Gå til innhold

Bilulykke


Gjest Trist....

Anbefalte innlegg

Gjest Trist....

I dag døde en person i en ulykke med mc her jeg bor. To biler var også involvert i ulykken, hvorav den ene kom over i motsatt kjørebane, traff den andre bilen og motorsykkelen.

Det var forferdelig, og jeg ble så utrolig sinna på føreren av bilen som kom over i motsatt kjørebane. Hvordan kan noe slikt skje?? Det er en helt rett strekning og veldig oversiktlig. Blir folk som kjører slik straffet?

Personen på mc var helt uten skyld og døde pga andres uoppmerksomhet, jeg er så trist og sinna og aaaahhhhrgggg. Måtte bare få ut litt frustrasjon.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag døde en person i en ulykke med mc her jeg bor. To biler var også involvert i ulykken, hvorav den ene kom over i motsatt kjørebane, traff den andre bilen og motorsykkelen.

Det var forferdelig, og jeg ble så utrolig sinna på føreren av bilen som kom over i motsatt kjørebane. Hvordan kan noe slikt skje?? Det er en helt rett strekning og veldig oversiktlig. Blir folk som kjører slik straffet?

Personen på mc var helt uten skyld og døde pga andres uoppmerksomhet, jeg er så trist og sinna og aaaahhhhrgggg. Måtte bare få ut litt frustrasjon.....

Jeg kjenner også godt til stekningen hvor dette skjedde, og sitter her med vonde tanker.. Kjører selv mc, så en slik ulykke føles nært.

Men i motsettning til deg - tenker jeg på hvor forferdelig bilføreren nå må ha det. Det er jo ikke sikkert han/hun har forårsaket dette "med vilje". (med vilje mener jeg at han/hun har kjørt i påvirket tilstand, vært overtrøtt eller kjørt altfor fort f.eks).

Det er mange andre årsaker til at det kan han gått riktig ille. Personen kan ha fått illebefinnende, og mistet bevisthet. Et bildekk kan ha eksplodert/løsnet eller det kan ha vært andre ting som har skjedd med bilen.

Det blir veldig feil å dømme denne sjåføren - FØR - vi hører noe om årsaken. Er han/hun helt uten skyld, har han/hun det grusomt nå. Ved å tenke slik som du gjør - vil du legge sten til byrden (som det heter).

Skulle personen av bilen være skyldig - blir han/hun selvsagt straffet, alt etter hva som har skjedd..

(Men når alt dette er sagt - er det veldig mange billister der ute - som er livsfarlige for mc førere. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag døde en person i en ulykke med mc her jeg bor. To biler var også involvert i ulykken, hvorav den ene kom over i motsatt kjørebane, traff den andre bilen og motorsykkelen.

Det var forferdelig, og jeg ble så utrolig sinna på føreren av bilen som kom over i motsatt kjørebane. Hvordan kan noe slikt skje?? Det er en helt rett strekning og veldig oversiktlig. Blir folk som kjører slik straffet?

Personen på mc var helt uten skyld og døde pga andres uoppmerksomhet, jeg er så trist og sinna og aaaahhhhrgggg. Måtte bare få ut litt frustrasjon.....

Jeg er enig i det som Myrthel skriver. Det er helt naturlig å bli sint i en slik situasjon, men ikke døm før du vet skikkelig hva som har skjedd. Det er sannsynligvis flere momenter som har spilt inn, og det er ikke sikkert at føreren av bilen hadde større skyld enn motorsykkelføreren. Trafikk er livsfarlig, og motorsyklister er spesielt utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Men når alt dette er sagt - er det veldig mange billister der ute - som er livsfarlige for mc førere. )

Det er mange bilister som er livsfarlige for alle og enhver, inklusive seg selv, ikke bare for mc førere. Jeg vet ingenting om hva som skjedde i den hendelsen TS tar opp, så jeg dømmer ikke den aktuelle bilføreren for det jeg nå skriver. Men det er jo utrolig mange som ikke tåler å se en bil foran seg og skal forbi, koste hva det koste vil. Og kommer de uheldigvis bak en som av en eller annen grunn ligger litt under fartsgrensa (det er faktisk ikke ulovlig), så ligger de bak og hisser seg opp, og det er faktisk den som ligger bak og hisser seg opp som skaper en farlig situasjon når de tar sjansen på å prøve å kjøre forbi rett før en sving eller bakketopp. Ro ned! Start en halvtime tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...