Gå til innhold

Litt skrukkete brudekjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brudekjolen min har hengt i kjolepose og er renset.

Da jeg tok den ut for å sjekke den en siste gang, så jeg at slepet hadde blitt noe skrukkete.

HVA GJØR JEG? Surt å betale 1000,- på et renseri for et par skrukker.

Har noen gode tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heng den opp på badet mens du tar deg en god og lang dusj... Dampen kan få skrukkene til å rette på seg :)

Skrevet

Jepp :jepp:

eller bruk en dampingsmaskin-ting på slepet :)

Skrevet (endret)

Ikke ta sjansen på strykejern, i hvertfall!

Tusen kroner for stryking hos et renseri er langt bedre enn et tap på x-antall tusenlapper for ødelagt brudekjole!

Endret av Betsy
Skrevet

nemlig! :jepp:

strykjern svir vel hull i stoffet lett som bare juling det? :klø:

Gjest Skredder
Skrevet

Det er meget risikabelt å bruke strykejern på tynne,delikate stoffer dersom man ikke vet hva man gjør.Hvis du absolutt skal prøve å stryke,så må du legge et bomullslaken over sløret før du stryker på det.Ha for all del svakeste varme innstilt på strykejernet,og ikke press det for hardt ned mot stoffet. Deretter kan du forsiktig prøve deg frem med varmen,og kanskje dynke bomullslakenet lett,med vann fra en spruteflaske.Men dersom du er helt nybegynner,så er det nok tryggest å levere slepet inn,og bare betale det som det koster.Det er tross alt verdt det,framfor å ende opp med et ødelagt slep.

Skrevet
Det er meget risikabelt å bruke strykejern på tynne,delikate stoffer dersom man ikke vet hva man gjør.Hvis du absolutt skal prøve å stryke,så må du legge et bomullslaken over sløret før du stryker på det.Ha for all del svakeste varme innstilt på strykejernet,og ikke press det for hardt ned mot stoffet. Deretter kan du forsiktig prøve deg frem med varmen,og kanskje dynke bomullslakenet lett,med vann fra en spruteflaske.Men dersom du er helt nybegynner,så er det nok tryggest å levere slepet inn,og bare betale det som det koster.Det er tross alt verdt det,framfor å ende opp med et ødelagt slep.

TAKK for gode råd.

Slepet er av et tungt, silkeaktig stoff med fòr på undersiden. Så hvis jeg forsiktig kan jeg jo styrke på undersiden som er bomullsaktig.

Vel - jeg får se. Kanskje best å ikke ta sjansen!

Hva gjør dere for å holde kjolene helt glatte og fine? Har man et langt slep må man jo legge det sammen i en kjolepose.

Noen som har gode råd?

Skrevet

Hvis det er et tungt er det bare å stryke!

Chiffon og andre tynne akrylstoffer må du være forsiktig med...men sånne tykke brudekjolestoffer er det bare å stryke!!

Har du sett strykejernene de bruker på brudesalongene?

Dete r bare så damp-skya står rundt dem :)

Hva står det inni kjolen din da? Hva slags vaskeanvisning?

og hvilken type stoff?

Skrevet

Jeg fikk kjolen dampet ca en uke før bryllupet, og etter det hang kjolen i taket med slepet ned slik at det ikke skrukket seg. Plasten inni oppbevaringsposen var såpass lang at den dekket slepet også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...