Minni-Mus Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 I sommer skal jeg fly innenlands med 1,5åringen. har aldri flydd med småbarn før. Det jeg ser på som et lite problem er at barnet vil helst gå rundt å kikke, og ikke sitte i ro lenge av gangen (selv om man har leker, bøker, mat ol) Medpassasjerer liker kanskje ikke at et barn skal gå frem og tilbake og styre heller? Skal ha med sportsvogna også (reiseforsikkringa vår dekker om den blir skadet) men bør jeg ta noen forhåndsregler der? Kan lammeskinn/teppe ligge i vogna? Har de slike poser på alle flyplasser? Eller må man ordne dette på forhånd? tar i mot alle tips med stoor takk!
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Innenlandsfly? Da er det jo max snakk om to timer? Dere kan gå litt i midtgangen når det IKKE er servering, rett før og rett etter altså. Prøv å booke vindusplass, så er det lettere for deg å kontrollere ungen, og du slipper å plage evt sidemann for mye. Vogna? Du får plast på alle flyplasser til å ha rundt vogna. går fint å etterlate klær, teppe og annet med vogna i posen.
Minni-Mus Skrevet 20. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2008 ja, selve flyreisen er max 2 timer, men må mellomlande og på nytt fly osv, så blir å reise en hel dag nesten..... tar evl på en liten kropp det også Etter å ha lest gammle tråder her inne som omhandler vogn med på fly og reise med barn, virket det som det var SÅ mye huske på og ting man ikke måtte osv osv, fikk jo litt reisefeber kan man trygt si ja....
Leanne Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 jeg vil komme med et råd ikke gi ungen for mye kjeks/juice/godteri hvis det ikke er vant til det. Ei venninne av meg var på flyet med sin to år gamle sønn, hun kjøpte noe sjokoladegreier i taxfreen som hun ga til sin sønn så han skulle være stille på flyet... vel han satt rolig på flyet og koste seg med alt han hadde fått... men da de kom av flyet fikk han veldig løs mage og bæsjet gjennom bleien og alle klærne... sjokolade var nok litt uvant kosthold for den magen.... jeg tror igrunn ikke det er mye man kan gjøre for å holde en 1,5 åring stille på et fly.. det har jeg selv prøvd.. heldigvis var det ikke så mange på flyet, så vi kunne gå litt frem og tilbake og prøve omtrent alle ledige setene vi så... :gjeiper:
Gjest frama Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Første gang vi skal ut å fly (vi har ingen umiddelbare planer), så tror jeg at jeg vil vente lenge med å gå ombord så sant vi har nummerete billetter. Barnefamilier har jo prioritet på å komme seg ombord, men hvis barnet er aktivt, må det jo være et poeng å være minst mulig ombord i flyet og lengst mulig i gaten, tenker jeg. Men vet ikke om min teori funker i praksis....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå