte å kvie meg for selve penetreringen.

For meg så det ut som en slags lomme rett innenfor skjedeåpningen, som var veldig rød i kantene. Så faktisk litt betent ut til tider og. Prøvde å smøre med Fucidin og Canesten, da det var noe hvitt inni denne lommen også.

Herregud, er bare glad ingen fersket meg på badet når jeg stod på huk over et speil..,!!!

Anonym poster: 8fcc4474ff3a691519404fb813e928a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problem og trodde jeg var unormalt! Total avholdenhet i 6 uker gjorde susen (avstandsforhold) og god oppvarming/glidekrem forhindret det fra å dukke opp igjen. På slutten var det så vondt at penis måtte lirkes forsiktig inn, men når vi først hadde fått den inn, merket jeg ikke så mye til det, men jeg begynte å kvie meg for selve penetreringen.

For meg så det ut som en slags lomme rett innenfor skjedeåpningen, som var veldig rød i kantene. Så faktisk litt betent ut til tider og. Prøvde å smøre med Fucidin og Canesten, da det var noe hvitt inni denne lommen også.

Herregud, er bare glad ingen fersket meg på badet når jeg stod på huk over et speil..,!!!

Avholdenhet i 6 uker!! Oi..ikke at alt dreier seg om sex men når man får skikkelig lyst og ligger inntil personen hver dag så kan det til tider være vanskelig å holde seg. Synes jeg da.

Lurer på om jeg bare skal slutte på p-pillene, og se om det blir bedre av det. Samboeren min liker ikke helt tanken på kondom-sex men må man så må man. Føler at mye av opplevelsen blir ødelagt også av at man må stoppe opp for å knote frem en kondom og ta på den.

Er det bare å slutte på dagen når man går på p-pillene eller venter man gjerne til man tar ferdig ett brett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, vi var fra hverandre i seks uker. Til vanlig klarte vi la være maks to dager, at vi holder på som kaniner og han er rimelig svær hjelper liksom ikke heller.

En uke hjelper nok og....og som sagt, god oppvarming og glid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

er det så mange med samme problem! Jeg har også dette problemet at jeg sprekker nederst i v'en, men jeg får også rifter i kjedeveggene altså på innsiden av kjønnsleppene om dere skjønner? som regel skjer det under sex, men også ved at jeg blir fingra. Jeg går på mercilon 28 (usikker på skrivemåte) men har ikke hvert hos lege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...