Gjest snop:) Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 hehe, sikkert litt søkt dette her..men jeg er helt nazi på hvor jeg kjøper smågodt. haha..Synes det stort sett er Candy King på alle matvarebutikker, og det er noe shit. Smågodet i CK er ikke noe spesielt godt synes jeg. Men derimot smågodet som de fører på Mix-kioskene er det beste jeg vet. Tror alle Mix.kiosker fører det samme merket, iallefall gør de det her i byen. Det er jo dette som virkelig er smågodt..nam nam..Så jeg og samboeren kan gjerne handle vanlig på matvarebutikker, men skal det vre smågodt så mååå jeg bort på kiosken å handle. Samboer bare rister på hodet og skjønner ikke opplegget, men når man nå skal unne seg noe godt, hvorfor ikke det man liker best.?..Flere som meg her? Eller hva foretrekker dere?
Gjest hyggelig Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 helt enig med deg-candyking er ingenting sammenlignet med mix kioskenes smågodt! vet de har mixkiosksmågodt på spar- butikkene candyking sitt snop er jo bare søtt og kjedelig, mens mix byr på alskens godsaker i både salt , surt og søtt. mmmm fikk lyst på snop nå!
Gjest marihan Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Må si meg enig her ja Er ikke spesielt glad i candy king.
Gjest Casey Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Samboer bare rister på hodet og skjønner ikke opplegget, men når man nå skal unne seg noe godt, hvorfor ikke det man liker best.?..Flere som meg her? Eller hva foretrekker dere? Jeg foretrekker også Mix over Candy King. Mix er mye bedre, så klart man kjøper det som smaker best.
venus* Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Jeg er helt enig. Candy king og gud forby, smågodt fra harry-sverige er ikke verdt å spise.
SuperGjest Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Veldig enig. Her drar jeg på kinoen for å handle smågodt Syns de har Candy King overalt her i Bergen
Gjest GinaTricot Skrevet 20. april 2008 #7 Skrevet 20. april 2008 Samme her i Trondheim! De har helt annet smågodt på mix-kiosker, kinoen, og faktisk på ICA!!
Ciara Skrevet 20. april 2008 #8 Skrevet 20. april 2008 Enig. Smågodtet som finnes i mange svenske sentre er definitivt verst.
Kitsune Skrevet 20. april 2008 #9 Skrevet 20. april 2008 Har hørt at smågodt er et ganske norskt fenomen, fordi i andre land blir det for dyrt. Er ikke så bereist, så stemmer det???
Ciara Skrevet 20. april 2008 #10 Skrevet 20. april 2008 Når du nevner det kan jeg ikke huske å ha sett smågodt som vårt utenfor Skandinavia, men det kan skyldes at jeg ikke har trålet matbutikker heller
Gjest Reka Skrevet 20. april 2008 #11 Skrevet 20. april 2008 Enig!! Candy King kan ikke sammenlignes med mix, det smaker overhodet ikke like godt!
Eivór Skrevet 20. april 2008 #12 Skrevet 20. april 2008 Jeg er helt enig!! CK smågodt er ikke spesielt godt. Spiser det kun i "nødstilfelle" Jeg lurer på om det ikke er Nidar smågodt som brukes i mixkioskene? Det er Nidar smågodt som er på kinoen her i byen, og det er utrolig godt! De har det også på Kiwi der jeg handler
Gjest Casey Skrevet 20. april 2008 #13 Skrevet 20. april 2008 Når du nevner det kan jeg ikke huske å ha sett smågodt som vårt utenfor Skandinavia, men det kan skyldes at jeg ikke har trålet matbutikker heller I utlandet ser jeg sjelden smågodt i butikkene, slik det er linet opp i Norge. men på flyplasser og i større supermarkeder er det alltid smågodt i en eller annen form å finne. Av ymse kvalitet og smak. Jeg synes det norske smågodtet fra Mix må være det beste i verden!
Ambivalent Skrevet 20. april 2008 #14 Skrevet 20. april 2008 Jeg er også sånn! Hater Candy King, har ikke kjøpt det på flere år. Mix har veldig bra smågodt (vi har en Mix rett over veien..), Bunnpris og Ultra har ok smågodt, det er iallefall ikke Candy King. Kinoene har selvfølgelig best smågodt. Det har faktisk skjedd at jeg/vi har stukket innom kinoen bare for å kjøpe smågodt der. Følte meg litt teit da dama i kassa sa "god fornøyelse", hehe...
Scheherazade Skrevet 20. april 2008 #15 Skrevet 20. april 2008 Ble så skuffet da de fikk Candy King på Narvesen også... De har jo nesten ingen "originale" biter, selv om de selv påstår at de her det beste, som fra hjemmesiden deres: Candyking tilbyr bare det beste godteriet. Den grunnleggende ideen er at konsumenten setter sammen sin egen godtepose etter behov, smak og anledning. Sortimentet er av høyeste kvalitet, og består av utvalgte favoritter fra de beste leverandørene. Tydelig at de ikke har lykkes helt, siden så mange er misfornøyde? :klø: I Frankrike selger de smågodt langs stranden, på markeder og i "turistløypene" om kvelden, men siden det ligger ute i varmen, virker det ikke kjempefristende.
Gjest Peachbud Skrevet 20. april 2008 #16 Skrevet 20. april 2008 Når du nevner det kan jeg ikke huske å ha sett smågodt som vårt utenfor Skandinavia, men det kan skyldes at jeg ikke har trålet matbutikker heller Jeg kjøpte smågodt i en bitteliten smågodtbutikk i Hong Kong. Det var digg. Var jo andre snopetyper, men samme konseptet som her med lignende smaker. Så aldri smågodt på matvarebutikker eller Seven Elleven der. Så var nok mindre utbredt enn her. Hadde besøk av noen engelske venninner av samboeren min og kjøpte smågodt til kinoen. De ble overrasket over at det var så billig. Så regner med at de har det i England også, men ikke like billig.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2008 #17 Skrevet 20. april 2008 Jeg lurer på om det ikke er Nidar smågodt som brukes i mixkioskene? Det er Nidar smågodt som er på kinoen her i byen, og det er utrolig godt! Tviler på at dette er svaret. Candyking har smågodt fra flere produsenter, Nidar er en av dem. I tillegg har de Hval, Minde, Carletti og noe produsert for Candyking. Så hvis du synes Nidars smågodt smaker annerledes med Candyking som leverandør tror jeg det har andre årsaker. Jeg merker f.eks. ofte at godteriene er gamle, spesielt på sjokoladen merker jeg dette. Men også på skumgodt hvis det er hardt. Er veldig glad i festkaramell, men synes sjelden den fra smågodthyllen smaker like godt som den som var i påskefavorittposen f.eks.
Mischa Skrevet 21. april 2008 #18 Skrevet 21. april 2008 Ble så skuffet da de fikk Candy King på Narvesen også... De har jo nesten ingen "originale" biter, selv om de selv påstår at de her det beste Nei jeg blir så irritert når jeg finner kopier av klassikerne.. som kopier av krokodillene fra Lutti og smokkene fra Haribo.. grrr.. Synes det er trist at Candy King har tatt over som smågodtleverandør i nesten alle butikker. Jeg er nemlig også fan av smågodt av typen som Mix fører..
Fun Light Skrevet 21. april 2008 #20 Skrevet 21. april 2008 Jeg er sååå enig - Candy king er bare skuffende!! Da lar jeg heller være å kjøpe smågodt, og det sier litt.. Trist at Candy King har overtatt de fleste utsalgssteder av smågodt. Meny er mitt faste sted å handle smågodt - der har de Nidar og Rekrutt!! Det er helt fantastisk godt.. Nam nam! Merker at det var litt dumt å gå inne på denne tråden nå som jeg tenkte å ha godtestopp noen måneder frem til bryllupet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå