Gå til innhold

När torkar sig barnen själva efter toaletten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår son är duktig på toaletten, gör det han ska när han ska det och allt sånt.

Han har bajsat på toaletten i ett drygt år nu och är 4 år.

Jag började bara undra när det är dags att lära dem torka sig själva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min på tre år har tørket seg selv i seks mndr nå. Men jeg sjekker at det er gjort ordentlig når hun har bæsjet. Er det bare tiss, går det helt fint.

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Det varierer. Jeg jobber i barnehage, og noen tørker seg selv når de er 3 år, andre vil ha hjelp til de er 5-6.

Skrevet

Min datter er 4 år.

Etter nr. 1 tørker hun selv, etter nr. 2 tørker jeg...dette for å unngå kløende sår stump...

Skrevet

mi datter begynte å tørke seg selv da hun var 3 år og 2mnd gammel... min sønn begynte ikke før han var 6,5 år.....

Skrevet

Min på 3,5 kan tørke nr 1 sjøl, -men så er det jo sånn at de skal vaske seg etter et dobesøk også,- og han klarer ikke skru på kranen selv. Jeg vil si at de er stor nok å gå på do helt alene, når de klarer å få alt til å foregå hygienemessig, klarer å tørke seg skikkelig og vaske seg skikkelig, og skylle ned. Jenta var nesten 6 når hun klarte nr 2.

Skrevet

Innen de begynner på skolen bør de ha lært det.

I barnehagen der jeg jobber tørker de fleste førskolebarna (5-6-åringene) seg selv. Vi pusher de i alle fall til å prøve, så sjekker vi etterpå.

Skader aldri å la barna få prøve. En fireåring kan fint lære å tørke seg bak :)

Skrevet

Det varierer mellom 3-7 år. Men personlig så synes jeg dette er noe som er veldig ok å lære barna at de skal kunne klare å tørke seg selv til man begynner på skolen.

Skrevet

OK, tack för inspel.

Sonen står och kissar och det är inte mycket att torka efter kiss så det är inte något problem.

jag ska se om vi kan börja öva på att torka efter han har bajsat. Det borde han klara av - men jag inser att rumpa och framför allt fingrar måste kontrolleras efteråt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...