Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

x betaler 180 kr for en legetime.(fastlegen) Hun ble sendt til undersøkelse på sykhus. Så ringer hun fastlegen for å få resultatet.

Kontordamen svarer om hvis det var noe alvorlig ville legen ha ringt å gitt beskjed om det. a, kan du gi meg svaret dà?

Nei, du må komme ned til legen. Dette medfører plunder og tid for en ikke frisk pasient. Svaret var positivt...det var ikke noe galt,men skal det være nødvendig å betale 180 kr igjen for å få det svaret?

Det samme gjelder når x skal ha resepter. Da må en inn på legekontoret....180,- nye igjen.

Kunne forstått det om det var en ukjent pasient, men det er det ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke opplevd noe problem med å få gratis svar på prøver i luka hos legen hvertfall. Ei heller har jeg betalt mer enn ca. 35 kroner for en resept.

Skrevet

Jeg tok noen prøver for litt siden, og ba om å få det tilsendt i posten. Gikk helt fint det, og kostet meg ingenting.

(digresjon: fikk bekreftet at jeg hadde b12 mangel og var i grenseland på jernmangel. Så godt jeg ikke bare gikk ut fra at de ga beskjed. Antar de forholder seg til "blåboka", og da skal manglene være store. Irriterende, men er heldigvis vant til å måtte dobbeltskjekke alt.)

Skrevet

Jeg får svar på prøver og lignende over telefon. Det går helt greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...