Gå til innhold

Mål og tilpasning av BH

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er lei av BH'er som ikke passer, og har lyst til å gå til en ordentlig undertøysbutikk for å få riktig størrelse. Har lest mye bra om LaLina her, men hvordan er det hos La Senza (på Byporten) og Change (på Oslo City)?

Hvordan er prisene på de forskjellige butikkene? Og utvalget?

Og hvordan foregår tilpasningen? Kommer det en dame med målebånd inn i prøverommet og tvinger av meg klærne? Måler de med BH på eller av? Jeg har veldig komplekser for puppene mine, så jeg har ikke lyst til at noen skal se dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kan ikke jeg svare for La Senza eller Change i Oslo, men sett ut i fra butikkene i Bergen har de et variert utvalg. Change er nok generelt sett litt rimeligere. På La lina er nok ikke utvalget like stort, men du verden, de damene er flinke. :)

De gangene jeg har blitt målt har damene sett på meg, funnet frem noen størrelser og gitt meg nok tid i prøverommet til å få av meg mine klær og på med en bh. Så har de kommet inn, sett, kjent etter på ryggstroppen og bedt meg prøve en annen størrelse hvis den de gav meg var feil.

Ingen har sett brystene mine, eller klådd på dem. ;) De klarer utmerket godt å finne rett størrelse uten å være med deg i prøverommet når du bytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalina har best utvalg i størrelser, forskjellige bher og best støtte i bhene sine. Lasensa og Change er rimerligere og har bher som ser mer vanlig"sexy" ut, med vanlig smale stropper og litt mindr hold. Men holder i massevis for de med "vanlige" størrelser.

Selv bruker jeg 70FF og bruker bare BHer fra Lalina. De koster litt mer, men er de eneste holder mål for meg.

Har fått masse hjelp på Lalina, og er veldig sjenert, men det har ikke vært noe problem. De kommer ikke med målebånd, men hender de hjelper til med å plassere puppene riktig når du har på deg Bhn. Men husk at de jobber med det til daglig og har sett det meste, de er ikke sjenerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gjest her:

Ok, jeg trekker tilbake det med at utvalget av BHer er så bra på Lalina. De har sinnsykt mange forskjellige BHer,men ikke mer enn en/ noen få av hver BHstr i hvert slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tina_*

Hei

Jeg var faktisk på LA senza og ble målt for et par uker siden, det var dog La senza i bogstadvn men det spiller vel ingen rolle;)

Uansett de målte først uten på genseren, og fant da den str de mente var riktig, så prøvde jeg den og så kom de og så hvordan de satt. Kjente på ryggen osv (sånn som hun litt lengre opp fortalte) De hadde gitt meg feil cup "første" gangen så da fant de en litt større, og alt satt veldig bra:D

Var veldig fornøyd jeg. Bh der lå på rundt 400 kr, men sjekker du på nettet, la senza.co.uk kan du får de fra rundt 10£ (ca 100 kr) så du burde prøve litt på la senza og kjøpe på nett. Kjøpte en da i butikken, resten bestilte jeg på nett

Lykke til:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også tipse om de flinke damene på Norsk Undertøimagasin i Oslo, like rundt hjørnet på Steen og Strøm. Har kjøpt flere bh'er der, og synes de er flinke og har et stort utvalg i mange forskjellige størrelser. Har 70E (D), så jeg vet at de har stort utvalg.

Ellers har jeg vært på La Senza på Byporten og Change på Stovnersenteret og fått god hjelp. Jeg synes La Senza sine bh'er er bedre enn Change sine, i hvertfall de jeg har kjøpt. Men ingen av disse kan måle seg med de som jeg har kjøpt på Norsk Undertøimagasin. Men disse kostet hvertfall dobbelt så mye også. Har en bh kjøpt på LaLina, som ikke passer så godt lenger. Det var bra hjelp å få hos LaLina, men jeg går altså heller til undertøimagasinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men en ting jeg har lurt litt på, hva sier du når man går inn i butikken? Hjelp meg å finne riktig bh-størrelse? Prøvde meg på noe ala det en gang på byporten, og da fikk jeg bare et halvfrekt svar tilbake, som gjorde at jeg ikke hadde lyst å prøve noen bher...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at det var små skilt på La Senza på Byporten om at de hjelper deg med størrelsene. Da er det jo bare å spørre. De skiltene sto i så fall på prøverommet. Ellers får du bare set det litt an. Men det er større sannsynlighet for å få saklig hjelp i de litt dyrere butikkene. Noe må de jo tilby når bh'ene koster 600 kr og oppover...

Du kan jo evt. spørre litt om "er cup'ene store eller små i denne modellen" eller noe sånt, og se an hvordan de svarer på det. Hvis de er uhjelpsomme, er det jo bare å gå. Evt. raske med deg flere størrelser inn i prøverommet, og se om de spør om du vil ha hjelp etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Mini_*

Har hatt lyst til å gå på LaLina eller noe og få litt hjelp, men jeg bruker kun 75A, og det er vel mest vanlig at jenter med ltt større bryster kommer og spør? Er liksom ikke så mye de kan forandre på meg - tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke store bryster når jeg gikk til La Lina, men fikk hjelp for det. Blant annet gikk jeg ned i omkrets og opp i cup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...