Gå til innhold

Utradisjonellt bryllupp, ideer?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ma_*
Skrevet

Hei

Noen som har vært i eller har noen fabelaktige ideer til et HELT utradisjonellt bryllupp? Ikke religiøst, ikke hvitt, ikke søtt, ikke for formelt, IKKE sanger og ikke taler.

Jeg har vært gift før med et noe uheldig resultat og blir kvalm bare jeg tenker på hvite kremkake ting. Min nåværende samboer og fremtidig ektemann er en romantisk franskmann som VIL gifte seg. Det vil jo jeg også, men bare ikke på den "vanlige" måten. Han aksepterer det og er ikke redd for kreative løsninger.

Ingen av oss er religiøse på noen som helst måte så vielsen vil nok bli borgerlig. Vi bor i Spania så tror det er enkleste utvei. Men jeg ville gjerne hatt en sermoni, en fin og litt alternativ en uten for mange tåpelige klisjeer. Er det noen som har noen tips her? En slags natur sermoni for eksempel.Vi er av typen litt hippi om det gir en pekepinn om hva jeg vil ha :kaklehone:

Om noen fra Bergen leser dette lurer jeg på om noen kjenner til gullsmeden som ligger på Bryggen? Bitte liten butikk der som blonder og stas ligger. Har eget design og bruker mye stål etter det jeg har hørt. Men finner han ikke på nett.

Ellers er planen å ha denne sermonien like ved en gammel kirke 50 meter fra huset vi bor i Det er ikke en kirke per i dag, men er en tidligerebygdekirke eller hva man skal kalle det. Utenfor der er det kjempe fint med masse blomster, hvitkalket hus og blå vinduskarmer :) Huset vi bor i er en liten gammel gård. Så vi tenkte langbord i hagen juni 2009, kanskje helgrille noe og ikke formell stemning. God mat og vin og stressfritt.

Da venter jeg spent :vin:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes det hørtes kjempefint ut det dere har kommet frem til så langt. En borgerlig vielse er jo som regel enkel i seg selv, så hva med å pynte litt ekstra rundt seremonistedet og gjøre det litt annerledes slik?

Hvis dere skal feire til etter mørkets frembrudd, kan dere ha små stormlykter på bordene med lys i og flotte blomster. Kanskje litt mix av forskjellige farger sånn at det blir litt mer "bohemsk"?

Er det Juhls silver gallery du mener? Den ligger hvertfall på bryggen og har nettside for butikken i Kautokeino. Nettbutikk har det og. www.juhls.no

Endret av Saeria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...