Frk Johansen Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Litt på generell basis, hvor syke er dere for at dere dropper en planlagt treningsøkt? Jeg avstod fra min planlagte 10 km joggetur i dag fordi i dag morges var halsen tjukk som graut og kroppen var temmelig varm. Nå føler jeg meg mer pigg men det gjenstår å se om jeg tar turen i morgen i steden. Hva skal til for at du dropper treningen?
Gjest Evine Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 Dropper trening hvis jeg har feber .. noe som heldigvis skjer sjeldent. Jeg kan mange ganger føle meg dvask og halvdårlig - men trening er noe som får meg igang igjen .. Så dit går jeg nesten uansett.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 Jeg trener hardt, så jeg må føle meg i ganske godt form for at jeg skal klare å presse meg til det ytterste. Jeg lar meg ikke stoppe av litt sår hals eller lignende, men hvis jeg føler meg småsyk står jeg over. Tror jeg tjener det inn i lengden ved at sykdommen varer kortere på den måten.
Gjest Bolledeig Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 Hard trening er for meg et overskuddsfenomen, som jeg ikke gjør hvis jeg har sovet dårlig eller spist dårlig eller føler meg uggen. Jeg prøver likevel å være mest mulig i bevegelse. Med sår hals/feber roer jeg helt ned, da har kroppen nok med å kjempe mot infeksjonen.
Supraspinatus Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Ved alle former for luftveisinfeksjoner holder jeg meg i ro. Og ved andre uvelheter/kvalme, smerter og feber. Kan trene med hodepine, hvis jeg skjønner at det er pga stiv nakke eller noe sånt. Trening med infeksjon i kroppen er farlig og kan i verste fall føre til hjertebetennelse.
aline Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Nå består treningen min hovedsakelig av dans, i forskjellig intensitet/styrke, så hva som skal til før jeg dropper en trening, kommer helt an på hva slags trening/intensitet. Skal jeg ha to timer lett dans, går jeg om jeg ikke er skikkelig forkjøla med betennelse og feber etc, eller om magen er slik at jeg gjør meg best i nærheten av en do... Ellers går jeg som regel uavhengig av tett nese, sår hals, kvalm, sliten og slikt. Skal jeg derimot ha to timer hard dans, så er det overskuddstrening, greit at jeg får energi av det, men jeg trenger også å ha styrken og energien til å komme igjennom timene, hvis ikke ødelegger jeg meg bare på å gjøre det. jeg hører på kroppen, vet at jeg er så glad i treningen min at jeg ikke bekymrer meg for dårlige sirkler der jeg dropper når jeg er frisk, så de dagene jeg ikke føler meg i form og ikke har lyst til å danse, så blir jeg hjemme. Går det så mye som to uker uten at jeg får danset, av en eller annen grunn, så blir jeg smågal likevel, så jeg kommer alltids igang igjen ganske så snart.
Gjest Casey Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Hva skal til for at du dropper treningen? At jeg ikke har lyst.
Gjest *smak* Skrevet 21. april 2008 #9 Skrevet 21. april 2008 Jeg skulle feie terrassen og ble helt andpusten og følte meg uvel i ettermiddag. Antakelig har jeg fått et virus eller noe. Så treningen begrenser seg selv. Man bare føler seg ikke frisk nok til å trene.
Gjest Gjest_Trulte_* Skrevet 21. april 2008 #10 Skrevet 21. april 2008 Jeg lar kroppen bestemme, ikke hodet. Hvis kroppen er slapp og det koster meg masse energi bare å gå opp trappa hjemme, så orker jeg ikke trene. Det må jo også sies at det ikke så veldig ofte jeg føler meg sånn, så det skader ikke å droppe treningen iblant. Jeg lar kroppen bestemme hva den føler seg istand til. Er man derimot slapp veldig ofte bør man vel først få undersøkt hos lege at man ikke feiler noe verre enn forkjølelse. Gir legen klarsignal er det bare å trene i vei.
Olive Skrevet 21. april 2008 #11 Skrevet 21. april 2008 Skal ikke så mye til, et litt tungt hode er nok for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå