Gå til innhold

Hvor veksle til Euro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man veksle til Euro i alle banker, selv om man ikke har konto der?

Jeg har bare konto i DnB Nor.

Hvor lønner det seg å veksle? Synes egentlig at Forex er veldig bra, men bor ikke i nærheten av noen.

Flyet mitt går fra Gardermoen kl 07.00. Kan man veksle der? Vil egentlig ha pengene på plass noen dager før avreise...

Så da lurer jeg på hvor jeg bør veksle! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ihvertfall ta ut euro i minibankene på Gardermoen.

Skrevet

Hei

Hvor skal du hen og hvorfor skal du ta ut penger på forhånd? Jeg pleier å ta ut noen få Euro fra minibanken på flyplassen før jeg dra og så tar jeg ut penger fra minibank når jeg ankommer min destinasjon.

Skrevet

Posten veksler euro, men selv tar jeg ut penger i minibanken på Gardermoen.

Skrevet

har fortsatt ikke landa på en flyplass hvor det ikke er minibank du får tatt ut lokal valuta i. Ellers er det som nevnt over veldig greit å ta ut på gardermoen. Flere bankautomater et lite stykke etter taxfree'n. God tur :)

Skrevet

Håper det er greit at jeg låner tråden litt! Jeg skal til USA, men regner med at mye av det samme gjelder euro. Hvor mye koster det å ta ut penger (US dollar) i minibankene på gardermoen sammenlignet med de i utlandet? Og hvis man venter til man er framme (New York) er det billigere å ta ut penger utenfor flyplassen (hvis man klarer seg uten cash fram til man er framme i byen)?

Jeg har gebyrfritt minibankkort (visa), bortsett fra 1,75% valutapåslag. Hvor mye er det vanlig at man må betale til amerikanske banker for å bruke minibanken deres? Og er det forskjell på pris hos de forskjellige bankene?

Skrevet
Håper det er greit at jeg låner tråden litt! Jeg skal til USA, men regner med at mye av det samme gjelder euro. Hvor mye koster det å ta ut penger (US dollar) i minibankene på gardermoen sammenlignet med de i utlandet? Og hvis man venter til man er framme (New York) er det billigere å ta ut penger utenfor flyplassen (hvis man klarer seg uten cash fram til man er framme i byen)?

Jeg har gebyrfritt minibankkort (visa), bortsett fra 1,75% valutapåslag. Hvor mye er det vanlig at man må betale til amerikanske banker for å bruke minibanken deres? Og er det forskjell på pris hos de forskjellige bankene?

Ha noen hundre dollar før du drar.. Er greit å ha på til transport etc.. Jeg greide jo til og med å bruke penger før vi kom oss ut av terminalen, så det spørs jo helt.. Skal du ta taxi inn i byen må du betale kontant, det samme gjelder vel også for annen transport. Fra JFK til Manhattan er det fastpris rundt 45-50 dollar (husker ikke siden jeg bare flyr fra Newark, men er informasjon om det i alle taxier..), mens fra Newark blir det noe dyrere.

På Gardermoen fikk vi den dårligste kursen ever, men måtte ha litt startkapital, så vi hadde jo ikke noe valg. Tror ikke bankene er billigere, men nå er det jo en stund siden, så kursen var ikke like gunstig da som nå. Mener å huske at minibankene i USA tok rundt 1,75% i gebyr, leser ikke så nøye siden pengene må ut uansett.. :P Tror ikke det var noen forskjell i pris. Tror også prisen er den samme på flyplassen som det er inne i byen når man først har kommet dit bort.

Skrevet
Hei

Hvor skal du hen og hvorfor skal du ta ut penger på forhånd? Jeg pleier å ta ut noen få Euro fra minibanken på flyplassen før jeg dra og så tar jeg ut penger fra minibank når jeg ankommer min destinasjon.

Hei! Jeg skal til Kreta. Har ikke bankkort så jeg får ut penger via minibank...

Posten veksler euro, men selv tar jeg ut penger i minibanken på Gardermoen.

Er Posten billigste alternativ, tro?

Skrevet
Hei! Jeg skal til Kreta. Har ikke bankkort så jeg får ut penger via minibank...

Er Posten billigste alternativ, tro?

Har ikke bankkort? Da synes jeg du skal skaffe deg det. Ikke reis med alle feriepengene i cash på ferie!

Skrevet
Har ikke bankkort? Da synes jeg du skal skaffe deg det. Ikke reis med alle feriepengene i cash på ferie!

Jeg kommer ikke til å skaffe det. Ikke før etter ferien iallefall...

Skrevet
Jeg kommer ikke til å skaffe det. Ikke før etter ferien iallefall...

Galskap!

Hva skal du gjøre hvis alle pengene dine blir stjålet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...