mee mee Skrevet 20. april 2008 #1 Del Skrevet 20. april 2008 Stort sett hver gang jeg har sex får jeg en rift i underlivet. Veldig plagsomt til tider da jeg må vente med sex til den har grodd igjen. Andre som opplever dette? Kan det være noe galt med meg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 21. april 2008 #2 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg opplever akkurat det samme som deg mee mee! Og jeg har ikke funnet noen god løsning på det.. Men jeg henger meg på tråden i håp om gode råd.. Jeg var hos gynekolog og spurte om råd. Hun sa slimhinnene mine var litt tynne og anbefalte meg å bytte prevensjon. Jeg gikk på Ceracette som ikke har østrogen i seg. Og det er ikke uvanlig å få skjøre slimhinner av denne.. HUn foreslo at jeg skulle bytte til spiral for å slippe alle hormontilskudd og få en mer naturlig og forhåpentligvis sterkere slimhinne. Jeg følte det ble litt rart og vi ble enige om å prøve en veldig mild p-pille. Det har ikke hvulpet så veldig.. Jeg blir helt frustrert jeg. Skulle ønske det gikk an å fjerne arrvevet eller det som tydeligvis er et veldig skjørt område i skjeden hos meg (helt nederst). Kan ha lange opphold uten sex men så kommer det tilbake alikevel. Jeg er nok av den litt "trange" sorten men har ingen problemer med å få nok fukt. Nesten motsatt.. Men elastisiteten blir liksom ikke helt på topp før etter en god stund. Det er utrolig plagsomt å få et lite sår omtrent hver eneste gang!! Så håper noen har gode råd.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 21. april 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 21. april 2008 jeg vet! Veldig plagsomt.. jeg får rift liksom det områder mellom skjeden og bakover til det andre hullet. Har ikke problemer med å bli våt heller, bare "sprekker" når man tar penis inn... Ekstremt plagsomt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gummiloppa Skrevet 21. april 2008 #4 Del Skrevet 21. april 2008 Henger meg på den gitt... Sliter med det samme selv :/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskrem Skrevet 21. april 2008 #5 Del Skrevet 21. april 2008 Har samme problemet jeg også. Aldri hatt det før, men sammen med nåværende kjæreste er det til tider et stort problem. For en tid tilbake fikk han også et lignende problem, da "strengen" holdt på å ryke, og han begynte å blø masse, så vi måtte vente leeenge før vi kunne gjøre noe igjen. Det gikk bedre da vi gikk til innkjøp av en flaske glidemiddel, slik at han i hvert fall skulle slippe den opplevelsen igjen, men for min del har vi ikke kommet noe lengre. Høres ut som riften kommer på samme sted for oss alle sammen, venter i spenning på tips og triks jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #6 Del Skrevet 22. april 2008 *Dytte opp* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gummiloppa Skrevet 22. april 2008 #7 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Virker ikke som det er noen som har noen løsning på problemet vårt gitt Endret 22. april 2008 av Tillepike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. april 2008 #8 Del Skrevet 22. april 2008 Slenger meg på. Sliter med akkurat det samme. Det spiller ingen rolle i det hele tatt hvor våt jeg er, jeg får rift uansett. Men jeg skal i løpet av de nærmeste ukene slutte med hormonprevensjon, da jeg har reagert på alt jeg har prøvd. Tørre og skjøre slimhinner, irritasjoner, hyppigere soppinfeksjoner, smerter ved samleie, skikkelig sårt å sitte etter samleie... Legen mente jeg burde gå for naturmetoden i og med at kobberspiralen heller ikke funket. Så jeg blir å skaffe meg en ladycomp eller pearly. Må bare finne en brukt, til en ok penge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #9 Del Skrevet 22. april 2008 Legen mente jeg burde gå for naturmetoden i og med at kobberspiralen heller ikke funket. Så jeg blir å skaffe meg en ladycomp eller pearly. Må bare finne en brukt, til en ok penge. Du vet sikkert om dette, men ovusoft og fertilityfriend er en god del billigere. For mindel har de og vært sikrere enn det comp-ene hadde vært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. april 2008 #10 Del Skrevet 23. april 2008 Ja, men jeg tror jeg går for en liten dings nå i første omgang uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 25. april 2008 Forfatter #11 Del Skrevet 25. april 2008 "dytte" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest78 Skrevet 25. april 2008 #12 Del Skrevet 25. april 2008 Oi, tydeligvis mange flere her med samme problemet. Ante ikke at det var så vanlig. Nå har jeg allerede sluttet på p-piller for 2-3 måneder siden, har ikke merket noen bedring ennå, men det tar vel litt lenger tid. Sliter litt med at jeg blir sår av kondom også da, har tenkt å kjøpe sånn ladycomp eller lignende, men venter på at syklusen stabiliserer seg litt mer først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #13 Del Skrevet 25. april 2008 Er det ikke bare meg? Ante ikke at dette var så vanlig jeg. Jeg fikk rifter etter samleie, da jeg møtte mannen min. hadde aldri hatt noe slikt tidligere. Jeg tenkte kanskje han var litt stor eller noe jeg. Noen stillinger er skikkelig vonde, da kommer det lettere rifter. Etter noen måneder begynte jeg å bruke glidemiddel. Da ble det mye mye bedre. Hender svært sjelden at jeg blir sår, men det er ytterst sjelden. Vet ikke om det har noe å si, men nevner det allikevel, har født flere barn, bruker spiral uten hormoner, sliter ikke med å bli våt (snarere tvert imot).... Glidemiddel ser ut til å hjelpe for min del iallefall da, ville bare si det. Lykke til alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomull Skrevet 25. april 2008 #14 Del Skrevet 25. april 2008 Jeg har hatt det slik i mange år, og etter å ha vært hos flere leger og gynekologer kom jeg til en jeg tilfeldigvis nevnte problemet for. Hun sa at det var p-pillene som om dette var det mest vanlige hun var borte i. Jeg sluttet, og problemet forsvant med en gang, sammen med de stadig tilbakevendene soppinfeksjonene jeg hadde. Nå har jeg begynt på cerazette, men er ikke spesielt fornøyd foreløpig. Jeg har lovet gynekologen å prøve minst 6 mnd før jeg bestemmer meg så jeg krysser fingrene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 25. april 2008 #15 Del Skrevet 25. april 2008 Jeg vet det! Sånn har jeg det og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
utlendingen Skrevet 26. april 2008 #16 Del Skrevet 26. april 2008 Slutter meg til klageropene og håper på flere råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 14. mai 2008 #17 Del Skrevet 14. mai 2008 Har samme problem selv. Det er liksom den huden som strekkes nederst i "v'en"... heheh... Men jeg har hørt at man masserer denne når man blir gravid for å gjøre den med tøyelig og elastisk som en forberedelse til fødselen, kanskje det funker sånn ellers også!? Hmm..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 24. januar 2009 #18 Del Skrevet 24. januar 2009 Ser det er mange som har problemer med å sprekke rundt skjedeområdet. Ingen som har problemer med å sprekke helt fremst i selve vaginaen/sprekken? (Vet ikke hvordan jeg bedre skal forklare det..). Var for noen år siden hos lege, etter å ha fått noe smått utslett og en liten sprekk helt der fremme, fordi jeg var redd for herpes. Det var visst ingen kjønnssykdom, men jeg tenker selv at det kanskje kan være irritasjon pga truseinnlegg/bind. Noen andre synspunkter på dette? Bruker sjeldent bind, men hender jeg sprekker der fremme etter sex! Veldig vanskelig å få til å gro igjen også, ettersom dette området konstant er i bevegelse når man går og rører på seg... Tips for å få dette til å gro fortere? Det er jo litt mer utvortes enn skjedeområdet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cottoncandy Skrevet 24. januar 2009 #19 Del Skrevet 24. januar 2009 Plages veldig med rifter helt nederst jeg også, det skjer nesten hver gang jeg og kjæresten har sex. Visste heller ikke at mange andre hadde samme problemet. Jeg sluttet med p-piller for noen måneder siden, men har ikke blitt noe bedre enda iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. februar 2009 #20 Del Skrevet 23. februar 2009 Nå er jeg hormonfri OG gravid , men de riftene dukker like forbannet opp. Nå har jeg en som til og med sprekker opp bare jeg setter meg på toalettet på "feil" måte! Tror jeg får prøve glidemiddel. Er det eneste som står uprøvd til nå, og så får jeg heller ta det opp med legen neste gang jeg skal dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå