Gjest TS Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Dette høres utrolig ut men det er dessverre sant. Beklager hvis det blir litt rotete. Et barnebarn ble oppringt av sin bestemorpga at den voksne datteren (tanten) hadde forsvunnet med hunden og hadde sagt i flere timer at hun kommer om fem minutter. Etter midnatt ringte bestemoren sitt voksne barnebarn og spurte om han kunne dra og se etter tanten og hunden. Det gjorde han og han fulgte tanten sin til bestemoren sammen med hunden. Neste dag blir hans mor oppringt av sin søster (tanten) som truer med å få noen til å ta sønnen hennes. Tanten vanker i et kriminelt miljø og bruker stoff. Hun har tidligere gått til fysisk angrep på sin søster som fikk hjernerystelse og måtte på legevakta. Nå har søsteren sagt at all kontakt er kuttet hvis ikke hun legger seg inn. Men bør hun anmelde for disse truslene og angrepet som førte til hjernerystelse og et døgn på legevakta? Søsteren kan få sine kriminelle venner til å vitne og fortelle at de var tilstede og at det ikke er sant og hun vil nekte på at hun har kommet med trusler mot sin ene nevø. Nevøen hadde ikke lagt hånd på henne. Hva ville dere gjort og hva vil politiet gjøre i denne saken hvis det kommer inn en slik anmeldelse?
Gjest TS Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Jeg synes hun bør anmelde. Jeg har også rådet henne til å levere inn en anmeldelse, men blir det ikke påstand mot påstand? Vil politiet arkivere saken i arkivet selv om saken blir henlagt? Hun vet at hvis hun anmelder vil hun også få trusler men hun sier at noe må gjøres selv om saken blir henlagt. Bestemoren ønsker ikke en anmeldelse fordi det bare blir bråk som hun sier og fordi saken bare vil bli henlagt men jeg synes det er en feil innstilling og en passiv måte å opptre på siden det faktisk er alvorlige trusler. Nevøen vet ikke om disse truslene fordi moren hans ikke har ville fortelle det enda.
lolita90 Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 jeg tror politiet heller tror mer på søsteren som ble truet, siden hun andre går på stoff, og kanskje er litt ustabil... det er mitt synspunkt
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2008 #5 Skrevet 19. april 2008 Jeg ville anmeldt, selv om det kanskje ikke ville kommet så mye ut av det akkurat nå. Men noe kunne skjedd senere, hvor det ville være nyttig om en anmeldelse allerede lå i politiets arkiver....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå