Gå til innhold

Tørketrommel - hvilken bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma vil gi meg forskudd på bursdagsgave og jeg har fått penger til å kjøpe meg en tørketrommel. Har ikke noen utlufting på badet, så det må være kondenstrommel.

Er det en trommel du anbefaler meg å kjøpe? Den må ikke koste over 6000,-

Hvilken trommel har du? Og hva med tørkeskap, er det bedre?

Skrevet

Kjøpte meg nylig en Siemens WTXL2300 hos Expert for 4800,- ink. frakt.

Er svært fornøyd med den.

Den kostet 5995,- hos Elkjøp så jeg tok turen til Expert der kostet den 5495,-

Etter litt pruting fikk jeg den for 4800,- levert og da hentet de den gamle.

Skrevet

Vi har en *løpe ned i kjelleren og sjekke* AEG Lawatherm 57710.

Er kjempefornøyd!

1. Display som viser hvor lang tid programmet tar/er igjen

2. Du velger program, så kommer tiden det tar automatisk opp.

3. Lett å tømme lo-filteret (i døren)

4. Lett å tømme vann-beholderen (er plassert høyt oppe)

5. Du kan velge å utsette starten, slik at du kan få klærne varme ut når det passer deg å legge de sammen.

Mitt sammenligningsgrunnlag er mine foreldres (også den ganske ny), en Whirlpool et eller annet.

1. Du må selv velge hvor lang tid du vil den skal bruke. (Hvem vet hvor lang tid det tar å bli tørt?)

2. Lo-filteret kinkig plassert innenfor døren

3. Vann-beholderen plassert nederst på maskina (tungvint å måtte bøye seg så langt ned og opp igjen. Tenk deg det med en unge på armen. Jada)

Pris på AEG? Husker ikke/vet ikke. Fikk av svigers til bryllupet.

Skrevet

PS: På de fleste trommlene kan du koble til en slange på kondensvannet så det går rett i avløpet.

Det har jeg gjort, og er veldig fornøyd med å slippe å tømme tanken hver gang. (lat) :-?

Gjest Hilde
Skrevet

Ifjor flyttet vi inn i nytt hus og jeg kjøpte nye hvitevarer. Ble da anbefalt å legge mer penger i en skikkelig vaskemaskin og mindre penger på tørketrommelen. Det gjorde jeg - kjøpte en Whirlpool tørketrommel, mens alle de andre hvitevarene mine er Siemens.

Men Octavia - du trenger ikke vite hvor lang tid trommelen bruker -på min velger jeg som regel "Skaptørt pluss"- og da er tørt uansett hvor lang tid det bruker.

Lo-filteret er plasser innenfor døren, ja - men det er jo kjempelett å komme til - forstår ikke helt problemet hvis dine foreldres trommel er lik min.

Men mitt råd er å ikke bruke en masse penger på en dyr tørketrommel- det var faktisk et råd jeg fikk av min venninne som jobber i bransjen.

Skrevet

Kjøp en Miele-tørketrommel.

Og pass på at utluftingskanalen for dampen ikke er tett.

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Det beste kjøpet er utvilsomt Siemens/Bosch. Bedre teknologi finnes ikke, elektronikken er slitesterk og tåler fuktdamp.

AEG er også et godt valg.

Miele anbefaler jeg overhodet ikke, siden elektronikken er temmelig slurvete og ikke helt det den var for kort tid tilbake.

Upo, Ariston eller andre jallamerker er som sagt. Jalla.

Skrevet

Vi har tørketrommel fra Zanussi og er veldig fornøyd med den. :)

Skrevet

Jeg anbefaler Miele.

Kjøpte både vaskemaskin og tørketrommel for over 6-7 år siden, har aldri hatt problemer.

Det kan svare seg å tilføye litt ekstra i forhold til andre maskiner. Garantien er på 5 år, pluss 5 år ekstra for ting som i utganspunktet ikke skal bli ødelagt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Garantiene til Miele er bare juks, min far har hatt kjempeproblemer med å få ordnet feil på både kjøleskap og vaskemaskin.

Og da min mor kjøpte vaskemaskin som ikke klarte å få tøyet rent, så skyldte importøren på at vannet der hun bor er for mykt!

Pent innpakket drit er fortsatt drit.

Skrevet

Moren min har dessverre også hatt en del problemer med Miele (vaskemaskin). Tror hun har fått ny ihvertfall to ganger fordi den gikk fort i stykker... Men det var jo ikke det tråden skulle handle om. Unnskyld avsporingen. :)

Skrevet

Tusen takk alle sammen! Kom på at jeg har en kamerat som jobber på Elkjøp (har to faktisk), og da får jeg vennepris og et ærlig svar om hva som er bra :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...