Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg holder på å skal bli økonomisk! Så nå skal jeg ikke kjøpe sminke før det jeg har er tomt :P jeg har funnet ut at jeg har sykt mange øyenskygger, og at jeg stadig vekk kjøper nye. Jeg konkluderer med at det er fordi jeg ikke har funnet en jeg er helt fornøyd med. Kan noen anbefale meg en øyenskygge som oppfyller kriteriene mine?

- Den skal være brun

- Jeg kler kalde farger, gylne farger er ikke pent på meg

- Den må ikke være for mørk, for dette skal være en hverdagsøyenskygge

- Den må heller ikke være for lys. Jeg har et par brune øyenskygger som nesten ikke synes på, jeg har også et par som er helt lyse i fargen...

- Gjerne skimmer

- relativt holdbar på øyelokket, og ikke stripe seg etter kort tid

- lett å legge

Kravstor? :)

Jeg vet hva jeg vil ha, men har ingen som passer helt. derfor har jeg ørten øyenskygger i forskjellige bruntoner. Ingen er den helt ultimate liksom. Kom med forslag! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Cascabel
Skrevet

Det med holdbarhet fikset seg med denne.

Den gjør at den mest kjipe billige farge sitter hele dagen. Så da kan man kjøpe masse billige nesten perfekte farger og bruke :)

Gjest Audrey Horne
Skrevet

Chanel monoskygge i nyansen Safari? Lett å legge, mye skimmer, medium mørk brun/grå med hint av lilla.

Jeg har selv uanstendige mengder med skygger, men det er denne jeg tyr til når jeg ikke har fantasi til å eksperimentere.

Om du vil ha en litt mørkere og mattere er Elizabeth Arden Ember fin. En kald brun tone.

Estee Lauder Moccha Cup er også et godt tips.

:)

Skrevet

Hei du med problemer med øenskyggen din;P

Jeg vet ikke om en spesiell øyenskygge som lever opp til dine krav, men jeg anbefaler deg å dra til en kosmetikk butikk og spørre etter en øyenskygge som er akkurat som det du har beskrevet her.

Jeg kan anbefale deg å dra til make up store, tror ikke de er de dyreste hvis du skulle være økonomisk. Blir det for dyrt, kan du gå og se etter en som er akkurat lik i andre billigere butikker.

Du finner nok noe! Og jeg har det også vanskelig med å finne øyenskygger,

men jeg finner noen til slutt. Jeg har brukt denne metoden som står beskrevet ovenfor, men vet ikke hva du kommer til å gjøre.

LYKKE TIL! :D

Skrevet

Ja, ikke lett å komme med forslag ettersom du har så mange i bruntoner, men mangler den ultimate. For alt jeg vet har du allerede de jeg liker best?

For meg passer de brungrå best. Ikke for brune farger, det ser helt sykt ut.

Guerlain har fine brungrå, Lancome har også hatt, men de har jeg ikke kjøpt i det siste.

Lòreal har hatt en duo brun/beige som var veldig fin, tror de har den ennå.

Alle disse sitter godt på mine øyne, Men har du problemer med at de striper seg, bør du bruke en base før du legger skyggen.

Skrevet

Henger meg på den som sa at primer er et must.

Alle skygger uansett pris striper uten.

Gjest Gjest_Chanell_*
Skrevet

Jeg hadde akkurat samme kriteriene som deg når jeg skulle finne den optimale brunfarven på en øyenskygge. Så etter mange bom kjøp så fant jeg den helt optimale som passet perfekt for meg. Å det er en farve som heter spnix (navnet kan være skrevet litt feil) fra Chanel.

Hvist du går å ser på den farven på SN så får du ikke helt det riktige inntrykket av hvordan farven egentlig er, så jeg vil annbefale deg at du kikker på den i et parfymeri.

Lykke til i jakten på den perfekte brunfarven.

Gjest Gjest_Chanell_*
Skrevet

Den er forresten i den øyenskygge serien som heter irelle ombre.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Tusen takk for mange tips :) jeg skal gå og se på de som er foreslått her i parfymeri!!

Gjest Lacuna
Skrevet

Du bør også sjekke ut Mocha Cup fra Estee Lauder. Den er grå/brun med litt lillaskjær, og kald i tonen. Litt lik Safari fra Chanel, men litt mykere i konsistensen, og drysser dermed litt mindre. Make Up Store har også en del fine skygger, lurer på om det er Sultan som er veldig fin (orker ikke å gå ned for å titte)?

Skrevet

Eye-kit fra I.D. har kun øyenskygger i bruntoner + børster for perfekt sminkelegging + dvd om "how to do...".

Skrevet

Dypp penselen i vann før du legger skyggen på, blir gjerne en helt annen farge.... Da kan du prøve deg frem med dem du har... Billigste sort!! :)

Gjest Lilleulv
Skrevet

Ble nysgjerrig på den Moccha Cup som er anbefalt 2 ganger :P

Kan prøve med vann på de jeg synes er for lyse kanskje!! er så langt til makeup store eller esthetique fra meg, så viktig å ha en plan når man først tar turen ;)

Skrevet

Singelskyggen Nightfever fra Guerlain er en av mine helt klare favoritter. Nydelig brun farge med litt skimmer (det høres ikke bra ut, men den er så pen på). Dessuten er den knall til blå øyne.

Gjest Raptuza
Skrevet

Nokon som har prøvd øyenskyggeprimeren til Art Deco? Er den god? Kan AD kjøpast på nettet?

Skrevet (endret)

Urban Decay 'YDK' synes jeg er fin .. den er ganske kald, har skimmer og er litt metallisk og ikke for mørk, heller ikke for lys :)

Den er ikke så varm som på bildet, vil si den heller er gråbrun enn rødbrun. Dessuten sitter UD sine øyeskygger godt og det er mye pigmenter :)

Endret av Mischa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...