Gjest *Mim* Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Skal lage middag til sju sultne mannfolk i dag. Det eneste ønsket jeg har fått et poteter, og jeg regner med at kjøtt er inneforstått. Forslag?
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Svinekoteletter pleier å være favoritt her i huset, det er dessuten nokså rimelig. Du kan brune dem og ovnssteke sammen med grønnsaker (som må stå i lengre enn kotelettene... f eks løk, gulrot og potet)... samboern min er forresten aller mest fan av koteletter med surkål, sjysaus og poteter. Gryteretter er jo også veldig greit når man skal servere mange. Finnbiff (her er reinskavet veldig dyrt for tida, men hvis dere har viltkjøtt liggende uansett...), f eks. Eller hjemmelagd lapskaus - det elsker den kroppsbehårede figuren i vår husstand. Da kan du jo egentlig bruke hva som helst av kjøtt, gjerne nokså billig (røkt pølse, hjemmelagde eller kjøpte kjøttboller, grytekjøtt av storfe og/eller saltkjøtt av lam etc..) - en god og litt "overraskende" variant av tradisjonell lapskaus eller grønnsakssuppe er å ha i forstekt chorizo (tips fra Eurydike). Mulig noen av tipsene mine er vel opplagte for en erfaren "husmor" som deg
Gjest *Mim* Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Svinekoteletter pleier å være favoritt her i huset, det er dessuten nokså rimelig. Du kan brune dem og ovnssteke sammen med grønnsaker (som må stå i lengre enn kotelettene... f eks løk, gulrot og potet)... samboern min er forresten aller mest fan av koteletter med surkål, sjysaus og poteter. Gryteretter er jo også veldig greit når man skal servere mange. Finnbiff (her er reinskavet veldig dyrt for tida, men hvis dere har viltkjøtt liggende uansett...), f eks. Eller hjemmelagd lapskaus - det elsker den kroppsbehårede figuren i vår husstand. Da kan du jo egentlig bruke hva som helst av kjøtt, gjerne nokså billig (røkt pølse, hjemmelagde eller kjøpte kjøttboller, grytekjøtt av storfe og/eller saltkjøtt av lam etc..) - en god og litt "overraskende" variant av tradisjonell lapskaus eller grønnsakssuppe er å ha i forstekt chorizo (tips fra Eurydike). Takk for gode tips! Koteletter kan nok være aktuelt, men jeg pleier alltid å steke dem så de blir altfor tørre. Mulig noen av tipsene mine er vel opplagte for en erfaren "husmor" som deg Nei, slett ikke! Jeg pleier å stå for pizza, pasta, risretter, salater og småretter. Det er mannen min som er eksperten på "ordentlig mæddan".
Gjest Zia Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Hva med en skikkelig oksegryte som f.eks. boeuf bourguignon? Eller chili con carne med store terninger av oksekjøtt?
Gjest *Mim* Skrevet 20. april 2008 #7 Skrevet 20. april 2008 Det ble ikke så spennende, jeg kjøpte kjøttkaker fra Gilde siden de var på tilbud. Saus, økologisk makaroni og surkål til, og ferdig sjokoladepudding og vaniljesaus til dessert. Ikke akkurat avansert, men det slo an. Biff stroganoff lagde jeg for noen dager siden. Det er alltid overraskende godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå