Gå til innhold

oppvaskmaskinen lyser at den trenger salt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

plutselig merket jeg at jeg hadde brukt maskinen mens den lyste på S knappen. Sjekket opp i bruksanvisningen og der stod det at når denne knappen lyser, så mangler maskinen salt. Dette fordi vannet er for hardt.

Tittet i butikken i går, men fant ikke noe som het salt til oppvaskmaskiner. Noen som har peiling. Kan den brukes uten salt? Eller hvor fåes det kjøpt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På de fleste maskiner lyser denne uansett. Det er ofte en slags vri-ting inni på døra der du kan stille saltdosering etter hardhet på vannet. Har du ikke hardt vann kan du bare sette den helt nederst eller ikke bry deg om at det lyser.

Har du hardt vann kan du bruke feks grovsalt som du får kjøpt på butikken, mye billigere enn i butikk.

Vet du om du har hardt eller bløtt vann?

Skrevet

Stemmer at du kan bruke grovsalt, men hvis du skal ha "ekte" oppvaskmaskinsalt får du dette på elkjøp, euronics o.l.. :)

Skrevet

Den har ikke lyst tidligere altså, men det er ingen fare at den lyser heller? Kan prøve å vri inne i døren slik noen sa.

Grovsalt, as in havsalt man har på maten? *ler*

Gjest Catwoman
Skrevet

Hvis du søker på google kan du finne ut hvilken hardhetsgrad vannet ditt har. Tror de fleste har bløtt vann nemlig, og ikke trenger salt.

Jeg fant ihvertfall ut ved hjelp av google at vannet her jeg bor er bløtt - etter det har jeg bare latt lampen som indikerer lite salt lyse.

Skrevet

Du kan også ringe kommunen du bor i så vet de hva slags vann du har. Vi har hardt vann og jeg bruker bare salt fra vanlig butikk. Spesialsalt er svinedyrt og jeg vet ikke om det gjør noe større nytte enn det billigere heller.

Har brukt både de store posene med havsalt og de blå og hvite eskene som heter grovsalt fra Jozo eller noe sånt, de er enkle og greie og helle av også.

Gjør ikke noe om det lyser og du ikke trenger salt i maskinen heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...