Gå til innhold

Kjøp av kokkekniv

gard

Anbefalte innlegg

Ville forresten heller anbefalt deg å kjøpe Lions, vel og merke hvis kvaliteten har noen betydning.

Endret av lillesky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en Victorinox 22cm med treskaft som jeg er kjempefornøyd med! :)

Også har jeg den lille Victorinox med plastskaft til småjobber som epleskrelling o.l.

Begge sliper jeg selv på Victoria (som vel er samme produsent) slipestål, og da holder de seg sylskarpe.

Og jeg har hatt de i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kniver fra ulike produsenter, fra enkle, billige til dyre karbonkniver. Den jeg er mest fornøyd med er Sabatier. Den er er passe tyngde på, tynt, stabilt blad, og ligger godt i hånden.

Jeg liker også Sabatier best, og har to kokkekniver, en mellomstor kniv, en fiskefileteringskniv og en liten rotgrønnsakkniv fra dem.

@Kverulantgjest som mener at du har lært nextlife noe: Knivene går vitterlig under navnet Sabatier i Norge. Av denne siden fremgår det dessuten at Sabatier er et registrert varemerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingen. Jeg skal stikke en tur innom Traktøren for å holde i knivene før jeg bestemmer meg. Har forresten sjekket prisene i USA og de er meget hyggelige. Og jeg har en mor som skal over dit snart så jeg regner med at jeg handler kniven på nett så sparer jeg litt penger :fnise:

Endret av lillesky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nettopp fordi det er flere knivprodusenter i Sabatier fant jeg det nødvendig å poengtere det, nettopp fordi at ts ikke skulle havne opp med en kniv av dårligere kvalitet hvis han har ønske om å få god kvalitet.

Istedenfor å akseptere dette satte dere i gang en latterliggjøring.

Som nevnt: å si at Sabatier er en knivprodusent er det samme som å s at Toscana er en vinprodusent. Det er til å undres over at det er vanskelig for dere to å forstå det.

Men hvis ts skal ha en kniv av høyeste klasse, så får han det ved å kontakte Sliperiet.

Endret av lillesky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg ser det ut som om knivene på den ene linken heter Diamant Sabatier...men jeg kan egentlig ikke noe om dette. Og den Wikipedia-linken jeg la inn sier jo faktisk at det er flere produsenter, og ingen av dem heter kun Sabatier. Vel, det er en som heter SabatieR men det telles vel ikke?

Endret av lillesky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som om knivene på den ene linken heter Diamant Sabatier...men jeg kan egentlig ikke noe om dette. Og den Wikipedia-linken jeg la inn sier jo faktisk at det er flere produsenter, og ingen av dem heter kun Sabatier. Vel, det er en som heter SabatieR men det telles vel ikke?

Du har rett. Knivene fra Sabatier heter Sabatier + noe mer. Derfor er det viktig å vite hva ette "mer" er får man anbefaler elelr kjøper, fordi det er "mer" som fortelelr hvem som er produsenten, og således forteller kvaliteten.

Tidligere er jo Lion Sabatier nevnt. Så har vi den *** Sabatier (altså tre stjerner), som er av en dårligere kvalitet enn den førstnevnte, men begge er produsert i Sabatier - av forskjellige produsenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Hei

Jeg tror jeg kommer til å gå for en Mac kniv. Mest sannsynligvis en BK-80 (se http://www.macknife.com/chef.html)

Får du bestillt dem over nettet? rundt $90 er faktisk relativt grei pris for en sånn kniv.

Endret av Supraspinatus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jada, mener at jeg skal klare å shoppe den på nett. Det ser ut som de har den på Amazon.com og jeg kommer å sende den til min søster i USA. Min mor skal snart over på besøk så da kan hun ta den med tilbake til Norge så har jeg spart noen hundrelapper :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...