Gå til innhold

Personlig vri på bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Jeg og min kjære er nå i full gang med å planlegge gjennomføringen av bryllupet vårt til sommeren. Har ikke vært i så veldig mange bryllup tidligere, så kan ikke "låne" ideer fra andre.

Derfor lurte jeg på om det er noen av dere som har tips til hvordan vi kan gjøre bryllupet vårt litt mer personlig? Slik at det ikke er noen tvil om hvem brudeparet er og at bryllupet gjenspeiler litt av vår personlighet.

F.eks. har jeg helt siden jeg var liten bakt mye muffins. Jeg bakte når jeg kom hjem fra skolen, til bursdager osv, så derfor har jeg tenkt at en etasje av bryllupskaka skal være pent dekorerte muffins :ler:

Noen som har andre tips eller forslag? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei! :)

Jeg og min kjære er nå i full gang med å planlegge gjennomføringen av bryllupet vårt til sommeren. Har ikke vært i så veldig mange bryllup tidligere, så kan ikke "låne" ideer fra andre.

Derfor lurte jeg på om det er noen av dere som har tips til hvordan vi kan gjøre bryllupet vårt litt mer personlig? Slik at det ikke er noen tvil om hvem brudeparet er og at bryllupet gjenspeiler litt av vår personlighet.

F.eks. har jeg helt siden jeg var liten bakt mye muffins. Jeg bakte når jeg kom hjem fra skolen, til bursdager osv, så derfor har jeg tenkt at en etasje av bryllupskaka skal være pent dekorerte muffins :ler:

Noen som har andre tips eller forslag? :)

Det er jo vanskelig å gi konkrete tips når man ikke kjenner dere og personligheten deres, men jeg synes det er viktig at selve bryllupsformen bør gjenspeile hva slags typer man er.

Er man personer som vanligvis er uhøytidelige og "enkle", synes jeg det passer dårlig med et veldig stivt bryllup. Det er jo rom for å sette sitt personlige preg på alt fra bordkort og oppdekning til musikk, antrekk og hva som serveres.

Har vært i en del bryllup, og synes de mest vellykkede har vært de hvor brudeparet har gjort ting litt annerledes. Laaaange middager med utallige taler og treretter med stek og karamellpudding passer sikkert for en del, men gir sjelden inntrykk av hva slags typer brudeparet er i det daglige....

Skrevet

Her er noen stikkord om hvordan vi planlegger vårt bryllup for å få det så personlig og uformelt som mulig:

Invitasjonene inneholder et uformelt bilde av oss og første vers av Hellbillies sin "Den finaste eg veit" - fordi dette er vår sang og skal også spilles i kirken av min bror

Vielsen vil inneholde opptil flere musikkinnslag som mine brødre står for (sang, gitar og piano) og som vil være sanger som betyr mye for oss

Bryllupet er satt til september, da vi ikke er så glad i varmen noen av oss og liker høsten veldig godt

Bordkort vil også være en gave til hver gjest som takk for at de kom, og vil bestå av eksklusiv sjokolade innpakket i cellofan, noe som gjenspeiler vår svakhet for slikt :fnise:

Bandet vi har leid er mine tidligere musikklærere - noe som blir veldig personlig for oss og antakelig vil påvirke stemningen

Forretten vil bestå av ørret som min mor har fisket

Bryllupskaka vil være porsjonskaker av noe sjokolademousseliknende greier, vi styrer unna den tradisjonelle marsipankaka

Våre gifteringer er smeltet om fra gammelt gull, noe som gjør at vi tar med oss noe av familienes historie videre

Vi arrangerer bli-kjent-kveld kvelden før, og håper dette bidrar til at folk blir mer varm i trøya og føler seg mer komfortabel gjennom bryllupsdagen

Vi skal ha brudefølge fra kirka til lokalet - en litt annen vri!

Jeg kommer til å henge opp lapper med romantiske dikt rundt omkring - ser for meg at dette vil gjøre dagen mer personlig

Har skaffet små hvite trehjerter som skal festes på invitasjoner og på bordkort/gave til hver gjest, siden jeg er veldig glad i hjerter

Håper det ga deg noen tips eller ideèr på hvordan dere kan forme deres dag!

Skrevet

Takk ska dere ha!!

Ingen av oss er noe spesielt høytidelige av oss, men samtidig så ønsker vi å ha en mer formell middag, mens det senere på kvelden kan løses litt på snippen :gjeiper:

Kom på at vi begge tidligere har vært med i musikkskole, gått på ski, drevet på med sport, så kan jo tenke på om ikke dette på en eller annen måte kan flettes inn i bryllupsfesten :)

Skrevet

Ja absolutt!

Min kjære holder med samme laget som den ene musikeren, så vi åpner for full fres av "effekter" på scena i form av skjerf og fotballsanger.. (Uten at det tar overhånd så klart!)

Jeg spiller selv sax, så vurderer om jeg tør å spille i løpet av kvelden..

Sånt blir det jo personlig av om ikke annet :klemmer:

Gjest Gjest_Moo_*
Skrevet

Det er mye fint på nettet!

Vi kommer til å bruke litt utradisjonelle bordkort og generell pynt,

og i følge svigermor er vi i hvert fall helt helt utradisjonelle.

Det er antagelig en fordel for deg at du ikke har vært i så mange bryllup fra før. Jeg har vært i to, og begge to var før jeg fylte 5 år. Det eneste jeg husker fra det første, var bonden som gjødslet på jordet utenfor kirka da vi kom ut ;)

Men da har man ikke så mange forestillinger om hvordan ting bør være, og kan tenke litt mer kreativt sånn sett.

Vi kommer også til å ha noen overraskelser for gjestene, blant annet en guidet bytur mens vi er hos fotografen, og en utrolig søt gjestegave som også gjør jobben som dekorasjon.

Kaken er undercover utradisjonell, vi skal ha sjokoladekake med hvitt trekk over sånn at den ser ut som en tradisjonell bryllupskake, men ikke er det inni.

Generelt så har vi tenkt hele veien å by på oss selv og få fram vår personlighet i bryllupet vårt. Jeg gleder meg masse, og håper at gjestene får en uforglemmelig opplevelse. (Spesielt fordi på hans side er det minst to bryllup i året, de er en ganske stor familie, og da vil jeg ikke at vi skal forsvinne i mengden)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...