pleiepike Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Nå hører jeg at folk kan gå 2-3 mnd me mensen selv om de er gravide... Er det sant?? da kommer mitt spm på at jeg har sykt vondt i magen.. Det begynner rett over navelen og sprer seg nedover til underlivet.. Normalt?? Kan det være en spire??? Noen som har opplevd det samme? Og jah, det gjør meg kvalm konstant... Håper på svar
Harlekin Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Heisann. Ja, det stemmer at noen får mensen (eller en menslignende blødning) et par ganger etter at de er blitt gravide. En sjelden gang hender det faktisk at noen har mensen som normalt hele svangerskapet! Det er ikke vanlig, altså, men det går an. Disse smertene dine, har du dem hele tiden, eller på spesielle tidspunkt? Er det rundt midt i syklusen kan det jo være EL-smerter. Rundt slutten av syklusen kan det være menssmerter. Ellers vet jeg faktisk ikke. Det er kanskje noen andre som har opplevd det samme som Pleiepike og kan gi et bedre svar?
Mayami Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Jeg lurer på akkurat det samme selv.... Har vært ekstra vondt denne mnd, men det er enda en uke til jeg kan teste. Utålmodig?? Jeg??? :gjeiper:
^^Sunny^^ Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Jeg hadde en gang skikkelige magesmerter sånn som du forklarer Det var mer krampeaktige smerter, kjentes ut som livmoren skulle vrenge seg!! Men det sluttet like plutelig som det kom. Husker ikke helt hvor det var i syklusen, men det var IKKE under menstruasjon, for da pleier jeg å ha ganske vondt og da hadde jeg visst hvorfor liksom..
**Emma** Skrevet 22. april 2008 #5 Skrevet 22. april 2008 Ca 5 dager etter EL fikk jeg plutselige smerter i magen. Det var som om det brant eller at noen stakk meg med sverd. Var først i hele magen, deretter mest nederst. Alt var over på 10 min og jeg hadde det ikke igjen, men mannen ble så bekymret at han ville dra på legevakta. Jeg har sterke mistanker om at dette kan være festesmerter, for nå er jeg over 13 uker på vei Lykke til!
Gjest StoreSky Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Dette er jeg skikkelig nervøs for! At jeg skal ha mensen og være gravid, og derfor ikke skjønne at jeg er gravid! Har ikke så mye menstruasjon nemlig, siste gang var lite, og dagen før var en mini mini positiv strek. (samme dag som jeg fikk rosa utflod var testen negativ) Dessuten: tenk om man i tillegg har lite HCG produksjon slik at man ikke får positiv test heller???? usj...
Hedda22 Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 blir litt bekymret når du sier at du har sykt vondt i magen, for det kan jo være noe annet enn graviditet også. hvis det fortsetter å være så vondt tror jeg at jeg ville bestillt en time til gynekolog.. lykke til
bizzy Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Enig med Hedda22, hvis du plages så veldig ta kontakt med legen din og få en henvisning til gynekolog! Jeg plagdes mye tidligere med store mavesmerter, det viste seg å være vanncyster på eggstokkene. Dette er i såfall noe en innvendig ultralyd fort vil avdekke. Lykke til!!!
pleiepike Skrevet 24. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. april 2008 Hei hei... Har vært hos legen nå og han mente jeg trolig hadde en infeksjon i magen.. Så ingen spire på gang her nej... Hehe.... Desverre... Men men.. Ny mnd, nye muligheter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå