Gjest Gjest Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Irritert som jeg er, er jeg stygt redd for at jeg kommer til å bli ufin når jeg må purre på svar fra enkelte gjester. I morgen er siste frist for meg å bekrefte mat og overnatting, og fristen for svar fra gjestene gikk ut for 3 dager siden. Når er det greit å purre, og hva bør jeg si/skrive for å få fram poenget (at jeg trenger svar NÅ!) uten å være uhøflig.
Gjest Dallandra Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 "Jeg må bestille mat og overnatting til hotellet i morgen, derfor behøver jeg svar på om dere kommer eller ikke NÅ. Hører jeg ingenting innen i kveld klokken 22 går jeg ut fra at dere ikke kommer." De har vært uhøflige og ikke svart innen fristen, da kan du godt være direkte på sak nå.
Gjest Yihaa Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Jeg ville ikke sagt i fra på den måten som Dallandra foreslår. Jeg ville rett og slett tatt en telefon (eller hvorfor kan ikke mannen gjøre det hvis du er redd for å være ufin??) og spurt på en hyggelig måte. Selv om noen har glemt din S.U. frist, kan man vel være hyggelig likevel?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Takk for svarene. Det beste er jo å snakke med dem på en hyggelig måte, men jeg synes de det er snakk om er så frekke (til vanlig altså)... Det er ikke bare det at de har glemt svarfristen, det er bare en av mange ting som jeg ikke skal komme inn på her. Det er derfor jeg er redd for å bli ufin. Men tilbake til denne saken. Den ene familien ringte for å takke for invitasjonene to-tre dager etter at de mottok den, og signaliserte at de kunne tenke seg å komme, men at de ikke kunne gi meg svar der og da fordi de måtte tenke reise og jobb, og vurdere hvor mange av dem som kommer... Den andre familien har jeg ikke hørt fra i det hele tatt, og den tredje familien har sagt til andre i familien at de gleder seg til sekskapet, men har ikke snakket med meg i det hele tatt etter at de fikk invitasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Si nå i hvert fall fra til dem - det er ikke uhøflig av deg, det er DE som ikke har overholdt fristen. Spør og be spesifikt om raskt svar. Jeg ble forøvrig invitert på et jobbarrangement (som leverandør, ikke ansatt) nylig hvor arrangørene begynte å purre tre uker før s.u-fristen gikk ut Jeg antok bare at de hadde fått nye frister fra de de bestilte mat og sånt fra - og alle har vel forståelse for at dere er avhengig av å booke ting innen en viss frist.
Marge Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Jeg har sendt sms til de som jeg ikke hørte fra innen fristen. Husker ikke ordrett hva jeg skrev, men noe sånn som "Hei! Vi minner om at fristen for å svare på om dere kommer i bryllupet gikk ut på xxxdag. Vi må nå begynne å planlegge mat, drikke og overnatting, og setter pris på om dere vil gi oss beskjed så fort som mulig! Hilsen X og Y. De fleste venter jo ikke til etter fristen med vilje vil jeg tro, i hvertfall har responsen for våre gjester vært "Søren, har vi ikke sagt fra? Vi kommer selvsagt!". Noen har fortsatt ikke svart. Hvis jeg ikke hører noe i løpet av en uke begynner jeg å ringe, og jeg er IKKE redd for å bli ufin i den anledning:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå