Vib Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Vi skal gifte oss i 2009 og er i full gang med planlegging. Vi skal ikke ha noe tradisjonelt bryllup. Vi er ikke gira på det med brudevals, det er liksom ikke oss, og føler at det bare blir "kleint". Tror nok mange av gjestene, iallefall de eldre, forventer dette fordi det er jo det typiske med bryllup. Noen som er av samme oppfatning?
Fun Light Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Jeg planlegger også bryllup, og tenker som så at man gjør som man vil.. Det er jo vår dag - det er vi som gifter oss - dermed legger VI føringene for hvordan dagen blir!! Jeg hadde droppa brudevalsen fremfor å gjøre det fordi man føler man må - jeg syns ikke man må noe som helst jeg! Gjør det som passer dere! De som måtte tenke over at brudevalsen manglet og at det var rart, får bare syns det.. Er så mange måter å feire et bryllup på - følg deres eget hjerte! Tenk på dere selv, og bry dere mindre om hva andre måtte mene.. Er så lett å bli revet med av alt som står i bøker og blader og tradisjoner generelt.. Jeg har selv blitt det, men har nå tatt et lite oppgjør med meg selv.. Hihi Følg hjertene deres! Dropp valsen!
Gjest Gjest_Moo_* Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Ellers så er dansekurs absolutt å anbefale Gubben og jeg skal danse vals, og jeg gleder meg masse til å vise fram hva vi har lært. Ikke at vi har blitt noen superdansere, men vi klarer oss uten å tråkke hverandre alt for mye på tærne.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Et tips: kast alle bøker om bryllupstradisjoner rett i peisen. Om du ikke har lyst til å danse vals, så dropp det. Om bestemor vil danse vals, så kan hun jo gjøre det, men å surmule fordi -andre- ikke vil danse vals kan hun gi en god faen i. Jeg blir så oppgitt over alt alle andre mener man "Må" gjøre når man har bryllup.. Man er like mye gift uansett om man danser vals eller ei. Til tross for hva enkelte later til å mene.
Snuselille Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Ingen av oss liker å danse, så her droppes valsen elegant Men vi har kun de aller nærmeste rundt oss, så jeg tror ikke så mange kommer til å etterlyse det. Da får de sette på musikk og ta en dans på egenhånd, tenker jeg!
Pebbles Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Jeg var i to bryllup i fjor. Ingen av de hadde noe vals. Det ene brudeparet droppet dansen helt (kan være fordi de ikke hadde plass til noe dans i det lokalet de hadde) Det andre hadde noe polynese lignende greier som de fleste av gjestene også var med på.
Gjest Ballerina Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Vi skal gifte oss i 2009 og er i full gang med planlegging. Vi skal ikke ha noe tradisjonelt bryllup. Vi er ikke gira på det med brudevals, det er liksom ikke oss, og føler at det bare blir "kleint". Tror nok mange av gjestene, iallefall de eldre, forventer dette fordi det er jo det typiske med bryllup. Noen som er av samme oppfatning? Vi har ikke tenkt å danse noen tradisjonell brudevals! Det kan godt være noen som reagerer på det, men det bryr vi oss ikke om - det er vår dag og om vi ikke føler oss komfortable med vals så gjør vi det ikke Men vi skal danse klinedans da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå