Gå til innhold

Ikke mens pg.a. amming eller pcos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en soenn paa 14 mnd. Vi er ikke helt klare for nummer to ennaa, og det er kanskje like greit, for mensen er ikke kommet tilbake saa det spoers nok hvor fruktbar jeg er for tiden. Men naar vi vil begynne aa proeve igjen saa lurer jeg paa om jeg burde kutte ned paa ammingen for aa se om jeg faar mensen, eller om det er pcos som gjoer at jeg ikke faar mensen og derfor kan fortsette ammingen som foer (og dra til legen for henvisning til spesialisten som jeg fikk pergo av sist)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse individuelle forskjeller, så jeg skal ikke være kategorisk. Men jeg tipper at det du ammer nå, er såpass lite at det ikke burde påvirke syklusen noe særlig. Vet ikke hvordan statistikken ser ut, men antar at de fleste får mensen igjen sånn ca. innen babyen er så gammel som din lille. Anekdotisk kunnskap er også kunnskap: Jeg fullamma 6 mnd, etter noen måneder med fast føde var babyen nede i så lite morsmelk at kroppen min begynte å tenke videre ... Jeg amma fortsatt om natta, og flere ganger om dagen, men fikk mensen da knøttet varganske nøyaktig 9 mnd. Så fulgte en syklus uten eggløsning, deretter vanlige før-gravide sykluser. (Jeg har ikke PCOS, da, det klusser kanskje til bildet litt.)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar! Burde vel ta en tur til legen om vi vil prøve seriøst og mensen ikke dukker opp innen noen måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...