Gjest M@ms Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Hei. Vi skal gifte oss 08.08.08, og jeg regner med det er flere av oss der ute? Hvor langt er dere kommet? Hva slags planer har dere? Vi er ikke så organiserte vi da, så det eneste vi har gjort er å bestille vielsen på tinghuset. Vi har ikke sagt det til andre enn forloverene enda, så vi må få bestemt oss hvordan vi vil ha ting snart... Blir ikke noe stor greie, de nærmeste ut å spise på restaurant og brudeparet stikker sin av etterpå. Barn blir igjen hos farmor og farfar. (Vi bør kanskje nevne det for dem snart... ) Spennende å høre hvordan andre velger å ha dagen sin...
Solfridbruda Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Hei Vi skal også gifte oss fredag 08.08. Vi skal ha kirkebryllup da. Over 90 gjester er invitert, og 40 har takket ja hitill (fristen er 1.juli, så det blir nok en del flere vi vet kommer til å takke ja). Har egentlig mye som er i orden nå. Både av frisør, brudeklær (brudgommen ordner også sitt selv), kirke, prest (onkel av brudgom), festlokale med kokker og servitører, bryllupsnatt, bryllupsreise osv. Er også planlagt noe av underholdninga på kvelden. Er mange gjester som kommer litt langveisfra, så det blir også uformell grilling for dem som ønsker det kvelden før dagen. Planlegger stadig flere ting, og jeg gleder meg kjempemasse Skal du ha brudekjole på deg?
Gjest m@ms Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Det blir enten en pen selskapskjole eller en enkel brudekjole, har mest lyst på det siste.... Begynner plutselig å innse at jeg visstnok har endel ting som må gjøres likevel ... I dag hadde vi oss ei runde på gullsmeder på nett for å se hva som finnes av ringer, og jeg har skrevet en liten liste over ting å tenke på. Det skal jo ikke være så stort, og jeg regner med at det ikke er så vanskelig å få bestilt bord på en restaurant for 14 stykker. Det er jo en fredag, og ganske tidlig på dagen, så jeg tviler på at det er fullt noen plasser. Lurer på hva slags mat vi kan ha? Blir liksom litt tidlig for en treretters med biff og fløtepoteter.... *gruble gruble*
Solfridbruda Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Er vel ikke såå stress når dere skal ha 14 gjester, og ha festen på en restaurant kanskje? Tror ikke dere har dårlig tid på å få ting i orden i allefall. Men er kanskje lurt å si i fra til gjestene snart, slik at de kan reservere dagen? Bor de fleste gjestene i nærheten, eller har de et stykke å reise? Vi har heller ikke helt bestemt oss for menyen da. Men vi behøver ikke å si i fra til festlokalet der maten skal lages før ca 1 måned i forveien. Og da vet vi hvor mange gjester som kommer også. Skal dere på bryllupsreise da?
Gjest M@ms Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Hei igjen Regner med det går bra med planleggingen, er ikke veldig stresset. Må bli ferdig med mine 5 eksamener først.... Det er bare våre barn, foreldre og søsken (med kone og barn) pluss min forlover med mann, så jeg har ganske stor kontroll på hvor de befinner seg, og at ikke de har andre planer. Alle bor inne 10 minutters gange herfra, så det er ikke så gal reisevei heller Vi har ikke lyst å si noe før alt er i boks. Min svigermor er verdens skjønneste, men hun har lengtet etter å organisere et digert bryllup siden vi ble sammen for over ti år siden. Vi er litt redd for at det skal vokse ut av hendene våre, så vi vil ha alt klart før vi informerer. De kommer uansett til å bli fornøyde, de har gitt opp troen på at vi skal gifte oss i det hele tatt... Vi lurer på en langhelg i Amsterdam eller København, med avreise på ettermiddagen etter vielsen. Hva med dere? Har dere noen reiseplaner? Har dere barn?
Solfridbruda Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Vi lurer på en langhelg i Amsterdam eller København, med avreise på ettermiddagen etter vielsen. Hva med dere? Har dere noen reiseplaner? Har dere barn? Så spennende at det er litt overraskelse for familiene deres da. De kommer til å bli henrykt Når det gjelder bryllupsferie, reiser vi til USA søndag 10 august. Skal på en ukes ranchferie med hesteridning, rafting, fiske, line-dance og turer i Wyomings vakre ville natur. En skikkelig cowboy-ferie med andre ord Gleder meg helt vilt! Vi har ikke noen barn, så er bare oss 2
Amadea Skrevet 20. april 2008 #7 Skrevet 20. april 2008 Jeg skal også gifte meg 8. august. Vi har akkurat fått ut innbydelsene og har svarfrist 1. juli. Så vi får se hvor mange som kommer, men jeg tror det blir et ganske stort bryllup. Vi har fått unnagjort det meste, mange av tingene nå i det siste, så nå er det bare de siste, göyale tingene som er igjen. Det jeg kommer på i farta som vi må ordne er brudebukett, pynting av kirke og selskapstelt, musikk og skriftlesing under vielsen, etc. Men vi har jo enda god tid.
Solfridbruda Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 Jeg skal også gifte meg 8. august. Vi har akkurat fått ut innbydelsene og har svarfrist 1. juli. Så vi får se hvor mange som kommer, men jeg tror det blir et ganske stort bryllup. Vi har fått unnagjort det meste, mange av tingene nå i det siste, så nå er det bare de siste, göyale tingene som er igjen. Det jeg kommer på i farta som vi må ordne er brudebukett, pynting av kirke og selskapstelt, musikk og skriftlesing under vielsen, etc. Men vi har jo enda god tid. Så kjekt at det er flere som skal gifte seg den dagen. Du skal ha kirkebryllup?
Amadea Skrevet 21. april 2008 #9 Skrevet 21. april 2008 Så kjekt at det er flere som skal gifte seg den dagen. Du skal ha kirkebryllup?
Gjest M@ms Skrevet 21. april 2008 #10 Skrevet 21. april 2008 Så spennende at det er litt overraskelse for familiene deres da. De kommer til å bli henrykt Når det gjelder bryllupsferie, reiser vi til USA søndag 10 august. Skal på en ukes ranchferie med hesteridning, rafting, fiske, line-dance og turer i Wyomings vakre ville natur. En skikkelig cowboy-ferie med andre ord Gleder meg helt vilt! Vi har ikke noen barn, så er bare oss 2 Det høres kjempegøy ut!!! Det hadde vært moro å gjort Men, det er begrenset hvor lenge vi kan prakke ungene på pappa og svigers, så vi får nøye oss med en langhelg vi da. Skal nok kose oss de dagene vi har...
Gjest M@ms Skrevet 21. april 2008 #11 Skrevet 21. april 2008 Eg står også brud 8.august. Me reiser utenlands heilt aleine og har såvidt begynt å planlegge ein fest for familie og venner utpå høsten. Det er kun våre forlovere som veit at me skal gifte oss. Stilig, det er bare forloverene som vet hos oss også Koser meg litt med å gå rundt å vite en hemmelighet. Er vanligvis ikke så flink til å holde på dem, men denne gangen har jeg klart det!!!! Ganske stolt av meg selv! Kommer dere til å si noe før dere reiser, eller drøyer dere til dere kommer hjem igjen???
Gjest M@ms Skrevet 21. april 2008 #12 Skrevet 21. april 2008 Jeg skal også gifte meg 8. august. Vi har akkurat fått ut innbydelsene og har svarfrist 1. juli. Så vi får se hvor mange som kommer, men jeg tror det blir et ganske stort bryllup. Vi har fått unnagjort det meste, mange av tingene nå i det siste, så nå er det bare de siste, göyale tingene som er igjen. Det jeg kommer på i farta som vi må ordne er brudebukett, pynting av kirke og selskapstelt, musikk og skriftlesing under vielsen, etc. Men vi har jo enda god tid. Hvor mange har dere invitert? Skal dere ha bryllupsreise? Synes dere har vært flinke og ordnet masse. Jeg er ikke kommet så langt enda, men har jo ikke så mye som skal ordnes heller da Satser på å sette inn støtet i begynnelsen av juni...
Solfridbruda Skrevet 22. april 2008 #13 Skrevet 22. april 2008 imponert over dere som klarer å holde det hemmelig. Vi planla datoen da han fridde den 08.10.06, og så og seie ALLE fikk vite bryllupsdatoen ganske fort....klarer ikke å holde kjekt jeg
FrkRose Skrevet 25. april 2008 #14 Skrevet 25. april 2008 Vi skal også gifte oss på den datoen, min kjære og jeg. Stille og rolig på rådhuset, og så fest dagen etter. Har ikke kommet så langt i den egentlige planleggingen, men har tenkt og fundert desto mere... Begynner å glede meg mer og mer, etter en lang tid med tvil om det hele. :rødme: For tiden er det den store kjolejakten som pågår. Håper den rette kjolen dukker opp snart, det er jammen ikke så lett å finne når man ikke vil ha sånn tubetopp-glatt sateng-lengt slep som det er så mange av, og heller ikke vil/kan bruke massevis av kroner på bryllup... Det blir helt sikkert en superfin dag i hele landet, for oss alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå