Gjest Gjest_C Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Tenk deg følgende situasjon: Du og din utvalgte venter barn. Så i 2. måned får dere beskjed om at barnet har Down's Syndrom. Leste i Magasinet i dag. Fikk meg til å tenke.. Sterk artikkel!
Gjest Sorte Orm Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 tvunget henne til og kvitte seg med det selvfølgelig.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 tvunget henne til og kvitte seg med det selvfølgelig. Selvfølgelig? Kan du utdype det? Jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort, og håper jeg slipper å finne ut av det, men tror ikke jeg hadde klart å ta livet av barnet mitt "bare" pga. Downs. Det finnes mye verre ting et barn kan ha/ få.
milla-mor Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, men jeg ville satt pris på å finne det ut såpass tidlig, så jeg i det minste ville hatt et valg... Men jeg tror nok det ville vært veldig, veldig vanskelig å abortere bort barnet mitt, uansett tilstand Livssituasjonen min, ville spilt en stor rolle.
estrella Skrevet 19. april 2008 #5 Skrevet 19. april 2008 Tenk deg følgende situasjon: Du og din utvalgte venter barn. Så i 2. måned får dere beskjed om at barnet har Down's Syndrom. Leste i Magasinet i dag. Fikk meg til å tenke.. Sterk artikkel! Beholdt det. Er i mot å ta abort fordi barnet har Down Syndrom.
Shade Skrevet 19. april 2008 #6 Skrevet 19. april 2008 Jeg er lei for det om jeg støter noen men om jeg fikk vite det i 2 månede ville jeg nok tatt abort.
Sari Skrevet 19. april 2008 #7 Skrevet 19. april 2008 Jeg vet ærlig talt ikke. Men det jeg har tenkt over er at hvis jeg skulle blitt gravid nå så ville jeg forsøkt å tatt stilling til spørsmålet før evt. fostervannsprøve. Dvs, hvis tanken var at jeg ikke ville tatt abort uansett, så tror jeg at jeg ville valgt å ikke vite.
Fun Light Skrevet 19. april 2008 #8 Skrevet 19. april 2008 Jeg ville beholdt barnet! Er så mange med Downs som kan lære oss en og annen ting om gleder i livet..
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2008 #9 Skrevet 20. april 2008 Aner ikke... Det er flere grader av Downs, og jeg vet ikke om det går an å se forskjell på de under svangerskapet. Hadde jeg kunnet vite at det var av de lettere utgavene, så hadde jeg nok vurdert å beholdt. Men av de tyngste? Jeg vet ikke... Hverken jeg eller samboeren er 100 % frisk, vi har et relativt lite nettverk, og jeg har jobbet såpass mye med PU at jeg har sett begge sider av det. De gir mye, men de er og mer krevende... Håper inderlig jeg slipper havne i den situasjonen.
Gjest Tnita Skrevet 20. april 2008 #10 Skrevet 20. april 2008 Helt umulig å si før man har vært i den situasjonen selv. Går ikke an å dømme folk for å gjøre ting man selv ikke vet hvordan ville ha vært.
Gjest Sativa Skrevet 20. april 2008 #11 Skrevet 20. april 2008 Et barn med downs hadde vært ønsket og velkomment hos oss. Det er jo en drøss andre syndromer og tilstander som hadde vært en mye større utfordring å bli mor til Et multihandicappet barn som man ikke vet er besvisst sin egen eksistens, og som må maten inn med sonde og avføringen plukket ut. Dette hadde jeg hatt problemer med, fordi dette med livskvalitet og et verdig / smertefritt liv er et viktig hensyn å ta hvis man skal velge for og imot abort i et slikt tilfelle. Men slike ting oppdages kanskje ikke på ultralyd eller fostervannsprøve, da mange av dem oppstår som følge av oksygenmangel under fødselen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå