Gå til innhold

Om en fra 1983 er sammen med ei fra 1990

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det galt om en person som er født i 1983 er sammen med en person som er født i 1990 f.eks i mars 1990 slik at hun er 18.

Jeg vil si det er galt...

hva mener dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen moralsk forklaring på hvorfor du mener at det er galt?

Jeg synes ikke det er galt.

Skrevet

Er dette en tulletråd?

Hvis ikke, hvorfor er det galt? Jeg vil si det kommer an på personene som er involvert, og kanskje mest på den som er født i 1990. :)

Skrevet

Spør du om det er galt med 7 års aldersforskjell? Foreldrene mine ble kjærester da mamma var 18 og pappa var 6-7 år eldre. Vet ikke om jeg syns det var så galt... ;)

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Jeg ble sammen med mannen min da jeg var 18 og han 25....hva er problemet?

Skrevet
Har du noen moralsk forklaring på hvorfor du mener at det er galt?

Jeg synes det rett og slett at 7 år er for mye når man er 18 og 25

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Det må du jo få lov til å mene, men mange vil nok være uenig med deg. I mange tilfeller er jo aldersforskjellen mye større.

Skrevet

Som sagt kommer vel det helt an på hva som skjuler seg bak alderen. Noen ganger er det stor forskjell mellom en 18-åring og en 25-åring, andre ganger mindre.

Skrevet

Personlig syns jeg ikke 7 år i mellom er noe problem så lenge den yngste er 18 og "voksen", jeg ville nok reagert annerledes om en på 13 var sammen med en på 20..

Gjest Ansjoni
Skrevet

Min personlige mening er at denne aldersforskjellen i dette tilfellet er for stor fordi den yngste er så ung. Men det er vel ikke noe moralsk galt med det. Ikke er det straffbart heller.

Skrevet

7 år er for mye om man er 13 og 20 eller 15 og 22, men 18 og 25 er vel greit nok. Noe spesielt syns jeg nok det er, men greit nok.

Skrevet

Synes ikke det er noe galt, har som 18 åring vært sammen med både en på 25 og en på 29. Han på 29 ble litt for voksen for meg, han ville gifte seg og få barn. Mens han på 25 ble omtrent for barnslig, for han skulle bare feste.

Skrevet

jeg mener at 7 år ikke er så ille.... i allefall når den yngste er over 18. hadde den yngste vært under 18 hadde jeg nok syntes det var litt merklig... fordi hva har vel egentlig en på 15 til felles med en på 23????? tenker jeg da for selv kunne jeg ikke tenke meg å innvolvere meg med en som er 7 år yngere...da ville han vært under 20... men eldere...??hmm jo det kunne jeg nok.

men så lenge begge er voksene og det er en god balangse i forholdet ser jeg ikke no problem. sånn i forhold til aldersforselen.. At andre ting kan komme til å virke inn på forholdet ser jeg alikevel ikke bort i fra men vil nok si at det har mer med personene enn aldren å gjøre. grad av modenhet osv.

Skrevet

Jeg er 18 er i et forhold med en på 27, ikke noe galt med det :) Jeg er voksen for alderen og han er ung for alderen, altså ikke barnslig, men han stresser ikke med å slå seg til ro og få barn.

Skrevet

Omtrent samme her. Hvorfor skal det liksom være spesielt? Kan jo også informere om at vi har vært sammen i åtte år nå, og "still going strong" som det heter.

Gjest Sorte Orm
Skrevet

Galt er det kanskje ikke. Men personlig ville jeg ikke vært sammen med ei på 18 men det er jo ikke galt litt rart kanskje men galt nei

Skrevet

Funker i allefall utmerket for oss. Jeg er 20, han er 27, vi har vært sammen i 3 år, og da vi møttes var jeg 16 (ble 17 om 2 mnd) og han 24. :)

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Det var jeg som skrev dette. Vi giftet oss da jeg var 20, fikk første barnet samme året, og da jeg var 24, fikk vi nr. 2. Alderen var aldri noe problem for oss.

Skrevet

Som 25-åring så ser jeg på de fleste 18-åringer som unger (men det finnes jo unntak), så i mitt tilfelle tror jeg ikke det hadde vært så veldig aktuelt. Men når det funker for andre så for all del..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...