Kittykat Skrevet 11. mai 2003 #1 Skrevet 11. mai 2003 Sikkert plassert på feil sted, men jeg var litt usikker....... Jeg fikk brev fra trygdekontoret for et par dager siden. Jeg har fått vedtak, men jeg er litt lettere forvirret. Jeg er født med en exostose i armen. I følge min fastlege må denne opereres for at armen min skal fungere normalt igjen. Hun henviste meg til sykehuset og jeg fikk time 4/9-03. Dette er en konsultasjonstime. I brevet fra trygdekontoret står det at de antar at jeg kom i aktiv behandling i Februar ( det var da det ble tatt røngten av armen og at dette ble oppdaget ). Jeg er ikke under noen behandling, men har ventet på time fra sykehuset og se hva de mener. Jeg forstår ikke helt hva de mener med aktiv behandling heller, for en fysioterapaut f eks kan ikke gjøre så mye med denne exostosen da. Eller noen andre for den slags skyld. Jeg sa til min saksbehandler at jeg venter på time til operasjon, men der har jeg kanskje sagt feil Jeg tenkte ikke på at jeg først ville få en time til konsultasjon og så time til eventuelt operasjon. Men jeg sa det legen sa jeg. Jeg må bli operert for å fungere i arbeidslivet. Legen forklarte at jeg anses som minst 50% ufør. Jeg kan nesten ikke gjøre noe som helst med armen min lenger og da sier det seg selv at jeg må ha en operasjon for å bli frisk. Så har jeg gjort feil her eller? Eller har jeg ikke rett lenger siden jeg ikke er under noen aktiv behandling? Jeg vil jo ( forhåpentligvis ) bli helt frisk i armen etter en operasjon. Og da er jo arbeidsevnen min gjenopprett for å si det sånn. Og det er jo det trygdekontoret krever sånt sett. Men jeg har kanskje ikke rett lenger Og en ting til: Er trygdekontoret veldig strikte på reglene sine? Jeg fikk innvilget til 31/08-03 og må søke videre hvis jeg trenger det videre. De må ha legeerklæring innen den 15/08-03 ( fristen, verken før eller etter som jeg skjønte det ). Og den må IKKE være eldre enn to uker pr den datoen. Saken er den at jeg har fått time hos min lege den 25 juli, for hun er på ferie i august og kommer ikke tilbake før den 18 august. Men da er det for sent å få den erklæringen fordi da er jo fristen gått ut. Så da må de enten godta at jeg kommer med den den 25 juli eller at jeg får utsatt fristen med en uke eller så. Eller hva......? Jeg skal ringe til de på Mandag, men er lettere forvirret og vet ikke hva jeg skal si. Særlig det med aktiv behandling, siden jeg ikke er under noen som helst behandlig annet enn å vente på å bli operert, hvis sykehuset mener det er best. Det er alt. Skal jeg si at jeg ikke er under noen aktiv behandling? Jeg har ikke gitt dem inntrykk av at jeg er det. Noen som jobber i trygdekontoret her eller som har litt mer erfaring med dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå