Gå til innhold

Jente 16 år og mann 26 år.

Anbefalte innlegg

Gjest Badeand
Skrevet

Jente på 16 år er sammen med mann på 26 år. Hun er som endel andre 16-åringer, umoden, i opposisjon mot foreldrene og bryr seg lite eller ingenting om skolen, om hun i det hele tatt dukker opp i timene. De har vært sammen i tre måneder og "fant" hverandre via nettby eller lignende.

Foreldrene lar dem sove over hos hverandre i helgene, og i sommer har foreldrene hennes gitt henne lov til å reise på biltur til Sverige sammen med han i èn uke. Han skal betale alt, da hun ikke har noen form for ekstrajobb utenom skolen.

Jeg synes dette er hårreisende, eller er det jeg som er gammeldags?

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jente på 16 år er sammen med mann på 26 år. Hun er som endel andre 16-åringer, umoden, i opposisjon mot foreldrene og bryr seg lite eller ingenting om skolen, om hun i det hele tatt dukker opp i timene. De har vært sammen i tre måneder og "fant" hverandre via nettby eller lignende.

Foreldrene lar dem sove over hos hverandre i helgene, og i sommer har foreldrene hennes gitt henne lov til å reise på biltur til Sverige sammen med han i èn uke. Han skal betale alt, da hun ikke har noen form for ekstrajobb utenom skolen.

Jeg synes dette er hårreisende, eller er det jeg som er gammeldags?

Hva mener dere?

Hadde det vært min datter hadde jeg blitt veldig betenkt. Aldersforskjellen er jo mer enn år når jenta bare er 16 år (synes jeg) Min datter hadde iallefall ikke fått lov å dra på tur til Sverige med en mann på 25 år hvis hun bare er 16 år! Uansett om han betaler eller ikke.

Gjest Badeand
Skrevet

TS her; Lurte ikke på hva dere mente angående om han betaler eller ei, men turen i det hele og det store.

Takk for svar! :)

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Jeg hadde aldri i livet latt min 16 år gamle datter overnatte sammen med en mann på 26, langt mindre latt henne reise på ferie med han. Så lenge hun ikke er myndig, kan man faktisk være en voksen, ansvarlig forelder, og sette grenser.

Hva en mann på 26 ser i en 16-åring, går over min fatteevne.

Skrevet (endret)

Det hadde jeg aldri tillatt.Jeg hadde i tillegg tatt for meg 26-åringen og spurt hva i svarte h***** han tror han driver med!Kan jo ikke nekte datteren min kjæreste men vil aldri i verden godkjenne et slikt forhold.Noen jeg kjenner godt lot sin 15 år gamle datter får ordne som hun ville med sin 23 år gamle kjæreste.Hun er nå 17 år og mor. :sukk: Det er IKKE gammeldags å synes det er drøyt med en 16 åring og en 26 åring.

Endret av Honey Bee
Skrevet

TS her; Fyren på 26 hadde visst "dårlig selvbilde, og vanskeligheter med å få seg kjæreste pga noen kilo for mye". Leser på profilen hans på nettby at han "elsker jenta si så høyt", og jeg kjenner jeg vil spy.

Det kan se ut til at foreldrene synes det er greit at de er sammen, for da reker hun ikke ute om kveldene, og havner i dårlige miljøer. Hun bor på et lite sted, og det er endel narkotika etc ute og går. Men som en skrev ovenfor, hva ser en mann på 26 år i en jenteunge på 16?

Skrevet

Det mest oppsiktsvekkende her, er at jenta er i ferd med å droppe ut av skolen. Hvis jeg var mor til denne jenta, ville jeg satt himmel og jord i beveglse for å få henne tilbake dit. Jeg hadde heller ikke akseptert at datteren min reiste på ferie med en mann på 26 år. 10 år i den alderen er mye.

Skrevet

Jeg synes absolutt ikke at du er gammeldags,TS.Foreldrene til 16-åringen bør jo forstå alvoret i at dette kan ende opp med f.eks.en uønsket graviditet! Dette er tydeligvis snakk om en ganske umoden 26-åring,så hans foreldre burde jo også reagere på dette forholdet.Men i "den alderen"som 16-åringen er i,så er det jo gjerne slik at jo større motstand forholdet møter,jo mer bestemt blir de på å holde sammen..Ofte går slike forhold over av seg selv etter en tid.Men da gjerne med noen ganske så dyrkjøpte erfaringer..Veldig vanskelig med slike saker som dette... :tristbla:

Gjest Cascabel
Skrevet

Hadde han vært en oppegående 26 åring ville han ha sendt henne på skolen, for en såpass voksen mann ser viktigheten i å ha utdanning.

At han ikke ser på manglende utdanning som et problem synes jeg er verre enn at han er 26. En modem 26 åring kan i mange tilfeller være positivt for en utagerende hormonfyll 16 åring, så lenge han er bevist aldersforskjellen og voksen nok til å takle dette.

Skrevet

Neineinei, aldri i verden! Få ungen tilbake på skolen, og nekt henne å reise avsted med stakkaren. Ti år er for mye når hun er seksten.

Skrevet (endret)

Selvsagt er det ikke bra, men jeg tror det er relativt lite foreldrene kan gjøre på dette tidspunktet. Toget er på en måte kjørt. Hva skulle de gjøre synes du? Låse henne inne?

Slik du beskriver situasjonen, ser jeg ikke problemet med en Sverige-tur. Det er jo ikke stort annet som kan skje på en tur til Sverige som ikke har skjedd allerede. Hvis disse to allerede overnatter hos hverandre, har de jo foreldrenes velsignelse - og da blir en Sverige-tur et relativt lite problem i den store sammenheng. Foreldrene her har tatt sine valg, og jenta er 16 og kan pule hvem hun vil. Eller bli pult.

Nei, sett henne på p-pillen.

Endret av Alice Ayres
Gjest Badeand
Skrevet

TS her: Hun er ikke på vei til å droppe ut av skolen enda, så vidt jeg vet. Men har veldig mye fravær i enkelte timer. Han bor i en annen by, 1,5 time unna, så de treffes hver helg vet jeg. Jenta er så umoden i seg selv, at hun fabler om forlovelse og det ene med det andre. Han har kjøpt henne to ringer og et smykke, og hun er helt i skyene for dette.

Gjest Badeand
Skrevet

Svar til ovenfor: Hun går på pillen. Den begynte hun med før hun ble sammen med denne fyren. Det har vært noen "forhold" og sexpartnere før han, for å si det mildt. "Jeg elsker deg" er ikke den setningen som har blitt brukt minst de siste årene for henne.

Skrevet
TS her: Hun er ikke på vei til å droppe ut av skolen enda, så vidt jeg vet. Men har veldig mye fravær i enkelte timer. Han bor i en annen by, 1,5 time unna, så de treffes hver helg vet jeg. Jenta er så umoden i seg selv, at hun fabler om forlovelse og det ene med det andre. Han har kjøpt henne to ringer og et smykke, og hun er helt i skyene for dette.

Er du sjalu???

Skrevet

Jeg skulket mye i en periode. Løsning: Mamma halte meg med til skolen hver dag, til jeg til slutt var så flau at jeg dro dit for egen maskin.

Jeg datet en altfor gammel fyr. Løsning: Husarrest. Og prøvde jeg å gå ut likevel, ble jeg halt inn igjen.

Sier ikke at dette vil funke for alle, men det er faktisk mulig å kontrollere tenåringer endel. Og jeg var vaaanskelig! I ettertid er jeg kjempeglad for at moren min ikke satt på en krakk og mumlet "det er ikke så mye jeg får gjort... Hun bestemmer jo selv".

Gjest Badeand
Skrevet

TS her; Er 27 år,gift og to barn, så nei, er ikke så veldig sjalu :ler: Men hadde jeg vært 15/16 så muligens jeg ville det ;)

Skrevet

Til TS, hva er ditt kjennskapsforhold til denne jenta?

Skrevet
Til TS, hva er ditt kjennskapsforhold til denne jenta?

Ja, det lurer jeg også på...

Gjest Badeand
Skrevet

TS her; Jeg er familievenn av 26-åringens familie.

Skrevet
TS her; Er 27 år,gift og to barn, så nei, er ikke så veldig sjalu :ler: Men hadde jeg vært 15/16 så muligens jeg ville det ;)

Tja, du er jo ikke så veldig mye eldre enn typen hennes. Det ene utelukker jo ikke det andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...