Gjest Gjest Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Hvor hadde du din drømmeferie, og hvorfor var dette stedet så bra for deg? Min best ferie hadde jeg i Danmark. Leide et herlig sommerhus rett på stranden, og hadde late og solfylte dager der i 2 uker. Hadde skikkelig somerferiefølelse,- ikke noe stress og alt var bra....
Nabodama Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 Biltur i Frankrike. Eller gjennom Europa, med Frankrike som mål. En uke i Paris, så en rundtur til Normandie, Bretagne og så opp Loiredalen og til Tyskland etterhvert. Mange opplevelser, mange inntrykk, mye god mat, ble godt kjent med Frankrike ved å dra rundt.
Mazilla Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 En uke i Italia med kjæresten sommeren for to år siden. Reiste rundt med tog, både til storbyer og småsteder. Avslappende og deilig, med masse god mat og vin, og verdens beste kjæreste! :rødme:
Gjest Evine Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 Bilferie i Europa er vår families desiderte favorittferie .. vi liker å komme oss rundt - ikke ligge på samme sted over lang tid. Det gir en spesiell frihet å kunne ta avgårde uten for mange planer, ta ting som de kommer, overnatte på små hoteller langs veien ..
gard Skrevet 19. april 2008 #5 Skrevet 19. april 2008 Hei Jeg tror jeg må si Italia. Turen som jeg hadde ifor til Firenze og Toscana var herlig. Mye fint å se på, mye god mat, deilig vin og Toscana er virkelig flott med sitt bølgende landskap. Her er mitt reisebrev med bilder fra turen: http://gardkarlsen.com/florence_italy_travelogue.htm
gustav Skrevet 19. april 2008 #6 Skrevet 19. april 2008 Vår Drømmeferie i Europa hadde vi i 1997 da Helten min og jeg pakka bilen full med telt, klær, gode selvoppblåsbare senger, hauger med musikk, kjøler'n i baksetet, billetter t/r danskebåten og med Italia-guide i hanskerommet. Brukte litt over 3 uker og hadde som mål å se mer av Italia, uten å helt vite hvor vi skulle. Kjørte fort nedover men bremsa ned i alpene og drømmestedet 'vårt' fra flere tidligere ferier: Fluelen, Altdorf SentralSveits. Kjørte scary siksakveier over stGottardpasset kom ned til Lido deJesolo sent på kveld og slo opp teltet i mørket. Dagen etter våkna vi 30 meter fra finkorna kremstrand og lunka badevann, og endte med å feire bursdagen til Helten på lokal pizzeria med karaf på karaf med lokal rødvin. Uforglemmelig. Kjørte gondol i Venezia for første gang. Spiste spaghetti a la vongole (kamskjell) også for første gang, i et tettsted ved adriaterhavskysten nær sporen, et av de stedene man aldri husker navnet på, bare stemningen Kjørte ta-pusten-fra-deg-kysten fra Salerno til Sorrento uten å blitt 'advart' på forhånd, spiste på lokal mafiosoristaurante (alene som turister) med hvitkledde lokale RobertDeNiroMenn, senere på kvelden sittende utenfor teltet med hjemtatt skummelt smakende lokal 'rødvin' fra samme sjappe, under sitrontre med 'Lemontree' svakt summende på spilleren. Helten min og jeg i Den Store Verden. Stjerneklart. Totalt uten mål og mening, men duverden så mange opplevelser. Opplevd europas værste rushtrafikk i Napoli (blond nordame i egen bil- oj), drømt oss bort og følt oss små i Pompeii, sett forum romanum, colosseum, pantheon, peterskirken og enda mer rødvin i Roma, for å bruke de siste 3 dagene før hjemturen på å bare slappe av på deilig finkorna strand vi fant rett utenfor Pisa lido. Tror de beste feriene iallefall for min del må være de som tas i stor grad på sparket. Og Mazilla har et veldig godt poeng med det å ha med seg verdens beste kjæreste
rsa Skrevet 20. april 2008 #7 Skrevet 20. april 2008 Biltur i Frankrike. Eller gjennom Europa, med Frankrike som mål. En uke i Paris, så en rundtur til Normandie, Bretagne og så opp Loiredalen og til Tyskland etterhvert. Mange opplevelser, mange inntrykk, mye god mat, ble godt kjent med Frankrike ved å dra rundt. Signerer denne! I oktober 2007 kjørte kjæresten og jeg fra Paris til Normandie. Der møtte vi svigers og fikk en skikkelig innføring i 2.verdenskrig. Var innom alle de historiske stedene, og det gjorde skikkelig sterkt inntrykk. Ble et par tårer ja Skal faktisk tilbake med svigers neste år, og gleder meg vilt. Og Normandie og omegn i seg selv er jo helt fantastisk. Nydelig mat, koselige gater, herlige restauranter. Vi kjørte langs koselige landeveier, og stoppet innom små landsbyer for å kjøpe baguette og nydelig fersk ost. NAM NAM! Og koselige interiørbutikker. Så kjørte vi tvers gjennom Frankrike, fra Normandie til Claviers som er en koselig "fjellandsby" en times tur unna Nice. Turen tok vi på 12 timer! Puh.... I Claviers koste vi oss med dagsturer til Monaco, parfymefabrikker osv.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2008 #8 Skrevet 20. april 2008 Signerer denne! I oktober 2007 kjørte kjæresten og jeg fra Paris til Normandie. Der møtte vi svigers og fikk en skikkelig innføring i 2.verdenskrig. Var innom alle de historiske stedene, og det gjorde skikkelig sterkt inntrykk. Ble et par tårer ja Skal faktisk tilbake med svigers neste år, og gleder meg vilt. Og Normandie og omegn i seg selv er jo helt fantastisk. Nydelig mat, koselige gater, herlige restauranter. Vi kjørte langs koselige landeveier, og stoppet innom små landsbyer for å kjøpe baguette og nydelig fersk ost. NAM NAM! Og koselige interiørbutikker. Så kjørte vi tvers gjennom Frankrike, fra Normandie til Claviers som er en koselig "fjellandsby" en times tur unna Nice. Turen tok vi på 12 timer! Puh.... I Claviers koste vi oss med dagsturer til Monaco, parfymefabrikker osv. Å, det høres ut som noe jeg kunne ha likt. Alltid hatt lyst å reise til Paris, men gjerne oppleve mer av selve Frankrike i tillegg. Liker også bilferie, så hvorfor ikke kombinere litt av hvert? Leide dere bil? Hvor mye kostet det isåfall? Hvordan er prisene generelt i landet? Dyrt? Når jeg ser Normandie, så tenker jeg automatisk på Band Of Brothers, miniserie, om 2. verdenskrig, som er helt.. fantastisk.
Betsy Skrevet 20. april 2008 #9 Skrevet 20. april 2008 Favoritten min er også bilferie gjennom Europa. Vi har gjort det to ganger, og det er en helt fantastisk måte å feriere på! Vi kjørte akkurat dit vi ville, var på mange småsteder, men fikk også med oss mange storbyer (omtrent 6 stk. tror jeg). Vi sov i telt (som vi hadde med oss), og vi overnattet på luksushoteller. Er veldig glad i Europa, og da spesielt Frankrike, Italia og Sveits. :rødme:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå