Gå til innhold

Noen som har prøvd beroligende medisin på flytur?

Anbefalte innlegg

Gjest Pupsilure
Skrevet

Min kjære samboer har helt forferdelig flyskrekk. Han er dessverre helt livredd. Sånn det ser ut nå, vil jeg nesten tro at jeg aldri får han opp i et fly....

Han har under meget tvil sagt ja til å prøve beroligende medisin, og en 30 min flytur, der vi skal ta tog hjem igjen.

Vi skal dra til legen sammen og forklare situasjonen, og be om å få beroligende tabletter. Vil bare danne meg et bilde av hvilke som kan passe til han først.

Han er veldig opptatt av at han ikke skal bli sløv. Han sier at han er nødt til å kunne reagere som vanlig, kunne ta seg ut av flyet med samme reaksjonstid som vanlig, hvis noe skulle skje og vi har behov for å skynde oss ut av flyet. Det har med kontroll. Har forstått såppas som at dette er avgjørende for om han i det hele tatt setter seg på et fly....

Hvilke medisiner er det vanlig å bruke mot flyskrekk?

Hva er din erfaring med beroligende medisin på fly?

Blir veldig takknemlig for alle slags svar :) Dette er veldig viktig for oss.

Videoannonse
Annonse
Gjest også flyskrekk
Skrevet

Jeg har også fryktelig flyskrekk og har god hjelp av sobril. Tar én 1-2 timer før ombordstigning, og dette hjelper meg til å ha en så godt som behagelig flytur. Jeg merker ingen sløvende effekt i det hele tatt, det er bare den forferdelige angsten og de grusomme tankene som forsvinner. Alt ellers er som normalt.

Min samboer sier også at han ikke merker noen forskjell på meg, bortsett fra at jeg ikke er lamslått og livredd.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Tusen takk for svar!! :)

Sobril skal jeg huske på, og spørre legen om.

Det er godt å høre at noe faktisk kan fungere. Hittil har han ikke villet prøve medisiner, men dette begynner å bli et så stort problem for oss, at vi må prøve det vi kan.

Han er så redd at han egentlig ikke tør å prøve, selv med medisiner. Men jeg har hørt om flere som klarer seg bra med beroligende medisiner.

Vil gjerne ha flere svar, hvis noen har noen erfaringer.... :sjenert:

Gjest Elfrida
Skrevet

Hva har han ellers gjort med flyskrekken sin? Har han vært på kurs mot flyskrekk f.eks.?

Gjest Pupsilure
Skrevet

Han har ikke gjort noenting, da bare tanken på å gå på flyskrekkurs og etterpå måtte opp i et fly skremmer han så fælt.... Han har forresten snakket litt med en psykolog om det, i millitæret, men hun tok han ikke alvorlig i det hele tatt.

Han har flydd masse før, men plutselig ble han livredd. For 8 år siden.

Jeg har sagt at han må forsøke flyskrekkurs, psykolog, medisin, og noe slags alternativ behandling. Er han fortsatt like redd, skal jeg aldri nevne det igjen.... Men jeg vil ikke at han skal gi opp enda.

Skrevet (endret)

.....

Endret av Abraxas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...