Gjest Pax Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Tror de ikke at folk ser forskjell på en veps og en midd? http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=514259
hjertesukka Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Mange rare dyr som kryper rundt i sengene til folk. ER det en veps? Sov dessverre i den botanikktimen.
Gjest Pax Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 ER det en veps? Sov dessverre i den botanikktimen. Jada, om du ser nærmere etter, ser du til og med at den står på bivoks.
hjertesukka Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 (endret) Jo, det stemmer visst det. At det går an! Endret 18. april 2008 av hjertesukka
IloveNY Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Oi... Ting gikk kanskje litt fort i svingene der ja! Tabbe!
billie Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Nok en påminner på hvorfor jeg aldri leser slike møkka"aviser"..
mysan Skrevet 19. april 2008 #9 Skrevet 19. april 2008 Jada, om du ser nærmere etter, ser du til og med at den står på bivoks. Er det kanskje en bie da? Lager vepsen honning? Jeg lærer ALDRI forskjellen på veps og bie!
Gjest Infralove Skrevet 19. april 2008 #10 Skrevet 19. april 2008 Eg kjenner nokon som har bier, og der blir det i alle fall laga honning. Eg trur det er ei bie som er avbilda.
Leo Skrevet 19. april 2008 #11 Skrevet 19. april 2008 Insektet på bildet er definitivt en bie! Og for de som vil lære forskjellen, så fant jeg frem bilder av henholdsvis en veps og en bie. (Burde kanskje ha sendt et par linker på mail til den som valgte ut illustrasjonsfotoet til artikkelen også...). Honningen vi spiser produseres av bier mens det er veps vi som regel blir stukket av. Biene kan også stikke, men de mister brodden og dør etter stikket, så de bruker denne forsvarsmekanismen kun i ytterste nødsfall. Vepsen på sin side kan fly videre etter stikket og stikker derfor så snart den blir irritert. De frekventerer heldigvis sengen min i meget begrenset omfang og vi oppholder oss aldri der samtidig for å si det slik .
Gjest Infralove Skrevet 19. april 2008 #12 Skrevet 19. april 2008 Biene stikker meg heile tida. Vondt er det og :blaaveis:
Kamikatze Skrevet 19. april 2008 #13 Skrevet 19. april 2008 Oh, ja... Det har nok hendt en gang eller tre at man har fått ei bi honningklump i senga. Men stikkinga tror jeg at jeg foretrekker å stå for selv...
mysan Skrevet 19. april 2008 #14 Skrevet 19. april 2008 Takk Leo, for bilder som kan vise meg forskjellen ennå en gang Bier er de søte med pels, veps er de som ser strenge og strømlinjeformede ut...
Gjest Nedfall Skrevet 22. april 2008 #15 Skrevet 22. april 2008 ...ikke rart at folk får allergi. I det hele tatt er vel allergi en ganske mild reaksjon hvis man har millioner av disse i senga ! En solid forgiftning fra stikk er vel mer vanlig ?
Gjest Nedfall Skrevet 22. april 2008 #16 Skrevet 22. april 2008 Takk Leo, for bilder som kan vise meg forskjellen ennå en gang Bier er de søte med pels, veps er de som ser strenge og strømlinjeformede ut... Grovt sett, vepser er katter, bier og spesielt humler er hunder! ...altså med tanke på gemytt da.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #17 Skrevet 22. april 2008 Oh, ja... Det har nok hendt en gang eller tre at man har fått ei bi honningklump i senga. Men stikkinga tror jeg at jeg foretrekker å stå for selv... Du er noe for deg selv
mysan Skrevet 22. april 2008 #18 Skrevet 22. april 2008 Grovt sett, vepser er katter, bier og spesielt humler er hunder! ...altså med tanke på gemytt da. Tanken på å sammenligne pusene mine med veps har aldri slått meg, men... hmmm :klø:
Yme Skrevet 25. april 2008 #19 Skrevet 25. april 2008 Orker ikke lese alle innleggene, å det er sikkert noen som har påpekt det her... jeg ville hvertfall bare si en sak... Føkk ju, Pax! Det er da for helvete en bie! Akkurat sån som bamsen din, vøttø... Svin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå