mariaogjahn Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Er det noen av dere her inne som skal ha det? Jeg tenkte å ha en liten forklaring av hver gjest liggende inni meny heftet sammen med bordplasseringen.. Håper at det får praten til å gå lettere blant gjestene. Men når jeg nå skal skrive litt om de forskjellige, så står det helt stille. Er det noen av dere som skal gjøre dette? Hva skriver dere? :bukke:
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Det er veldig delte meninger om det er "greit" å skrive noe om gjestene. Det er også lett å trå feil om det er gjester man ikke kjenner så godt (f eks skrive om feil interesser, bomme på jobbeskrivelse etc - vi har i hvert fall opplevd det, og det er rart hvor ubehagelig det føles). Det eneste jeg ville skrevet var hvordan gjestene er relatert til brudeparet og hverandre (barndomsvenninne, kusine på morssiden, samboer til fetter A osv). Men har også vært med på vellykkede beskrivelser utover det altså... det bare forutsetter at man kjenner gjestene sine godt nok.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Man kjenner vel gjestene sine godt i sitt eget bryllup vel ? Greit nok at når man ber et par hvor man bare kjenner den ene praten godt kan det bli en utfordring, men da kan man vel bare kontrollsjekke litt med en parten man kjenner godt.
mariaogjahn Skrevet 18. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2008 Takker for svar. Og du har nok rett, ja.. Ikke noe gøy å bomme på beskrivelser. Vi må jo være sikker på det vi beskriver. Hadde liksom vært litt gøy om vi klarte å skrive noe slik at alle får en følelse at vi setter pris på hver enkelt som ville komme i bryllupet..
LilleSiri Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Leste et sted om at man kunne lage små dikt om gjestene (er aaalt for lat til en sånn omfattende jobb da ) Men vi kom på ett: Tante ***, Den gamle dragen Deg skulle vi gjerne vært foruten denne dagen (ikke vidre populær den dama, men _må_ inviteres for husfredens skyld :S )
mariaogjahn Skrevet 18. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. april 2008 Leste et sted om at man kunne lage små dikt om gjestene (er aaalt for lat til en sånn omfattende jobb da ) Men vi kom på ett: Tante ***, Den gamle dragen Deg skulle vi gjerne vært foruten denne dagen (ikke vidre populær den dama, men _må_ inviteres for husfredens skyld :S ) Heldigvis så har ikke vi noe sånn tante! Men morsomt var det..
Gjest Ansjoni Skrevet 19. april 2008 #7 Skrevet 19. april 2008 Leste et sted om at man kunne lage små dikt om gjestene (er aaalt for lat til en sånn omfattende jobb da ) Men vi kom på ett: Tante ***, Den gamle dragen Deg skulle vi gjerne vært foruten denne dagen (ikke vidre populær den dama, men _må_ inviteres for husfredens skyld :S ) haha. Den hadde nok gjort suksess! I alle bryllupene jeg har vært i de siste årene, har det vært en kort beskrivelse av hver gjest i sangheftet. Jeg syns det er veldig greit; da finner jeg ut hvem de er og hva slags relasjon de har til brudeparet.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2008 #8 Skrevet 19. april 2008 Man kjenner vel gjestene sine godt i sitt eget bryllup vel ? Greit nok at når man ber et par hvor man bare kjenner den ene praten godt kan det bli en utfordring, men da kan man vel bare kontrollsjekke litt med en parten man kjenner godt. Ikke alltid. I et bryllup vi var, hadde brudeparet skrevet om min samboer (som var søskenbarn til en av dem) at han hadde en hobby han aldri har drevet med, og en nokså nedsettende og feilaktig beskrivelse av jobben. Det var helt sikkert ikke vondt ment, men det sier jo litt om hvor dårlig man kjenner hverandre. De hadde faktisk skrevet en mer treffende beskrivelse av meg som de bare har møtt noen få ganger. Uansett - greit å være obs på at det er lett å bomme, så man sjekker opplysninger med de som står nærmere Da kan det bli vellykket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå