Twinkle* Skrevet 7. februar 2010 #41 Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg har det helt likt! Jeg har alltid trodd at jeg bare var for trang eller noe. Selv om jeg ikke unner noen det,så er jeg glad jeg ikke er alene om dette! Utrolig frustrerende å ha det slik. Jeg har nå gått en måned uten p-piller,å i går når vi hadde sex så fikk jeg ikke rift,så det har nok noe med pilla å gjøre i mangen av tilfellene. Jeg må begynne på pilla igjen,vil ikke Ser det er mange som har problemer med å sprekke rundt skjedeområdet. Ingen som har problemer med å sprekke helt fremst i selve vaginaen/sprekken? (Vet ikke hvordan jeg bedre skal forklare det..). Var for noen år siden hos lege, etter å ha fått noe smått utslett og en liten sprekk helt der fremme, fordi jeg var redd for herpes. Det var visst ingen kjønnssykdom, men jeg tenker selv at det kanskje kan være irritasjon pga truseinnlegg/bind. Noen andre synspunkter på dette? Bruker sjeldent bind, men hender jeg sprekker der fremme etter sex! Veldig vanskelig å få til å gro igjen også, ettersom dette området konstant er i bevegelse når man går og rører på seg... Tips for å få dette til å gro fortere? Det er jo litt mer utvortes enn skjedeområdet.. Sprekk der har jeg bare opplevd i forbindelse med soppinfeksjon. Ikke noe godt Jeg har ikke fått soppinfeksjon etter jeg sluttet med truseinnlegg. Så det kan godt være at det har noe med dette å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 8. februar 2010 #42 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg har nå gått en måned uten p-piller,å i går når vi hadde sex så fikk jeg ikke rift,så det har nok noe med pilla å gjøre i mangen av tilfellene. Jeg må begynne på pilla igjen,vil ikke Sprekk der har jeg bare opplevd i forbindelse med soppinfeksjon. Ikke noe godt Jeg har ikke fått soppinfeksjon etter jeg sluttet med truseinnlegg. Så det kan godt være at det har noe med dette å gjøre. Kjipt.. Jeg merker at det er forskjellig ut i fra hvor i syklusen jeg er. Dvs er det rundt eggløsning er det ikke antydning til sprekkuansett hvor lenge og ivrig man holder på. Da er jeg tydeligvis mer tøyelig og har bedre "smøring". Men i uka etter (da daler sexlysten min litt og..) har jeg fått det en gang. Jeg sluttet på pillen ved nyttår omtrent. Så det er en klar forbedring i alle fall.. Soppinfeksjon kan nok være synderen her og ja. Bra du sluttet med truselinnlegg! Det er noe herk.. Samme med ALL form for såpe (også intimsåpe) og stringtruser. Vask bak med såpe og foran med vann. Det er min erfaring i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 8. februar 2010 #43 Del Skrevet 8. februar 2010 Vet du/dere om p-sprøyte er bedre? Det tror jeg nok ikke.. Det er nok hormonene som lager krøll og de får du jo i spøryta og. Jeg gikk på Loette som har veldig lavt hormoninnhold, det hjalp litt, men ikke nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjasemons Skrevet 8. februar 2010 #44 Del Skrevet 8. februar 2010 Fikk kjøpt Pevaryl i dag, og skal prøve det for å se om det er sopp som gjør det. Har vel aldri hatt sopp tror jeg, så jeg vet ikke helt hvordan symptomene er, men etter å ha lest litt kan jeg vel kjenne meg igjen i litt kløe og økning i utflod.. Håper dette funker. Savner å kunne slenge meg på gubben når lysten melder seg uten å være bekymret for å revne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 8. februar 2010 #45 Del Skrevet 8. februar 2010 Fikk kjøpt Pevaryl i dag, og skal prøve det for å se om det er sopp som gjør det. Har vel aldri hatt sopp tror jeg, så jeg vet ikke helt hvordan symptomene er, men etter å ha lest litt kan jeg vel kjenne meg igjen i litt kløe og økning i utflod.. Håper dette funker. Savner å kunne slenge meg på gubben når lysten melder seg uten å være bekymret for å revne. Håer du kjøpte Pevary Depot! Det virker over litt lengre tid siden det legger seg som en tynn hinne inne i underlivet (slik jeg har forstått det..). Stikkpillen altså. Canesten (GRØSS!!) utgår med høye kneløft etter at jeg oppdaget Pevaryl Håper det ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjasemons Skrevet 8. februar 2010 #46 Del Skrevet 8. februar 2010 Håer du kjøpte Pevary Depot! Det virker over litt lengre tid siden det legger seg som en tynn hinne inne i underlivet (slik jeg har forstått det..). Stikkpillen altså. Canesten (GRØSS!!) utgår med høye kneløft etter at jeg oppdaget Pevaryl Håper det ordner seg! Jada, kjøpte med stikkpille. Tar ikke sjansen på at kremen alene klarer å kverke problemet (hvis det nå er sopp da). Aldri prøvd Canesten, men har lest mest positivt om Pevaryl, så da ble det det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 8. februar 2010 #47 Del Skrevet 8. februar 2010 Jada, kjøpte med stikkpille. Tar ikke sjansen på at kremen alene klarer å kverke problemet (hvis det nå er sopp da). Aldri prøvd Canesten, men har lest mest positivt om Pevaryl, så da ble det det. Tror pillene finnes i både Pevaryl og Pevaryl Depot.. Men det står nok på pakken. De anbefalte meg Depot-varianten i alle fall. Canestenpillen løser seg opp til "grus" som kommer ut og er veldig veldig irriterende og ekkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Minnie_* Skrevet 8. februar 2010 #48 Del Skrevet 8. februar 2010 Jøss!!? Jeg visste heller ikke at så mange var plaget med dette. Jeg får også rift nesten hver gang "nederst" i hullet, mot det andre. Er fryktelig plagsomt og gjør veldig vondt. Får det som oftest helt i starten, så klarer liksom ikke å nyte å ha sex Huff.. Skulle fantes noe som gjør at man får mer "Stretch" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjasemons Skrevet 9. februar 2010 #49 Del Skrevet 9. februar 2010 Tror pillene finnes i både Pevaryl og Pevaryl Depot.. Men det står nok på pakken. De anbefalte meg Depot-varianten i alle fall. Canestenpillen løser seg opp til "grus" som kommer ut og er veldig veldig irriterende og ekkelt! Det var Depot-varianten jeg kjøpte. Urk, det hørtes skikkelig ulekkert ut! Som om det ikke er ille nok med rifter liksom. Godt at jeg kjøpte riktig variant så jeg slipper å ha "grus" oppi der i tillegg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjasemons Skrevet 15. februar 2010 #50 Del Skrevet 15. februar 2010 Pevaryl hadde litt effekt, men problemet er ikke borte. Da kaster jeg p-pillene og går til innkjøp av kondomer i stedet, så får vi satse på at dét hjelper. Drittlei av å ha det sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjasemons Skrevet 8. mars 2010 #51 Del Skrevet 8. mars 2010 Slutte på p-piller har hjulpet ganske mye... Skal til GU pga akkurat dette om tre uker (tar langt tid å få timer hos GU gitt, så i mellomtiden har jo pilleslutten gjort underverker). Kan oppdatere etter GU Det er nemlig ikke i hele syklusen det er like bra.. Har du vært hos GU nå eller? Fikk du noe svar? *nysgjerrig* Jeg har slutta på p-piller nå, men har ikke merket noen forbedring enda.. Hvor lang tid går det før det blir bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hapzen Skrevet 8. mars 2010 #52 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg har to rifter som kommer igjen: Framme der kjønnsleppen møtes over klitoris: Denne har jeg hatt hele livet, kommer uten grunn, kan noen ganger forsvinne fort og andre ganger var lenge. Bak med skjedeåpningen: Denne får jeg bare under samleie når det strammes for mye. Jeg har blitt veldig obs på dette og kjæresten min er flink å stopper når jeg sier at det strammer for mye. Tips fra min side: Når såret har oppstått bruker jeg en resptfri krem som heter Brulidine. Såret mitt gror alltid kjappere og jeg unngår evt infeksjoner som kan gjøre det verre =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 8. mars 2010 #53 Del Skrevet 8. mars 2010 Har du vært hos GU nå eller? Fikk du noe svar? *nysgjerrig* Jeg har slutta på p-piller nå, men har ikke merket noen forbedring enda.. Hvor lang tid går det før det blir bedre? Hei! Nei, jeg utsatte timen fordi jeg ble gravid (for å få tidlig UL osv). Også et mulig resultat av å slutte på pillen.. Kjæresten hadde forberedt seg på en litt voldsom runde for å framprovoserer sprekk før timen... Fikk beskjed om at jeg måtte ha sprekken der på timen for at de skulle være noen vits. Har ikke time før etter påske men skal spørre om det når jeg er der. Jeg er litt redd det er lite man kan gjøre med det.. Men ser at det har blitt anbefalt med Brulidine og det tror jeg at jeg og har prøvd. I tillegg går det an å kjøpe Protective Cream fra Aco og smøre seg litt med før man setter i gang.. Det har hjulpet meg litt i alle fall. Første pri er uansett, og det absolutt viktigste av alle råd, å bruke tid på forspillet! Rett og slett bli nok kåt og la underlivet få den tiden det trenger til å bli tøyelig osv. Jeg skal si fra når jeg har snakket med gynekologen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjasemons Skrevet 9. mars 2010 #54 Del Skrevet 9. mars 2010 Hei! Nei, jeg utsatte timen fordi jeg ble gravid (for å få tidlig UL osv). Også et mulig resultat av å slutte på pillen.. Kjæresten hadde forberedt seg på en litt voldsom runde for å framprovoserer sprekk før timen... Fikk beskjed om at jeg måtte ha sprekken der på timen for at de skulle være noen vits. Har ikke time før etter påske men skal spørre om det når jeg er der. Jeg er litt redd det er lite man kan gjøre med det.. Men ser at det har blitt anbefalt med Brulidine og det tror jeg at jeg og har prøvd. I tillegg går det an å kjøpe Protective Cream fra Aco og smøre seg litt med før man setter i gang.. Det har hjulpet meg litt i alle fall. Første pri er uansett, og det absolutt viktigste av alle råd, å bruke tid på forspillet! Rett og slett bli nok kåt og la underlivet få den tiden det trenger til å bli tøyelig osv. Jeg skal si fra når jeg har snakket med gynekologen. Åja, gratulerer så mye med bolle i ovnen! Så gøy! Var hos GU, men hadde ikke hatt sex dagen før, så det var ingen rift der.. Kan jo tenkes at han må se hvordan/hvor riften oppstår for at han skal kunne komme med forslag til eventuell behandling. Får vel bare bestille ny time, og forberede gubben på en litt røff runde dagen før da.. Kåt er jeg, så tøying og smørning er ikke noe problem så det må være et eller annet som påvirker huden på en eller annen måte. Kjempeflott! Er sikkert flere som fremdeles lurer på dette, og hva man kan gjøre for å bli kvitt problemet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte Skrevet 18. mai 2010 #55 Del Skrevet 18. mai 2010 Wow, jeg heller visste ikke at det var et så "vanlig" problem. Nesten en lettelse å vite at man ikke er heeelt unarmal, selv om jeg heller ikke unner noen dette herket her. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Men i motsetning til mange her så går ikke jeg på noen p-piller eller andre hormoner akkurat nå... Får sprekker uansett jeg. Er ung og i et fast forhold... Har lyst til å ha sex litt oftere enn hver tredje uke liksom. Jeg er også plagget med candida, bare for å sette prikken over i'en liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #56 Del Skrevet 18. mai 2010 Det kan vel ikke hende at du f.eks. har en bakteriell vaginose, eller soppinfeksjon som gjør at du revner lett pga. slimhinnene er ekstra skjøre? Det er verdt å sjekke det hos legen/gynekologen hvertfall. Det er nemlig ikke alle som har så mange symptomer på dette, selv om man "skal" ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annelin Skrevet 7. desember 2010 #57 Del Skrevet 7. desember 2010 hei hei! plages akkurat med det samme, og blir ikke bedre uansett hva jeg gjør. MEN, så har jeg et spm til alle sammen her: Er det noen av dere som bruker økonomi-toalettpapir av noe slag?? hadde kjæreste i 4 år uten at jeg "sprakk", og brukte ordentlig toalettpapir. så ble det slutt og jeg begynte med økonomi. det er etter denne tid jeg har blitt sår! tenkte på det i går natt, og lurer på om det kan være en årsak?! Hilsen en desperat bli-kvitt-rifter-jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 9. mars 2011 #58 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg har det helt likt! Jeg har alltid trodd at jeg bare var for trang eller noe. Selv om jeg ikke unner noen det,så er jeg glad jeg ikke er alene om dette! Utrolig frustrerende å ha det slik. Jeg har nå gått en måned uten p-piller,å i går når vi hadde sex så fikk jeg ikke rift,så det har nok noe med pilla å gjøre i mangen av tilfellene. Jeg må begynne på pilla igjen,vil ikke Sprekk der har jeg bare opplevd i forbindelse med soppinfeksjon. Ikke noe godt Jeg har ikke fått soppinfeksjon etter jeg sluttet med truseinnlegg. Så det kan godt være at det har noe med dette å gjøre. Hva gjorde du for å få bort sprekken?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille-lure Skrevet 25. mars 2011 #59 Del Skrevet 25. mars 2011 Er ikke bare pga p-piller en kan få det. Jeg ble utsatt for en voldtekt for 6-7 år siden. Fikk rift da. Gjorde så vondt at jeg ikke klarte å ha sex med min forrige samboer. Har sex med min nåværende, men "revner" stadig om penis kommer feil inn. (presser for mye bak) eller at jeg ikke er våt nok. Gammelt tema så jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjelp! Skrevet 18. mai 2011 #60 Del Skrevet 18. mai 2011 Ååååå, nå håper jeg virkelig at noen av dere kan komme med svar her. Ble utrolig håpefull da jeg fant denne tråden! Jeg har fått meg ny kjæreste, vi har vært sammen i fire måneder. Før dette sjekket jeg meg for SOS, og hadde ingen. Vi har hyppig sex, gjerne flere ganger om dagen, og han er mye større enn eksen min. Etter en dag med MYE sex ble jeg utrolig sår, og opplevde å få en rift/sår. Det var smertefullt med sex i noen stillinger, da han traff denne riften. Dette gav seg etter en uke. En måned senere fikk jeg igjen en slik rift og det ble vondt da vi prøvde å ha samleie igjen. Denne gangen dannet det seg et sår der hvor det var vondt; det ligner en glatt klump med hvit hinne/flate. Den væsker ikke og forandrer seg ikke. Dette er nå fem dager siden og den er der fremdeles. Har noen av dere opplevd noe lignende??? Eller kan det være en kjønnssykdom selv om jeg testet meg? Føler selv at det har noe med sexen å gjøre, i og med såret/riften etter voldsom sengeaktivitet. Kan den være en sårskorpe som har dannet seg over riften? Får noen av dere det? MEn jeg blir livredd for at det kan være både det ene og det andre. Håper noen av dere kan komme med svar. På forhånd tusen takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå