Gjest Gjest Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Jeg er ca 30 og skal i konfirmasjon til et søskenbarn i mai Men jeg er litt usikker på "kleskoden" i et slikt selskap? Det er en til vanlig velkledd, men ikke jålete familie, om det har noe å si Det jeg lurer mest på er egentlig om jeg kan bruke noe jeg har, eller om jeg må kjøpe ny kjole... De mest aktuelle kandidatene i skapet er en knelang lysegrønn silkesatengkjole (enkel, sommerpreg) og en kanskje litt for velbrukt gråblå linkjole med rund skjæring i halsen. Jeg ser derfor for meg at jeg må gjøre en investering i løpet av våren?
Montezuma Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Jeg er ca 30 og skal i konfirmasjon til et søskenbarn i mai Men jeg er litt usikker på "kleskoden" i et slikt selskap? Det er en til vanlig velkledd, men ikke jålete familie, om det har noe å si Det jeg lurer mest på er egentlig om jeg kan bruke noe jeg har, eller om jeg må kjøpe ny kjole... De mest aktuelle kandidatene i skapet er en knelang lysegrønn silkesatengkjole (enkel, sommerpreg) og en kanskje litt for velbrukt gråblå linkjole med rund skjæring i halsen. Jeg ser derfor for meg at jeg må gjøre en investering i løpet av våren? synes absolutt du kan bruke den lysegrønne du har. Konfirmasjon er en stor og høytidelig anledning, men fordi det er på dagen, har man mulighet til å kle seg litt mindre enn stivpyntet., mange går i drakt eller sommerkjole, men gå gjerne i en penere kjole om du ønsker det. uansett er det ikke nødvendig å gå til innkjøp av noe nytt!
Miel Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Nest etter 17. mai er vel konfirmasjon den største bunadsdagen, så hvis du har bunad ville jeg utvilsomt gått for det. Utenom bunad har jeg sett folk gå i hva som helst, fra pen drakt eller sommerkjole, til jeg-rasket-sammen-det-beste-jeg-fant-i-klesskapet. Den lysegrønne kjolen din høres veldig fin ut! Men det er ofte fortsatt ganske kaldt i mai, så finn noe varmt du kan ha over hvis det skulle bli nødvendig. (Det er vel kanskje nettopp derfor så mange går i bunad...? )
Gjest Bloom Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Kom også over denne bloggen, hvor det er bilde av en collage med fine forslag http://bp0.blogger.com/_B2l4zAkrWJg/SANAjh...nstilendaap.JPG
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå