Gjest Gjest Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Er det mye å forvente at en forelder ikke skal trenge hjelp til disse tingene om morgenen? *Lage matpakke til barnehagen *Lage frokost og spise med barnet *Kle på barnet Jeg spør fordi jeg lurer på om det bare er meg som reagerer på det her. Det er ikke snakk om en person som på noen som helst annen måte har noen grunn til å ikke klare seg selv. Sakens kjerne er at personen ikke vil stå opp 20 min før om morgenen for å ha tid. Da ser personen heller at andre kommer innom for å gjøre dette om morgenen. Det er så absurd.
Shade Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 (endret) Kan ikke si at jeg noensinne har trengt hjelp med det. Med mindre man har en sykdom er vel det sånt som man klarer selv. Endret 20. april 2008 av Shade
Lemona Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Er det mye å forvente at en forelder ikke skal trenge hjelp til disse tingene om morgenen? *Lage matpakke til barnehagen *Lage frokost og spise med barnet *Kle på barnet Jeg spør fordi jeg lurer på om det bare er meg som reagerer på det her. Det er ikke snakk om en person som på noen som helst annen måte har noen grunn til å ikke klare seg selv. Sakens kjerne er at personen ikke vil stå opp 20 min før om morgenen for å ha tid. Da ser personen heller at andre kommer innom for å gjøre dette om morgenen. Det er så absurd. Hvem er det som kommer innom for å hjelpe til da? Er det nær familie, eller er det noen fra det offentlige hjelpeapparatet? Det er klart det må være noe spesielt som ligger til grunn for dette. Kjenner du personen så godt at du kan utelukke det? Hvis det er f.eks. besteforeldre som stikker innom for å hjelpe en umoden, evnt. lat forelder med morgenstellet av sitt barnebarn, bør jo denne snarest slutte med å gjøre dem denne bjørnetjenesten. Hvis det hender av og til er det jo ikke noe i veien med det, men hvis dette er rutine er det merkelig.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Hvem er det som kommer innom for å hjelpe til da? Er det nær familie, eller er det noen fra det offentlige hjelpeapparatet? Det er klart det må være noe spesielt som ligger til grunn for dette. Kjenner du personen så godt at du kan utelukke det? Hvis det er f.eks. besteforeldre som stikker innom for å hjelpe en umoden, evnt. lat forelder med morgenstellet av sitt barnebarn, bør jo denne snarest slutte med å gjøre dem denne bjørnetjenesten. Hvis det hender av og til er det jo ikke noe i veien med det, men hvis dette er rutine er det merkelig. Jeg er fjern familie, og ble spurt via bestemor. Sa ja et par ganger for å se hva det var for noe, og det artet seg akkurat som jeg beskrev. Matpakke, frokost, klær, takk for hjelpen. Det er ingen grunn til at personen skal ha større problemer med det her, virkelig. Nå føler jeg meg litt slem, men umoden er ikke så feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå