Freaky Skrevet 11. mai 2003 #1 Del Skrevet 11. mai 2003 Jeg er i ferd med å avslutte min master i utlandet, men leser i norske aviser (og her) at det er veldig vanskelig å få seg jobb som designer. Jeg tenker da og prøve meg på egenhånd, har en ide som jeg har lyst å realisere... Er det noen av dere som har erfaring med å starte egen virksomhet? Fikk dere hjelp til etableringen? (midler, papirarbeid ol. ) Gode og dårlige erfaringer mottas med dyp takknemmlighet. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freaky Skrevet 12. mai 2003 Forfatter #2 Del Skrevet 12. mai 2003 Kom igjen da! Det må da være NOEN som driver for seg selv, eller går med en drøm om å starte noe eget..?? Det er vel ikke BARE menn som er gründere vel? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. mai 2003 #3 Del Skrevet 12. mai 2003 Har en drøm jeg også, men vet svært lite. Følger med i denne tråden for å se om noen har noe å komme med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 13. mai 2003 #4 Del Skrevet 13. mai 2003 Har ingen erfaring selv, men prøv disse linkene: http://www.snd.no/sndweb/SND.nsf/Intro/Utv...ld=VerktoyListe http://www.spor-oss.no/ http://www.bedin.no/ http://www.grunder.no Er rimelig sikker på at man kan få hjelp, men er usikker på hvor man skal henvende seg. Da jeg etablerte et AS for kort tid siden fikk jeg umiddelbart en god del henvendelser fra selskaper som ville hjelpe meg. Men det koster en del penger, og jeg regner med at det ikke er det du er ute etter? Tror SND er de som rådgir kostnadsfritt, men på flere av de andre linkene finner du en del informasjon. Dessuten vil du kunne få hjelp i kommunen du skal etablere selskapet i. Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freaky Skrevet 13. mai 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 13. mai 2003 Takk Sissan, nyttige linker det der... Går du også med en gründer i magen Lea? Tør jeg spørre hvilken bransje du sikter deg inn på? Jobber du nå, eller studerer du? Selv føler jeg at ideelt sett så burde jeg fått meg en relevant jobb, slik at jeg kunne få et bedre innblikk i design/multimedia bransjens spilleregler. Men når man ny-utdannet skal ut å bryne seg på et arbeidsmarked som renner over (...eh.. er klar over at det er en spissformulering) av arbeidsledige designere med arbeidserfaring, må man legge en plan-B... Jeg kommer til å utarbeide ideen min når jeg kommer hjem i slutten av juni, (samtidig som jeg søker etter relevante jobber) for så å etablere kontakt med gratis veiledning for konstruktiv kritikk... :pippi: Så får vi se da..... Uansett hva utfallet blir, tror jeg det kan være lærerikt å spennende å prøve ut en forettningsidé, om så bare i teorien. (i første omgang....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. mai 2003 #6 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg vil ikke røpe planen min her inne tror jeg. Den er bare planlagt i veldig grove trekk, for vi har ikke tid eller økonomi til å starte opp ennå. Men jeg har tro på at det i fremtiden vil bli støre etterspørsel etter mange tjenester. At folk ønsker å spare tid og krefter. Det er der vi har planene våre :blunke: . Folk skal få tak i produkter på en enkel og grei måte, uten å måtte bruke verdifull tid på å lete i jungelen av butikker. Det handler i grove trekk om nett-handel (selvsagt) og produkter som vi selv har problemer med å finne. Jeg jobber nå, i en helt annen bransje. Og VI er sambo og jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freaky Skrevet 14. mai 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 14. mai 2003 Spennende! Fant en side som du kan ta en titt på som omhandler det du tenker på. http://www.estrategi.no/ Jeg streifer innom temaet i min lille virksomhets spire også, men ikke helt innenfor det samme som du tenker på. Økonomi og tid er vel det store spørsmålet til de fleste som leker med tanken om å starte for seg selv virker det som... Det kreves guts for å tørre å leve på sparebluss, jobbe hardt og bruke masse tid på et prosjekt som ikke garanterer lønn den første tiden. Det er jo behagelig å motta en fast lønn en gang i mnd. av en arbeidsgiver. Jeg tror jeg kommer til å gå for en kombi løsning. En "hvilken-som-helst" deltids jobb vedsiden av. Hvis ikke drømmejobben dukker opp da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. mai 2003 #8 Del Skrevet 14. mai 2003 Skal ta en titt på den linken din senere jeg (rekker ikke nå). Vår "plan" er at sambo fortsetter i jobben sin. Han tjener best og har en trygg jobb han trives med. Men først må vi betale litt mer av gjelden vår og finne ut hvordan vi skal gjøre dette. Det er jo ikke umulig at vi forandrer på planene heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå