Gå til innhold

konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er stemor til en som skal konfirmeres, er bedt i selskapet. Men er totalt lost med å vite hva jeg burde gi i gave, å hvist jeg gir penger hva beløpet burde være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg er også stemor til konfirmant, men jeg er med på gaven sammen med pappa`n til konfirmanten.

Synes det ble mest naturlig ettersom vi er par.

Gjest Gjest_stemor_*
Skrevet

Da samboers barn ble konfirmert ga faren og jeg gaver sammen. Det samme gjorde også barnas mor og samboer.

Skrevet

Jeg ga ikke presang sammen med faren. Vi var ennå ikke blitt samboere, selv om det var bestemt, da vi var i den første konfirmasjonen. Tror jeg ga 200 kr. Nå ga jeg ut i fra egen økonomi og hadde nok økt beløpet litt dersom det var mulig.

Skrevet

Jeg vil jo si at det er naturlig at du gir gaven sammen med din samboer, om han skal gi feks moped sammen med mor så kan du jo være med og spleise på denne gaven så den blir fra dere alle tre?

Skrevet

So stemor gir jeg og samboeren min (Konfirmantens far) gave sammen. Moren og stefaren gir gave. Det ville vært "rart" om jeg måte gi gave alene. jeg og faren er jo et par. Går utfra at du også er et par med faren til konfirmanten, siden du beskriver deg som stemor.

Gjest Gjest_sol_*
Skrevet

Datteren til mannen min er konfirmant i år, og selskapet skal foregå hjemme hos meg. Han har ikke ymtet noe til meg om felles gave, så går ut fra at jeg kjøper eegen gave fra meg om mine to barn, det selv om vi er gift.

Hva synes andre om den løsningen? synes ikke dette er så lett!

Skrevet
Datteren til mannen min er konfirmant i år, og selskapet skal foregå hjemme hos meg. Han har ikke ymtet noe til meg om felles gave, så går ut fra at jeg kjøper eegen gave fra meg om mine to barn, det selv om vi er gift.

Hva synes andre om den løsningen? synes ikke dette er så lett!

eh...? jeg ville sett det som merkelig.... jeg er og stemor og mitt stebarn ksal konfirmeres neste år og vi kommer til å gi gave sammen... det skulle da bare mangle,,,,,

Skrevet

Gave sammen med faren er vel mest naturlig?

Bruker da ikke å få en gave fra tante og en gave fra onkel heller, dersom de er et par.. eller andre par for den del.

Skrevet
Han har ikke ymtet noe til meg om felles gave, så går ut fra at jeg kjøper eegen gave fra meg om mine to barn, det selv om vi er gift.

Har han ikke hverken sagt eller ymta noe om at du skal gi egen gave, så ville jeg ha tatt det for gitt at dere gir gave sammen.

Skrevet

Det er vel mest naturlig å gi sammen. Så har tatt poenget, så da er vel den saken grei.

Gjest Gjest_sol_*
Skrevet

eh...? jeg ville sett det som merkelig.... jeg er og stemor og mitt stebarn ksal konfirmeres neste år og vi kommer til å gi gave sammen... det skulle da bare mangle,,,,,

Synes jeg også, men jeg føler at han ønsker å gi gave alene siden han er hennes far, og jeg bare gjennom ham er noe for henne. Han styrer og oier med denne konfirmasjonen og jeg føler meg ganske utenfor. Tror til og med at han ville bli overrasket om jeg ønsket å være med på hans gave.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Du og dere er da heldige som i det heøe tatt blir invitert!!! Jeg har vært sammen med faren i 7 år nå og mor og datter har bestemt jeg ikke fikk komme....og gave ble det heller ikke siden mor og far ga bunad....jeg leser her at jeg lever i et unormalt forhold...dere er heldige som har kjekke stebarn....for jeg kunne mer enn gjerne tenkt meg et... Hilsen M fra Stavanger

Gjest Purple Haze
Skrevet

Da min sønn ble konfirmert, fikk han felles gave fra meg, far, stemor og stefar. Veldig greit, syns vi alle sammen.

Og vi feiret dagen sammen, alle 4 familiene.

Gjest Gjest_sine_*
Skrevet
Da min sønn ble konfirmert, fikk han felles gave fra meg, far, stemor og stefar. Veldig greit, syns vi alle sammen.

Og vi feiret dagen sammen, alle 4 familiene.

Ehh. Dere er vel strengt tatt to familer? Og gutten din er en del av begge to...? Eller regner man folk som er gift/samboer uten felles barn for forskjellige familier?

Skrevet
Du og dere er da heldige som i det heøe tatt blir invitert!!! Jeg har vært sammen med faren i 7 år nå og mor og datter har bestemt jeg ikke fikk komme....og gave ble det heller ikke siden mor og far ga bunad....jeg leser her at jeg lever i et unormalt forhold...dere er heldige som har kjekke stebarn....for jeg kunne mer enn gjerne tenkt meg et... Hilsen M fra Stavanger

HVA??? blir sjokkert... ble du ikke invitert??

da synest jeg at mor og datter burde ta seg sammen... du er nå stemor og jeg synst det er dårlig at etter hele 7 år så blir ikke du invitert...

klemmer

Gjest Purple Haze
Skrevet
Ehh. Dere er vel strengt tatt to familer? Og gutten din er en del av begge to...? Eller regner man folk som er gift/samboer uten felles barn for forskjellige familier?

Jeg tenker fire familier: min famile, ektefelles, eks-manns og stemors familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...