Gå til innhold

Ting endrer seg når man får barn

jillwm

Anbefalte innlegg

Etter at guttungen ble født, så har det blitt en del folk som ikke gidder ringe eller møtes lengere. Er da man ser hvem som er dine ekte venner !!

Mine to beste venner, er min bror og hans forlovede [som venninna mi lenge før de traff hverandre].

Har en del venninner fra barneskole/videregående, men vi bor så langt fra hverandre, at man treffes bare noenganger i året.

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en venninne som fikk barn for ikke så lenge siden, og hun har også mistet mange av sine gamle venner. Og hun er ikke typen som bare snakker om ungen, bleier, amming og bæsj. Skjønner ikke hva som går av folk jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Syns det er merkverdig jeg. Syns ikke det skal ha noe å si om venninden din får unge. Jeg har en venninde selv som venter barn i juni. Dessverre bor vi et stykke fra hverandre. Men vi holder sporadisk kontakt . Jeg tenker mye på henne. Jeg vil aldri bryte kontakten med henne. Gleder meg på hennes vegne at hun skal ha barn jeg. Men så har jeg ei annen bekjent som var bestevenninden min for mange herrens år tilbake. Da jeg fikk høre at hun fikk barn, var jo det hyggelig. Hadde håpet vi kunne ha litt kontakt igjen, men jeg hørte aldri mer fra henne og hun besvarte aldri mine sms meldinger. Da tenkte jeg om det kunne ha med at hun nå var mamma og ikke har så god tid lenger. Men for noen kan det sikkert endre seg. Noen har nok med babyen og kjærsten/samboern sin og nærmeste familie. Men uansett for meg syns jeg ikke at en skal droppe sin venninde fordet hun har fått barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Ja ting endrer seg.

Har 2 venninder med barn, som er forholdsvis flinke til å fortsatt omgås oss "barnløse". ALLE skjønner at de ikke kan hver helg. Hun ene synes faktisk hun er for lite ute pga "hindres " av barnet, men hun er ute mye mer enn meg. Jeg for min del ber dem med ut enår jeg synes det passer meg, så får de heller si nei. Jeg vet jo ikke om barnet er sykt akkurat nå, når de hadde barnevakt sist osv.

Men når jeg hører andres venninder med barn KUN snakke om bleier, tenner og amming, samt at de ikke tør ha barnevakt (eler la mannen ha ansvaret en hel kveld/helg) for litt fri med vennner... så må de regne med at ikke alle deler deres ENE interesse her i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kom jo helt feil --- skulle skrive svar på innlegget:

"Hvor mange venner har dere"...

SÅnn går det når man står opp tidlig-tidlig opp, så tidlig at barne TV ikke har startet på TV3 engang...

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hender at det går litt andre veien også. Jeg hadde ei venninne som fikk barn, som nå snart er to år. Men etter at hun da giftet seg og fikk sin sønn, så virket hun ikke interessert i å ha kontakt lenger.......Selv om jeg prøvde alt jeg kunne å holde kontakt. Og da mener jeg ikke at jeg prøvde å dra henne på byen hver helg, men å komme hjem til henne osv. På meg virker det som at hun kun vil omgås andre småbarnsmødre. Så ja, ting forandrer seg også for de rundt. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror dette er noe som går begge veier. Jeg har noen venninner med barn som selv er flinke til å ta initiativ til å holde kontakt, mens noen andre venninner "får et nytt liv" og jeg føler at det ikke er så interessant med oss som ikke "har opplevd selve meningen med livet" osv. Når jeg selv ikke har barn, er det begrensa hvor lenge det er interessant å høre om amming og bæsj, men på den annen side, det er jo mine venner, og jeg vil jo også høre hvordan de har det. Men jeg håper jo også at de kan være interessert i å høre hvordan vi uten barn har det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...