Gå til innhold

17. mai frokost

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei

I år skal jeg be familie på 17. mai frokost. Det er noe jeg ikke har gjort før, så jeg vet ikke helt om det finnes tradisjoner for hva en slik frokost skal inneholde. Det eneste jeg har tenkt på er å lage ferske rundstykker på morgenen.

Er det noen som har gode og orginale forslag? :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Vi pleier å ha det som buffet, sånn som de har på hotell (i mindre skala, da!) Laks, eggerøre, oster, roastbeef, potetsalat, kjøttpålegg, juice, melk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Hva med eggerøre, rømme, flatbrød, rundstykker, laks og div. spekemat? Det er jo veldig norsk og veldig "vår" (og veldig godt)!!

Ellers er vel DonPedros forslag et sikkert stikk; mini koldtbord med masse godt... mmm, nå ble jeg sulten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Vi har tradisjon for champagnefrokost 17. mai. Ferske rundstykker, eggerøre, spekemat--slike ting man gjerne finner på hotellfrokustbuffet, og jordbær og musserende vin til. Litt ekstra stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg skulle gjerne spist frokost på de hotellene dere besøker. De frokostbuffene jeg har sett på hotell har vært heller kjedelige og trauste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

SAS-hotellene pleier å være bra. Man kan også kjøpe frokost der selv om man ikke bor der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for alle svar. Jeg har hele tiden tenkt på spekemat, rømme, egg ect. men var ikke sikker- men jeg slår til på den nå... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut til at det blir 17. mai frokost hjemme hos meg også i år, så da stjeler jeg gladelig alle tipsene som ligger her. Også tror jeg sannelig det blir kransekake i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Jamila

Har sett gjennom notatene mine (ja, jeg skriver ned hva jeg serverer, til hvem og hvor mye...) fra tidligere 17. mai frokoster, og kan komme med noen tips til:

Salater (pasta, kylling, couscous) er populært, selv også til frokost

Ferske (oppvarmede) rundstykker er også en vinner

Frisk frukt

En liten dessert eller kake sammen med kaffen

God frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da var det meste handlet inn. Men jeg ser at noen skal ha en kyllingsalat og da hopper jeg til og lager det jeg og. Er det forresten noen som har en god oppskrift? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...