Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Vi er i en litt fortvilet situsjon, hvor et søskenforhold er på vei til å bli helt ødelagt. Det startet med at søsteren spurte sin bror om han kunne ta vare på hennes 18 års gammle datter, som hun ikke klarte å holde kustus på. Han svarte nei, pga vår fam situasjon, og fordi det er vanskelig å ta seg av et myndig barn som ofte var i klammreri med politiet. Søsteren har ikke taklet dette særlig bra, hun har mer eller mindre kuttet kontakt med ham. Han har hele tiden forsøkt å ta kontakt, men får aldri noen henvendelser tilbake. Han har prøvd å snakke med henne om hvorfor hun er sur, men det passer aldri at de snakker om dette. Er vi på besøk, sammen eller han alene, føler vi en trykket stemning. Det er over et år siden hun spurte ham om denne tjenesten, og pr i dag er det kun han som tar kontakt med henne. Han begynner å bli lei, og jeg har vært lei lenge. Jeg orker ikke å reise på besøk til henne, men gjør det om han gjerne vil. Foreldrene deres er veldig fortvilet de også. Spørsmålet mitt er egentlig om han bør fortsette å ta kontakt med henne, eller om han bør vente til hun tar kontakt. Bør jeg ringe henne, eller burde jeg ligge lavt fremdeles? Hun er utrolig sta, og er vandt til å få det slik som hun vil. Ønsker hun at det ikke skal spilles rock på en fest, forventer hun at broren skal passe på at dette ikke skjer, ellers så er det han som får skylden. De er begge godt over tredve.
Teriyaki Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Hun høres ut som en utrolig barnslig dame. Hadde jeg vært broren hennes hadde jeg ikke orsket mer. Jeg hadde kanskje sendt henne et brev om hvor dårlig gjort det er å holde på slik (på en saklig måte), for så å la henne styre det der selv. At hun blir sur fordi at han ikke vil ta seg av HENNES datter som han absolutt ikke har ansvar for, er jo bare latterlig.
Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Jeg er helt enig med deg at dette er en barnlig oppførsel av søsteren. Hadde dette vært meg så hadde jeg bare latt være å ta kontakt. For han er det ikke slik, han er veldig lei seg for at alt dette har skjedd. Han har kjørt mange timer bare for å få levert de bursdagspakke, hvor han alikevel har møtt en kald skulder. Hadde noen av mine søsken gjort noe slikt, så hadde jeg virkelig kuttet tvert. For han blir dette veldig anderledes. Bør jeg bare la vær å blande meg inn i dette da kanskje? Hun har faktisk ikke noe grunn til å være sur på meg, at hun faktisk er det er en annen sak. Mitt egentlige råd til ham, er å bare vente på at hun skal ta kontakt. Han sier da at hun ikke kommer til å ta opp kontakten igjen
kospia Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Så trist at det skal være slikt mellom søsken, utrolig barnslig oppførsel av søstra synes jeg. Synes det må bli opp til henne å ta kontakt og bli venner igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå