Gjest Gjest Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med i snart 1 og et halvt år. Vi er begge 18, og hans søster skal stå til konfirmasjon nå om 3-4 uker. Så til poenget.. Er det bare meg, eller er det litt rart at jeg ikke har blitt invitert i denne konfirmasjonen? Det kan jo for alt jeg vet bare være en forglemmelse, men.. (jeg regner med at innvitasjoner allerede er sendt ut) Jeg syns vel selv at jeg kommer ganske godt overens med hele familien, ettersom jeg har vært med dem på ferie utenlands, flere store familieselskap ol. Hva mener dere?
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 Har typen din fått invitasjon da? Jeg ville heller skrevet ditt navn (evt. "med følge") på hans invitasjon enn å sende en til hver.... Synes det er litt rart at du "går ut ifra" at invitasjonene er sendt, det burde da kjæresten din vite, for jeg regner da med at han har fått? Hvis de i det hele tatt sender ut invitasjoner, godt mulig de bare gir muntlig beskjed. Hvorfor spør du ikke bare kjæresten din?
Gjest TS Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 Jeg ser jeg kanskje forklarte meg litt for lite tidligere. Kjæresten min bor fortsatt hjemme, så vi bor derfor ikke sammen og han har derfor ikke fått noen invitiasjon. Og ja, jeg har prøvd å nevne det for kjæresten min uten at det skulle virke for pågående, uten at han egentlig tar det til seg. Men jeg vet ikke hva som er vanlig i slike anledninger, jeg?
Trampe Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Om jeg ba til konfirmasjon ville det ikke vært naturlig for meg å sende invitasjon til min sønns 18 år gamle kjæreste. Jeg ville heller sagt til min sønn at han kunne ta med seg kjæresten, eller sagt det til deg hvis du var på besøk.
Gjest TS Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Det høres fornuftig ut, og det var det jeg regnet med kom til å skje meg, men det rare er at jeg ikke har fått høre noenting - hverken fra kjæresten min eller familien hans. Det høres kanskje ut som om jeg tar det som en selvfølge å bli bedt i denne konfirmasjonen, men jeg syns bare det er litt merkelig siden jeg har blitt bedt med på så mye annet tidligere.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Kan jo være de ser det som en selvfølge at du skal komme, og ikke har tenkt på å invitere deg direkte? Eller sagt fra til kjæresten din? Siden du har vært såpass mye med på "familieting" fra før kan det jo være slik? Forøvrig litt rart kanskje om du ikke skulle stå på gjestelisten av samme grunn. Du kan jo be kjæresten din "fiske" litt, burde være greit for han å finne ut om du er invitert, siden han bor hjemme... han trenger vel ikke spørre direkte engang, men be om å kikke på gjestelisten eller noe... ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå